fredag den 30. marts 2007

Keep on rockin' Oluf!

Der er allerede skrevet, det meste af det, der skal skrives om Olufs meget lidt morsomme knæskade, som nu måske holder ham ude i det meste af forårets oprykningskamp. Det eneste der ikke måtte ske, er sket.

Jeg havde glædet mig til at se Luffe råbe holdet op, dirigere medspillerne - og indtage Århus' mest betydningsfulde kvadratmeter: græsplænen indenfor de røde mure for enden af Stadion Alle. Men nu bliver det en søndag på det kommunale uden hovedpersonen. Uden den styrmand som de næste mange års AGF-hold skal bygges op omkring.

Jeg frygter for konsekvenserne, men jeg stoler på, at drengene nok skal komme sig over chokket, og at vi om halvanden uge har ni points mere end i dag. Det kan blive en famlende start, men nu skal Kari smøre anorakærmerne op og finde lidt ekstra knofedt frem fra garderobeskabet under Søjlehallen.

Keep on rockin', Oluf. Jeg glæder mig til at se dig, når knæet er blevet lidt mindre, og oprykningen er kommet lidt tættere på. Øv dig lidt på saxen i stedet - du får stadig brug for den!

6 kommentarer:

Kalle sagde ...

Helt enig. Jeg håber at vi kan befri os fra det diskursive åg som indkøbet af 'forsvarsgeneralen' har kastet over os. Det skal nok gå altsammen. Og det bliver endnu bedre når verdens flinkeste skåning kommer tilbage.

Jesper sagde ...

"Det diskursive åg" ; dejligt - og allerhelvedes præcist - formuleret (absolut ingen ironi anvendt). For diskurser er nok Ove P's akilleshæl. Eksempelvis er det møgtræls at se, at Karry angiveligt skal spille i centerforsvaret. Manden er blevet rost til skyerne for sine evner som defensiv midt (ja ok - der har vist vist også været noget med, at han i en snæver vending kan nappe højre midt), men han er IKKE centerforsvarer. Jeg får lange løg af højtbesungne polyvante banditter, der kan måske lidt af det hele og måske ikke en skid. En defensiv midt skal spille defensiv midt, og så må Ove P selv tage den stopperplads, hvis superindkøbet Thomas Hansen åbenbart har mistet evnen til at gå.
Og Olof: Håndtegn og god karma til dig, skipper!

Kalle sagde ...

Skomager bliv ved din læst. Spørgsmålet er så om ikke Gramsci og den oprindelige tinkerman - Sir Peter Rudbæk - ville give mig ret i at Foldgast går og ligner en 'Forsvarsbaron'?

Mathias sagde ...

Bedømt med det blotte øje, fint placeret på Communale til dagens kamp: Kári er den rigtige løsning, mens det omdiskuterede knæ får sig en pause, og ja: Foldgast er en baron/Carlos.

Og så har Århus fået en yndling. Sig efter mig: Jeremiah White. Wow. I'm lovin' it.

Jesper sagde ...

Ungdommelige håndtegn en mas til vores islandske ven, men mangler han ikke temmelig meget på midtbanen? En ting er, at Gjesing virkede noget fraværende i går. Noget andet er, at vi vel ikke får spillet Kári ind på den centrale plads, som han er købt til? Fremad Amager var elendige, men når den hedder Lyngby og SE så jeg gerne, at Kári rockede på midten. Og så må Thomas Hansen, Anders Kure og Ole Hall slås om pladsen i forsvaret.

Andreas sagde ...

Jeg var også virkelig begejstret for Karis indsats mod amagerkanerne. Han virkede virkelig sikker med bolden, og så udgør han altså sammen med Budtz et overordentligt hårdtslående midterforsvar.

Men midtbanen... Gjesing skuffede, og Pleidrup blev aldrig spilstyrende. Det skal blive bedre, hvis vi skal slå de sværere hold. Allerede på torsdag får vi brug for krydermissilerne fra kanten af feltet til at skrue låget af den vestårhusianske sardindåse.