mandag den 9. februar 2009

Eriktionen - og en liderlig mand fra Portugal

Eriktionen er taget fra det amerikanske eventyr og er havnet i Brøndby i den Morten Olsen’ske æra. Kadaverdisciplin var dagens ret – og Erik Rasmussen spiste sjældent op, for nu at være lidt poetisk. Mere om det i et kommende indlæg.

Her danser vi forbi en episode, hvor Erik sammen med resten af truppen er taget til Portugal for at forberede sig til UEFA Cup kvartfinalen mod Torpedo Moskva. Det er året, hvor BIF’erne når til semifinalerne, hvor Roma – og ikke mindst en tysker med et misundelsesværdigt krølhår – bliver endestationen.

Nå, men på Algarvekysten holder de altså til, og en dag viser Morten Olsen sig fra sin smukke side, da han giver spillerne eftermiddag- og aftenfri. ER drager sammen med Køge-kumpanen Jens Madsen og de to nigerianere Uche og Friday på café og ”nød et par pilsnere”.

Den enøjede mand
De skulle ud igen på et tidspunkt, så det offentlige toilet ved siden af cafeen kommer på arbejde. I de noget, viser det sig, uhumske omgivelser venter en mand, der hiver sig i dilleren på en ikke-tissende måde, da Erik lader vandet. ”Easy now, ” er vores nuværende træners eneste kommentar .

Uden at fortælle om episoden til resten af selskabet, lader ER tiden arbejde for sig, og så er det Jens Madsens tur. Han kommer tilbage med et ”Hold kæft, Erik. Var der også en lille enøjet mand, der stod og spillede pik, da du var på toilettet?”.

Jo, den er god nok, men de to tier over for deres nigerianske holdkammerater, som ikke forstår dansk. Som Erik skriver: ”Jeg ville give den lille enøjede mand chancen for at gå helt amok, når han så, hvor veludrustet vores afrikanske holdkammerater var.”

Uche smider med mand

Det kommer nu ikke til at ske. Uche er næste i rækkken, og da han er færdig, hiver han den trængende mand ud fra toilettet og smider ham hen ad gaden. ”Jeg bryder mig ikke om, at nogen står og spiller den af, når jeg står og tisser.”

Det MÅ være den slags historier, der er med til at gøre livet på Fredensvang så meget sødere these days.

1 kommentar: