tirsdag den 8. maj 2007

Bøger og The Books

Vesterbro Hardcore består af entrepenante typer som skriver speciale (og flyver til Miami og holder fortet på Istedgade) og heri skal findes grunden til undertegnedes relative stilhed på det sidste. Det har føltes og føles som om at specialeskrivning, nu hvor det kniber til, har overtaget al fornuft, fornuft som kunne udmønte sig i interessante indlæg her. Det glæder mig at se at andre har overtaget anførerbindet og poster regelmæssigt når det halter herfra.

Der har dog været enkelte overspringshandlings lyspunkter og på fredag giver jeg mig selv fri for at tage til koncert. Kun 12 dage inden deadline. Crazy. Der spiller det eminente amerikansk/hollanske band The Books nemlig nede på det de kalder The Lab på Vesterbrogade. Her er hvad arrangørerne skriver:

Komponent 111: Proberly Within

Dato: Fredag den 11. maj, 2007
Tid: 20:00-01:00
Sted LAB, Vesterbrogade 107B
Entre: DKR 80,-

The Books [US/Tomlab] - live
Hans Appleqvist [SE/Hapna, Komplot] – live
Henning Lundkvist [SE/ Inaktiv, Komplot] - live

Dj Springfinger

Endelig er det lykkedes at få fantastiske The Books til Danmark!
The Books har udgivet 3 imponerende plader, som har lagt anmeldere og lyttere ned af begejstring. The Books gæster LAB med et liveshow, hvor traditionelle instrumenter som Cello mix’es med laptop, vokal og sampler. Hvert nummer vil være akomponeret af et specifikt visuelt billedside.

Aftenen byder også på de to svenske musikere Hans Appelqvist og Henning Lundkvist, som har mange musikalske paralleller til The Books og også benytter en tæt kobling mellem visuals og lyd i deres live performance.

Aftenens huller vil blive udfyldt af Dj Springfinger fra danske Jab El Och Michael.

Og her er en lille videosnas. videosnas

Håber vi ses. Det bliver mig der står og drikker vallash i baren.

3 kommentarer:

Unknown sagde ...

Jeg synes du skal tage dig en, velfortjent?, pilsner, Kalle!
Det har jeg tænkt mig, men jeg har selvfølgelig også 21 dage til aflevering...

Kalle sagde ...

Åha, det er godt at høre at jeg ikke kæmper ensom! Øl? Enghave Plads? 1.juni? Cand Scient?

Unknown sagde ...

det lyder som en fantastisk plan, men for mit vedkommende kommer det til at lyde:
Øl!
Hanoi!
1. juni!
Cand. Scient.!