mandag den 28. november 2011

Årets vigtigste sejr?

Uff! Guderne skal vide, at vi her i efteråret både har været tilsmilet af heldet og vundet kampe, som vi virkelig kunne være stolte af. I går var det som om, efteråret blev rundet (næsten) af med en kamp, der indkapslede lige præcis de to ting.

Heldet tippede igen til vores side i flere afgørende situationer, men vi viste også endnu en gang, hvor langt man kan komme med rutine, organisation og en god dosis vilje.

Og når nu tingene i den grad skulle falde i hak, så kunne de ikke gøre det på et bedre tidspunkt.

Der var den om tv-millionerne, der blev revet ud af AaBs forårsbudget og kanaliseret direkte til Peru. Der var den om det store spil om betting-millionerne, hvor vi lige fik et par esser på hånden før de afgørende forhandlinger. Og så var der også den der med muligheden for at tiltrække spillere i vinterpausen, hvilket garanteret bliver lidt sjovere nu. Når en udlænding skal kaste et blik på superligatabellen og overveje, hvor hans fremtid skal ligge, så virker det bare lidt skæggere i den der klub på vej ud i Europa, end i den der kroniske bundklub tættere på 8. pladsen end på medaljer.

Og tag så også lige et kig på billedet ovenfor. Fyldt med gode historier men også bare masser af reel spilleglæde og sammenhold. Hvem kan undgå at få en lille klump i halsen over billederne af Martin Jørgensen, der efter mere end 100 landskampe stadig skriger sin glæde ud over et superligamål? Og måske endnu mere over det ærkesmukke i, at vi ikke har opnået noget som helst siden han forlod os i 1997, og så med ham tilbage på holdet er vi nu ét point fra medaljerne efter mere end en halv turnering.

Jeg siger ikke, at vi vinder noget som helst. Men i dag føles det som en halv bronzemedalje, og hvis spillerne har det på samme måde, så har de mere end fortjent det.

9 kommentarer:

Frej sagde ...

Jeg er virkelig imponeret. Det så jeg vitterligt :-) ikke komme.

Respekt til drengene og fedt med en Hjalte der faktisk indtager pladsen på midten rigtig fint.

Jeg havde enormt dårlig fornemmelse efter SIF kampen. Men for f.... det her det luner. Og lad os så i øvrigt droppe loppen, men få en Jesper Lange eller noget.

Vi ses i Parken til "gratis" kampen, ale ale.

/Frej

Andreas Mikkelsen sagde ...

Der er i øvrigt en del forvirring om fordelingen af tv-pengene på tværs af dagblade, websites, kantiner og køkkenborde.

Sporten.dk har åbenbart besluttet sig for at komme lidt af forvirringen til livs og har stykket en opdateret pengefordeling sammen med hjælp fra flere forskellige kilder.

Heldigvis giver deres fordeling en markant fordel for os i modsætning til den gængse fremstilling fra andre medier, der nærmest gjorde vores sejr over AaB økonomisk ligegyldig.

Vores 4. plads giver tilsyneladende ml. 8 og 8,5 mio. kroner, hvilket er næsten det samme som FCM og FCN på pladserne foran os (http://www.sporten.dk/superligaen/saadan-blev-tv-millionerne-fordelt).

Frej sagde ...

jeg tror altså at beløbet kun er det halve. Der udbetales halvdelen af tv-pengene nu og næste halvdel når sæsonen slutter.

gl. egå sagde ...

... som ved et lejemord!

Anonym sagde ...

"Jeg siger ikke, at vi vinder noget som helst."

Hvad fanden er det nu for noget pis!? Hvad er der sket med Vesterbro "Guldfest" Hardcore AGF?

I trænger i den grad til noget ferie, så I kan vende skadesfri tilbage i foråret.

/Ato Vari

Anonym #2 sagde ...

@Ato Vari
Nemlig! VHA, vil vil ha' det vildere, højere, mer' skørt!!
Hvad med gravering af 3½ medaljer i vinterpausen? Ceres påskeøl med guldmærkat ? Og Graulund til julefrokosten? (pleeassse)

solarex sagde ...

Smukt skrevet Andreas. Virkelig smukt og præcist opsummeret.

Og nu skal man passe på ikke at være for grådig og bande alt for højt over de to point (og tredje pladsen) som slapheden i Haderslev eller Larsens fummel i Lyngby kostede.

Svært at se, hvordan der kan laves mål på søndag. Men jeg tager med glæde en keeeedlig nul-nul'er. Og kom så med pausen...

Andreas Mikkelsen sagde ...

Men Anonym, jeg kan sgu godt svinge mig op til at tro på, at vi vinder noget som helst. Også på kommando.

Efter Silkeborg-nedturen lignede vi ikke ligefrem champagnegaloppen på en god dag, men ærligt talt: Hvis vi med den nuværende trup kan klemme en 4. plads ud af sådan et efterår, hvad kan det så ikke blive til med Johansson, Akharraz og Ruidiaz oven i hatten?

Ja, jeg spørger kun, fordi jeg simpelthen ikke aner, hvor langt man egentlig kan komme med så komplet en trup i vore dage. Tænk at starte foråret med sådan en omgang her:

Rasmussen

Adam Johansson
Sorin
Håland
Eckersley

Berg
Povlsen
Jørgensen
Petersen

Ruidiaz
Larsen

Udskiftere (blandt andre):
Howard
Nørregaard
Egbedi
Akharraz
Johansson
Devdariani

Shit

TifosoTom sagde ...

Det er ren fontex for tosser som mig sådan en sejr!! Jeg vil ikke sige jeg render rundt med hænderne over hovedet og brøler "HA!" til alt i gult - men jeg vil godt citeres for at jeg er hæs og er ved at få hold i ryggen......

Ahem, lækker sejr, jow, jow!!!