fredag den 16. marts 2007

88'erne: Vester går lige i hjertet

Stiften ser ud til i dag nærmest at have ryddet sportssektionen for at gøre plads til den største årgang i mands minde fra Fredensvang: 88'erne. Og resultatet er ren honning for ørerne.

Michael Vester, den ranglede bomber, går direkte i hjertekulen med sit entydige svar til stiftens udsendte om, hvad AGF betyder for ham:

'Jeg har altid drømt om en dag at spille for førsteholdet i AGF. Det er det, jeg altid har arbejdet hen i mod. Jeg er som de andre fan af den klub, jeg spiller i'. Og han fortsætter i endnu højere gear på spørgsmålet om, han kunne forestille sig at spille i en anden klub end AGF:

'Nej, nej, det kan jeg slet ikke forestille mig. Jeg har en masse ting, som jeg gerne vil give tilbage til klubben. Jeg føler mig forpligtet til at hjælpe AGF alt det, jeg kan'. Såre godt.

Hvis man så ikke allerede har fået nok, så kan man lukke dagens avislæsning med Bugges beskrivelse af 'Niller', den moderne midtbanespiller:

'Han er en fantastisk spiller. Den mest komplette spiller af de fire. Hvor de tre andre har nogle enkelte spidskompetencer, så kan han dække mange forskellige pladser på banen. En moderne midtbanespiller. Klog. Teknisk stærk. Hurtig. En kollektivets mand med mange individuelle kvaliteter'. Jeg er tilbøjelig til at stole på Bugge i denne her.

2 kommentarer:

Kalle sagde ...

Desuden er det lidt sjovt at læse at såvel Lumb som Krabbe ikke er bange for at lufte ambitionerne om at komme til en større dansk klub. Det er sgu meget fair.

Andreas sagde ...

Fair, men fremmedgørende. Vester vandt lige en ekstra portion kredit, mens Lumb fik et lille nyk nedefter. Sådan er det i 1650. Klubben hele vejen. Du ved, imod moderne fodbold og alt det der...