fredag den 2. februar 2007

Nillers gennembrud: en realitet?

Da vesterbrohardcoreagf i sommerpausen var i kontakt med Niels Kristensen var det ovenpå en fin indsats i en træningskamp mod Vejle. Han var glad for at være med blandt de store, men han var ikke i tvivl om hans placering nederst i rækken blandt kandidaterne til en plads blandt de startende 11. Han erklærede den gang ydmygt at, 'der er mange dygtige spillere i truppen som er et skridt eller to foran mig'.

Sceneskift: Der er gået et halvt år, og AGF har spillet årets første træningskamp, hvor Ove P. ikke lagde skjul på, at det var de bedste 11 spillere til rådighed, der spillede kampen. På højre midtbane havde han valgt: Niels Kristensen.

Og med udmeldingerne fra cheftræneren er tonen nu også en anden, når man fanger Niels Kristensen i Århus. Faktisk er han slet ikke overrasket over, at erfarne spillere med masser af kampe i de bedste divisioner nu må sidde på sidelinien, mens 'Niller' driver gæk med superligaspillerne fra Viborg. Svenne Poulsen og Jimmy Høyer er pt. røget bag i køen, mens nyindkøbte Jeremiah White må formodes at få mange muligheder for at vinde pladsen.

Men Niels Kristensen har ikke opgivet den kamp på forhånd. Tværtimod. 'Jeg vil gøre mit til, at der bliver kamp om pladsen', siger han og fortsætter: 'Selvfølgelig giver kampen mod Viborg mig mod på at få en plads på holdet. Det har hele tiden været mit mål'.

Men den interesserede læser vil selvfølgelig spørge, om ikke der mangler noget. Og jo, det gør der. For vesterbrohardcoreagf ville aldrig drømme om ikke at informere læserne om, hvilke toner der flyder gennem ørerne på 'Niller', når han med et smil på læben og et gigantisk potentiale i skoene går gennem Århus' regnvåde gader. Det er lyden af Århus V., og det er lyden af lige rigeligt store guldsmykker. Det er L.O.C., det er Johnson, og det er 50 Cent.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det bliver unægteligt spændende at følge Niller, dels i dette forår men endnu mere på langsigt. Heldigvis har vi jo knægten i lænker og håndjern 4 1/2 frem i tiden :-) ... Så selvom Mr. White selfølgelig skal have chancen for at spille sig blandt de 11 startende er jeg sikker på at Niller vil få rigeligt med tid på banen. I hvert fald kan de begge give sig fuldt ud, velvidende at der er en god spiller at sætte ind når/hvis kræfterne slipper op sidst i kampene. Desuden har har jeg 2 store fadøl på højkant med "Bendejo" på Galehuset de lander på mit bord hvis Niller får sit gennembrud i dette forår,hvilket jeg postulerede for 6 mdr. siden.

Andreas sagde ...

Hvor meget skal han spille, før gennembrudet, formelt set, er en realitet?

Anonym sagde ...

@ andreas:

Frej og Bendejo har så vidt vides sat klare standarder for hvad et gennembrud indebærer. Noget med 10 kampe eller noget..Frej?

Anonym sagde ...

Dealen er, at Niller spiller med i halvdelen af de sidste 10 kampe i sæson.

Jeg vil så nok sætte mine advokater i sving hvis det viser sig at han er med i halvdelen af de sidste 13, men ikke nødvendigvis halvdelen af de sidste 10 ... Men den tid den glæde. Jeg er helt overbevist om at "Niller" kommer på banen mange gange i løbet af foråret.