onsdag den 18. marts 2009

Karis dårlige hukommelse

Om det er lidt indebrændthed, der kommer op til overfladen, eller hvad forklaringen er, skal vi ikke kloge os på. Bare konstatere, at vores islandske vens hukommelse ikke er i en alt for velbevaret forfatning.

Til Jydske Vestkysten siger han om søndagens 0-2 nederlag i Betonen:

"Jeg så AGF mod Brøndby, og selv om jeg da også har været med til at spille dårlige kampe for AGF, må det have været en af de dårligste, de har spillet de seneste tre-fire år."

Aaaarh, jeg trækker lige Herfølge-kortet (0-5) og mon ikke, man kunne finde en god håndfuld andre...

11 kommentarer:

Anonym sagde ...

Kari skal da være undskyldt mht horrorkampen i Herfølge, men ikke HIK i sidste runde i samme sæson, se det var dårligt og den kamp så han fra tribunen sammen med flere profiler.

Kalle sagde ...

Han satser stærkt på aldrig at komme tilbage. Kari, hvorfor hader du os? Vi elskede dig jo. Som en bror forstås.

Mathias sagde ...

Skribentens dårlige hukommelse...

Anonym sagde ...

Thomas@
Sad netop og tænkte på den kamp. Den punkterede om noget oprykningsfesten!

Kalle sagde ...

...men altså, Herfølgekampen: Hübertz kom til at ligne Arjen Robben, der var optræk til fisticuffs mellem 2 af Vesterbros fineste og det regnede vistnok også.

Ikke nice.

Anonym sagde ...

Ja det er en forsmået mand der skyder med skarpt!
Men for helvede, hvis jeg var blevet vraget til fordel for Jens Gjesing, så ville fanme også skamme mig ... For han i hans tilfælde sætter han nye standarder for elendigheden hver uge når han løber på banen!!!!
Hvad helvede har Kasper Povlsen gjort galt?? Han er da omtrent 1000000000000000000000000000000 gange bedre !

Stram op hyklerik.

Udover det syntes jeg det var ok... (selvfølgelig minus Ulle og Krabbe, vores 2 pseudo-backs).

Anonym sagde ...

Hov mine tommelfingre danser da side om side med Gjesings asparges-ben :-) haha

han han og hans ...

;-)

Anonym sagde ...

Nu så jeg kun 2. halvleg men ud fra det jeg så er jeg tilbøjelig til at give Kári ret. Dog med tre forbehold:

1) De betydningsløse kampe (som HIK) tæller ikke med.

2) Vi snakker ikke de sidste 3-4 år (mener i øvrigt først Kári kom i vinterpausen efter Hr.Følge-fadæsen. Jeg tænker mere noget i retning af de seneste 2 år siden den vinterpause hvor vi lå nummer 5-6 stykker i 1. division.

3) Einsatz vægtes højt. Som det forhåbentlig fremgår altid mener jge ikke fight er det eneste parameter for et hold og en by som Århus. Vi skal også spille godt, men det må bare ALDRIG blive sådan at vi er nemme at spille imod og at vi ikke sætter os igennem. Jeg forstår godt at spillerne var trætte af OP, men vi var svære at spille mod hele efteråret. I den halvleg jeg så i søndags (og imod Randers) var vi nemme at spille mod. Kári vægter sandsynligvis fysisk indsats, dødbolde etc højt og der mener jeg så han har ret i at vi så meget svage ud.

Min vurdering af Tryllepus venter lige nogle uger. Jeg mener stadig foråret er gratis resultatmæssigt. Men absolut ikke spillemæssigt! Der skal ske fremskridt og samtidig skal dødbolde og fight holde samme niveau.
Savner i øvrigt en Kári på den midtbane - nu er den bedste konstellation efter min mening Kasper Povlsen + 1 (helst Jakob Poulsen, for at tilføre dynamik).

Anonym sagde ...

Hvordan kan man IKKE elske HIK-kampen? Måske den mest betydningsfulde kamp i AGF's nyere historie. Den havde jo alt!

- GF bagud efter 20 sekunder

- Journaliststuderende der havde featureuge om AGF og lavede prima "AGF-tv"

- Graulund der havde været ude og skide i pausen og kom hoppende ned af tilskuerpladserne, sprang over banden og løb ind på banen for at give bolden op

- Hooligans der ville slås på en bakke bag det ene mål midt i 2. halvleg, men "tog flugten" da politiet kom

- Sidst, men ikke mindst: børne-speedway i pausen på de mindste motorcykler nogensinde. For satan, de gav den gas!

Kalle sagde ...

Det var den i Århus der hentydes til. Den i Hellerup var ganske rigtigt spitze. Masser af nazier og vibes.

Andreas sagde ...

2. halvleg mod BIF var da helt klart en skuffelse, men regner vi første halvleg med, så vil jeg rose både holdet og Jens Gjesing.

Jeg synes, det var en af Gjesings bedre kampe. Det der irriterer mig mest er, at hans niveau svinger så meget. Lige præcis en type som ham, burde have sin force i et meget forudsigeligt niveau. Det er så sjældent, at han spiller helt overvældende godt, men vi har ikke råd til, at han derudover med jævne mellemrum skal spille dårligt.

Irritationsmoment #2: At Sorin åbenbart vurderes at være dårligere end vores dårligste spiller. Øv for helvede hvor en skuffelse.

Jeg glæder mig virkelig meget til, at Nando, Lumb og Thomassen kommer tilbage. Dioh tør jeg slet ikke drømme om endnu. Det er de spillere, der gør hele forskellen på et hæderligt midterhold og et hold med realistiske medaljehåb.