onsdag den 30. december 2009

Evaluering 2009 - Målmænd

Så står vi lige på tærsklen til et nyt kalenderår og samtidigt også til et nyt årti. Det er ved at være det tidspunkt hvor man laver lister, ser tilbage og generelt opsummerer tiden der er kommet forinden og den der ligger foran. Også på Vesterbro ser vi tilbage for at kunne se frem, med en ambition om at gennemgå samtlige kæder på AGF's hold, startende med den letteste, nemlig målmandsposten.

Steffen Rasmussen
Igen en lidt frustrende sæson for Staff, set fra supportersiden. Til tider fantastisk og helt genial, men på andre tidspunkter med frustrerende drop og halvhjertede indsatser. Det kan virke som om at koncentrationen til tider svigter og for en 28-årig keeper med over 200 kampe, så er det bekymrende.

Anders Rasmussen
Har ikke været i aktion på førsteholdet og har desuden været skadet, så svær at bedømme. Umiddelbart er det skønt med en målmand med noget lyd og autoritet, på den anden side virker det ikke som om at han for alvor truer Steffens position og det er vel en 2. målmands opgave?

2010 - hvordan?
Denne signatur ser gerne en ny målmand i truppen. Gerne en der for alvor kan true det nuværende målmandshierarki. Steffen sidder, i mine øjne, lidt for trygt på sin position, både som målmand med tendens til blundere, såvel som anfører på et hold med flere stærke anføreremner (Dan T, Graulund, Jakob P).

Transferemner
Her bliver jeg nødt til, bare lige for sjov at nævne Arek ... men hvem kunne det ellers være? Kevin Stuhr Ellemann måske?

12 kommentarer:

gl. egå sagde ...

Du er jo nødt til at have økonomien med. Kevin Stuhr Stuhr Numse bliver vel også tidligst aktuel fra sommer af (eller hva'?).

Staff sluttede fint af efter et par hjerneblødninger, men det har alle målmænd i Suppen jo. Tror ikke han har flere eller færre end andre, gennemsnitligt set. Kunne godt have tænkt mig at hapse Lasse Heinze, men hey.

En ung, up-coming reservekeeper der på sigt kunne give større konkurrence, samt holde skansen når Staff får den obligatoriske håndskade i forbindelse med en cykellapning, ville være fint med mig.

Kalle sagde ...

Ahhh. Jeg snakker ikke realisme. Jeg regner med at Bricks eller Ceres eller nogen spytter nogle gysser i foretagendet.

Realistiske vurderinger er lig med en keeeedelig fjol(d)lesæson.

gl. egå sagde ...

Jamen i så fald: KASPER SCHMEICHEL! *klap klap klap klap*

Søren sagde ...

Mon ikke snart Jesper C indser vildandens overlegenhed og drømmer sig tilbage til den jyske muld, mors frikedeller og halbal? lønnen? mæcen ala Kurt eller Trolle/Rasmussen søges

Jesper C med afblegede spidser i den hvide trøje, jo tak siger jeg!

Kalle sagde ...

Ohhh. Jesper Rantala...ikke velkommen! Så vil jeg hellere beholde Staff. Seriøst, ikk'å.

Og nu hører jeg jo til dem som nyder at se The Football League Show på BBC, hvor man uge efter uge kan se Kasper Schmeichel diske op med vidunder redninger for Notts County. Han snuppede et straffe i weekenden. Bare så i ved det.

Don Tapa sagde ...

Gi os nu bare en eller anden stor 30-årig kleppert der har 200 kampe på højt niveauf i bæltet, kan råbe højt og ikke har alle mulige udlandsambitioner.

Dem der tror man skal talentudvikle på målmandsposten - som vi har gjort med Staff - tager grueligt fejl. Det er for dyrt sportsligt og der er ikke nogen transferindtægter at hente.

Kevin Stuhr er bedste bud indenfor landets grænser, men ellers må Roy Carroll give inspiration. En genistreg af Kim Brink (øv!) at gøre med Anders Lindegaard hvad vi skulle have gjort med Staff for 5 år siden. Byttet ham til fordel for en færdig vare.

2. målmanden er som altid irrelevant, hvis ikke der er problemer med førstemålmanden. Så hvis der er nogen der synes vi har brug for en bedre reserve, så falder det på sin vis tilbage på Staff.

Søren sagde ...

Arr pråliiåhørhærægår! Rantala fremfor Staff anyday. Iht her i den forkerte ende af Stadion Alle, ja garanteret også henne ved Købmand Krogsgaard og sågar om hjørnet på Boulevard cafeen, vil man kunne trække vejret igen ved en høj bold ind i feltet.

Anonym sagde ...

Når jeg har våde drømme tænker jeg på Kim C og hvis det skal være realistisk men stadig svensk så synes jeg vi skal hapse Per Fallstrøm fra den svenske polisan. Han var god i lyngby-dagene og så kan han også holde styr på vores ballademager.

Simon/

Don Tapa sagde ...

Per Fallström og Morten Cramer med hver deres lakrids i bæltet kunne være interessant. Når de begge er klar kunne vi endda leje en ud til Indsatsstyrken og på den måde få lidt ekstra kroner i den slunkne kasse.

Jesper Rantala kunne være en mega-forstærkning men jeg tror ikke hans mors kødgryder befinder sig i Århus og omegn. Er det ikke noget med han er fra Fyn. Måske er jeg bare forvirret for jeg har samtidig en idé om at han er fra Herning. Men det er nok bare fordi det er dér han bliver klippet..

Mathias sagde ...

Rantala i stedet for Staff? Aldrig i livet, og det har ikke noget med manglende følelser for Herning-hår at gøre, men en betragtning om, at JC's bedste dage har været der.

Jeg er pro-Stuhr (også hårproduktet). Han opfylder alle kriterier, gider forståligt nok ikke være i Randers og ryger sikkert i det kommende vindue. Bare ikke til Århus, hvor jeg er ret sikker på, at Steffen er fast mand over alle faste mænd.

Mathias sagde ...

Rantala er i øvrigt fra Roskilde, siger Wikipedia.

Søren sagde ...

Oh Alvidende Limsten har åbnet munden og spyet navnet Staff!

Herefter må alt snak om andre guder forstumme.

We salute you Staff (og MO)