mandag den 19. november 2007

Chok: FC Midtjyllands historie afsløret

I anledning af dagens interessante opgør mellem reserverne fra AGF og FC Midtjylland bringer Vesterbro Hardcore AGF her en servicemeddelelse:

De fleste fodboldinteresserede har hidtil været af den overbevisning, at dagens modstander fra den jyske hede er en forholdsvis ny konstruktion, der blev skabt ved fusionen mellem klubberne fra Herning og Ikast. Materiale, V.H.A. er kommet i besiddelse af, afslører dog, at dette langt fra er tilfældet.

Billedet nedenfor viser således, hvordan en af FC Midtjyllands tidlige spilledragter tog sig ud. Eksperter, redaktionen har været i kontakt med, mener samstemmende, at trøjen daterer sig tilbage til omkring år 1950, hvilket altså er i klar modstrid til de hidtidige oplysninger fra midtjyderne om klubbens tilblivelse.

Der er endnu ikke klarhed over, hvordan den såkaldte 'retro'-trøje er havnet på FC Midtjyllands officielle hjemmeside, eller hvad baggrunden har været for historieforfalskningen. Vi følger naturligvis op på historien, hvis der fremkommer yderligere oplysninger om klubbens sande historie.

8 kommentarer:

Andreas sagde ...

Det er svært ikke at blive rørt, når man første gang oplever, at ens simple ord bryder grænserne, og når ud til folk i den store verden - der endda sætter tid af til at hoppe i kridthuset for at kommentere ens tanker.

Håber på at se dig meget mere herinde, crescenet. Du er en ven af huset.

Mathias sagde ...

Min første tanke da jeg læste crescenets glimrende indlæg var: hørt! Mere fra den kant, tak!

Anonym sagde ...

Der er vist ikke nogen tvivl om at Crescenet ikke er den eneste ude i verden der synes VHA er bem interesante.

Det er bare ikke alle der kan sætte så velkomponerede ord på deres entusiasme - særligt det med 20 centavos i timen må være sød musik i 1657'ernes ører..

Anonym sagde ...

Ja ja, I griner nu! Men dette er kun første tegn på, at en spambot har fundet jeres lille blog...

Mathias sagde ...

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh! Hvad er det, du siger Ato? Hvor henter vi et spambot-o-filter?

Nå, tilbage på sporet?

Har de ingen pli på Heden?

Er det pengepungen der ligesom køerne skal malkes?

Prøver de at købe sig til noget, de ikke har?

Anonym sagde ...

Jeg er meget langt fra at være en haj, men blev selv udsat for angreb på min hjemmelavede hjemmeside for forfatterforeningens fodboldhold. De spammer med links for at komme højere op på søgemaskinerne, som jeg forstår det. Personligt har jeg lavet et filter, så man ikke længere kan poste "http://", og det har taget 9/10 - men det ser stadig således ud:

http://www.fcfodboldenglen.dk/billede.php?BilledeID=260

Måske bliver I på et tidspunkt nødt til at lukke ned for ikke-registrerede kommentarer. Men jeg vil ikke male fanden på væggen...

Venlig hilsen Anders (ivrig læser)

Anonym sagde ...

http://avisen.dk/mangler-rubrik-1519201107-201107.aspx

Her fortæller FCM's pressemand om sagen.

Anonym sagde ...

Jeg må sige i denne alvorsstund, at jeg håber det også bliver VHA forundt en dag at blive overøst med kommentarer som:

"Nise site!"

"Hello! Good Site! Thanks you!"

"Hello! great idea of color of this siyte!"

og klassikeren:

"i need money...sorry..."

Alle skrevet af flittige anonyme brugere der ikke når crescenet til sokkeholderne!

Når det nu skulle være er jeg trods alt glad for at det blev så langt og dybfølt et indlæg som det crescenet har forfattet og som må give genlyd i spambotbranchen.

FCM kan jeg knap nok hidse mig op over. Det er som bekendt en plastikklub, der venter på at implodere ligeså snart der går et par år uden store spillersalg. Så kan de for alvor begynde at tænke på deres storladne fortid. Måske de til den tid endda kan finde glæde i ikke kun at være medløberfans.