torsdag den 14. oktober 2010

Post til Lynge

fra: Vesterbro Hardcore AGF
til: lj@aab-as.dk
dato: 13. okt. 2010 20.55
emne: Et hurtigt væddemål

Kære Lynge Jakobsen,

Selvom vi som AGF'ere jo egentlig ikke rigtig følger med i den der Superliga, har det alligevel ikke forbigået vores opmærksomhed, at der er lidt røre i den i dit pastorat. For nu at være lidt diplomatisk i det.

Nu hvor I så har valgt at ansætte sådan en gammel Århus-dreng med korte bukser og blå knæ til at få vendt bøtten, har vi en forespørgsel. Eller rettere: Vi vil gerne overdrage et væddemål til dig.

Før sæsonen gik i gang, kom vi til at spille 100 kroner på, at din klub nok ville rykke ned i indeværende sæson. Vi gjorde det ikke af ond vilje, ej heller fordi vi ikke bryder os om AaB, Aalborg eller nordjyder. Som sådan. Næ, odds 60 hos Danske Spil stod bare og blinkede og sagde "tag mig, tag mig". Du ved, 6000 kroner lige ned i pottemånen.

Desværre har du jo med fyringen af Magnus og ansættelsen af Kent sådan indirekte forpurret vores chancer, for nu kan det næsten ikke gå galt vel? Det betyder også, at vi i endnu højere grad må holde vores kreditorer fra døren, og som du nok ved, er det ikke sjove sager.

Så vil du overtage væddemålet for 500 kroner?

I første omgang støtter du en god sag, vi vil give dig hædrende omtale resten af livet, og skulle Mission Kent alligevel ikke lykkes, tjener du kassen. Så er de 6000 kroner dine (bare rolig: skatten er betalt), og det kan man sikkert godt få en spiller eller to for, hvis man virkelig taler sin sag.

Hvad siger du til det?

De bedste hilsner

Vesterbro Hardcore AGF

Hov: Nu vi har din udelte opmærksomhed: For efterhånden rigtig lang tid siden - sådan omtrent dengang AGF var i Superligaen - sendte vi en æske chokolade til Jeppe Curth, fordi han var så venlig at brænde årtusindets største chance i Århus. Ifølge Curth (citeret i flere medier) nåede chokoladen dog aldrig frem til ham, og det er både vi og helt sikkert også Jeppe noget kede af. Du må virkelig ikke misforstås os, men:

Du kender vel ikke noget til chokoladens forsvinden?

Hele historien kan du læse her:

http://vesterbrohardcoreagf.blogspot.com/2009/07/rigtige-venner.html


8 kommentarer:

Andreas Mikkelsen sagde ...

Har han ikke svaret endnu?

Ellers vil jeg måske gerne købe væddemålet. Jeg er en stille og rolig ikke-ryger fra Jylland med en fornuftig økonomi, og jeg støjer ikke. Amager. Og halshug.

Kalle sagde ...

Jeg synes det er en lidt leei' email. Stakkels Lynge. Havde det været X-Faktor, så havde han fået min sypatistemme. Lidt lissom ham gøgleren som sang Lenny Kravitz sidst.

Jesper sagde ...

Du kan holde dine sypatistemmer for dig selv, Dr. Snus. Lynge er en værre bandit, og jeg er SIKKER på, at han spiller en nøglerolle i Choko-Gate (ikke at forveksle med Choko-Cate fra den bagerste del af Ekstra Bladet).

Mathias sagde ...

Den, mailen, var ellers skrevet med kærlighed. Og håb.

Don Tapa sagde ...

At ansætte Kedelige Kent er lidt som at rejse sig op og sige: Ja, vi er et hold fra den mørkeste provins og den mørkeste del af tabellen. Vi er glade hvis vi ikke rykker ned. Vi er ikke ulig Horsens.

Det er lige præcis derfor jeg er glad for at de blå knæ ikke endte i Århus. Selvom redningsaktionen muligvis lykkes i Aalborg.

På-på-på-poul hansen sagde ...

Kan lissom Karim Zaaz simpelthen ikke se at det skulle kunne gå galt mod mod søndErjyske idag. Der er selvfølgelig mange ubekente men hvis det skulle ske må du calle mig facius.

Er det for meget? Jo, men det der humør er lissom det eneste man har at klynge sig til. Deroppe vil jeg tro.

Don Tapa sagde ...

Lige lidt off-topic: vi spillede ret god fodbold igår!

Det er som om vi er ved at bygge et rigtigt fodboldhold op. Et sammenhængende hold, hvor man har genpres uden kaos-organisation.

Jeg var specielt glad for at se Sorinenbauers majestætiske boldomgang. Man havde helt glemt hvordan en spillende forsvarer så ud. Bæredygtigt i andre kampe? Je ne sais pas, men lad nu det ligge.

Desuden hæfter jeg mig ved at Eckersley ser pissedetermineret ud og at Benny ser glad ud. Som før nævnt synes jeg virkelig man skulle give ham halvandet år mere, koste hvad det koster og så arbejde på et salg til næste vinter.

jæj-kid sagde ...

Det var en rigtig go omgang fodboldsbold igår ja. Mestendels efter halvleg. Vel.

Men, Sorineur ja. Måske lidt petit til at tage tjanser i midterforsvaret, hvilket synes at være perspektivet med Jens' sidste Dans i år. Men på den anden side, der kommer sku aldrig nogen på besøg dernede alligevel for tiden.

D'accord, en kan jo bare sætte sig op med lidt toner i walkmanden, det så jeg i hvert fald engang Terry Henry gjorde. Arthur, mener jeg at have hørt, vælger til enhver tid vennerne fra Marseilles. Med Erics godkendelse, naturligvis;

http://www.rap2france.com/video-clip-rap-soprano-a-la-bien.php