torsdag den 30. april 2009

OB-kampen

Onde tunger vil påstå, at efterårets sejr på 2-1 over de fynske medaljeaspiranter havde et skær af held over sig. Well, well. Dem om det.

Der er remis/returopgør/revanchekamp/(indsæt selv passende kliché), når Eriktionens udvalgte gæster Fyn mandag aften, og set herfra elfenbenstårnet er det ikke ren utopi at tro på point.

For OB er i denne signaturs optik langt fra nogen skrækmodstander - de har bare vist sig at være møgeffektive. Jeg mener, spillet er ikke imponerende, og de har stadig kun 1 1/2 angriber, der kan true - og det slet ikke i samme grad, som da Djiby var en del af holdet.

Jeg spår en White, der holder sin opadgående kurve ved lige. En Feilhaber, der laver sukkerballer. En Poulsen som denne gang får et langskud i rusen. En Povlsen der igen viser, at rigtige mænd ikke hører Akon (men Bon Jovi?!?). En mindre træt Lus og et indhop af Lumben, der for resten af denne sæson og gerne den næste med viser, at vi ikke behøver bekymre os om, hvem den plads tilhører. Højrebacken er så rigelig en udfordring.

2 kommentarer:

solarex sagde ...

Blot RFC ikke laver flere point næste runde end os, så betyder det ikke så meget om OB tabes. Bevares jeg vil gerne vinde.

AaB taber naturligvis til FCK, selv uden champagnedrengen på holdet. Og har vi minimum status quo med RFC på mandag kl. 21, så bestemmer vi selv den 6. plads.

Glæder mig til Lumb.
Glæder mig til mere Be9.
Glæder mig til Grau og Poulsens skydekonkurrence.

Anonym sagde ...

Man venter bare på at "Fodbolden kommer hjem.../den kommer hjem" ryger på setlisten.

Jeg øver mig i hvert tilfælde i badet.