søndag den 30. januar 2011

Trist fjollesæson

Som andre signaturer forlængst har slået fast her på stedet, så er der ved gud ikke meget at grine af i det her fjollede vindue. Alle vores drømme om et nyt, ungt AGF-hold med næsten ubegrænset potentiale er annullerede - nu er vi det nye OB. Altså OB som OB så ud, før de fandt ud af, at det var en rigtig dårlig ide at satse på ældre, rutinerede spillere uden udviklings- og videresalgspotentiale.

Men mens vi venter på, at vores old boys i det mindste får sikret en uhyrligt sikker oprykning, så kan vi da bruge et øjeblik på den hele tiden omskiftelige madscene her i området.

Vidste du for eksempel, at der er tegn på en lille pizzakrig nede i Kødbyen? Nogle meget italienske italienere har lavet et simpelt pizzasted med en ordentligt stor pizzaovn, som mit ældste afkom nok ville formulere det. De står sgu og roder med sådan en pizzaspatel på mindst fire meter. Og så hiver de pizzaer ud derindefra, der næsten er lige så store som det omtalte afkom. Ikke de bedste pizzaer jeg har smagt, men det er de jo heller ikke ovre hos Mother for tiden. Vi ved ikke helt, hvad der sker derovre. De kom jo så fabelagtigt godt fra start, ikk.

Og så er der kaffen. Der er jo ikke nogen, der seriøst har overvejet at lede efter nyt stamsted, men hvis man gik i de tanker, så kunne man jo ikke lavet andet end at gå og prøvesmage dagen lang. 'Kaffe' får mange fine ord med fra både Politiken og mere jævne typer, og så er der jo Enghave Plads, som p.t. går helt amok i en kafferus. Kaffeslabaraset, Mikes sted, Plantagen og så lige Riccos oveni. Indenfor en meget lille fodboldbane - der så faktisk nærmere er en byggeplads. Det er sgu skørt.

Og så burde nogen fortælle os andre, hvordan der er ovre på den der italienske sag på Vesterbrogade, som Cofoco-folkene må have banket op under en ledig kaffepause. De har sateme travlt de fyre. Men det skulle være et ganske fint sted, siges det. Har du været der?

Jeg vil kaste mig over andre sysler, og så ellers sende mine aller varmeste tanker til Davit, Sloth, Sanel, Kalle P., Diasamidze, Aron og de andre unge, håbefulde fyre, som burde gå et fantastisk forår i møde før comebacket til ligaen til sommer. Måske gør de det også, men jeg tvivler ordentligt meget på, at de får chancen for det.

3 kommentarer:

jens F/K/A j-kid sagde ...

Andreas, helt præcist hvor på Vesterbrogade ligger den nye italienske som du omtaler? Jeg må derhen.

Dit italienstema har en magisk træfning over sig. Har tilbragt hele mit '11 dernede. Er netop vendt tilbage.
Og går rundt i gader, som jeg ikke længere kan genkende.

Deprimeret som en Leth uden sin Jacmel.

Andreas Mikkelsen sagde ...

Jamen, det er derovre, hvor der i løbet af ingen tid har ligget Berntsens Ballade (sejt navn), Sennep (sejt navn), Sofra (mærkeligt navn) og Proper (okay okay, jeg stopper nu).

Det er Vesterbrogade 68, og på aok.dk, skriver de om det (http://www.aok.dk/restauranter-cafeer/spuntino). Og ja, det hedder så Spuntino.

Glæder mig til anmeldelsen.

jens sagde ...

Grazie tante (berling).

Glæder mig til at anmelde.