mandag den 2. april 2007

Kongen Vender (forhåbentlig snart) Tilbage

Her følger sidste del i trilogien om Olof.

Nedenstående tager udgangspunkt i den snak, som denne signatur fik med Luffe umiddelbart efter 'Knæskaden Part I' (også kendt som 'Den Knapt Så Alvorlige'.)

Velkommen til det, der på moderne dansk hedder en Q&A.


Det store pres - og den svenske rolighed

Hvad mener du selv, du skal bidrage med til holdet?

”Brian (Berti, red.) har fortalt, at jeg er førstevalg i forsvaret, og jeg har en rutine, der bliver vigtig for holdet. Jeg kommer med noget svensk rolighed, og det bliver min opgave at sørge for, at vi holder nullet. Man kan blive så frustreret, når man har så meget overtag i spillet og så alligevel ikke får point.

Og så er jeg også tiltænkt en rolle som en slags hjælper for de unge. Især Lumb og Krabbe. Nu er det jo nok mest Krabbe, fordi Lumb er rykket frem på midtbanen, og jeg har fået Foldgast ned i forsvaret, men han (Krabbe, red.) er et fantastisk talent, som jeg skal støtte op om, så han kan præstere endnu bedre.”

Hvad bliver de største udfordringer?

"Det bliver at føre AGF videre, for klubben har været helt nede på bunden og vende. Der har været mange problemer, mange spillere, mange trænere og mange direktører, men nu har Brian og Lars Windfeld fået det på rette vej, og vi skal så føre deres arbejde videre. Sådan var det også i Malmø - der var vi også nede og vende. Det er vigtigt at få renset ud og så bygge op fra begyndelsen."

Og udfordringerne på banen?

"Vi skal fortsætte stilen og holde samme fokus som i træningskampene. Blive ved med at være så disciplinerede i defensiven. Vi ved jo, at man ser os som de store favoritter, og det bliver udfordringen: At spille god fodbold under et stort pres. Men altså... det er en del af arbejdet, og det bliver jeg og resten af holdet nødt til at kunne klare," fortæller Luffe og tilføjer, at får vi 9 point i de første tre kampe har vi hentet ind på de øvrige konkurrenter.

Olof Persson - nu med motto

Hvad glæder du dig mest til?

"Bare at komme i gang. Nu har vi ventet så længe, så jeg ser frem til endelig at spille på NRGi Arena. Jeg har hørt meget godt om fansene og den stemning der er der."

Hvad glæder du dig mindst til?

"Ikke noget. Der er faktisk ikke noget, jeg 'glæder mig mindst' til. Jeg har altid en positiv tilgang til tingene og et motto, der hedder: 'Jeg skal kun tænke på de ting, jeg kan ændre på. De ting, jeg kan påvirke.' Alt andet skal jeg ikke bekymre mig om, for jeg kan alligevel ikke lave om på det."

Men selvom du har den her positive tilgang, har du så ikke gjort dig nogle tanker omkring risikoen for, at vi ikke rykker op?

"Nej. Det tænker vi ikke på. Og jeg vil også gerne mane de rygter til jorden, der siger, at jeg har en klausul i tilfælde af, at vi ikke rykker op. Hvis jeg havde sådan en kontrakt, ville jeg slet ikke spille. Sådan noget ville jeg aldrig skrive under på."


Luffes poesibog

Efter dén klare melding til lidt poesibog, som også runder denne omgangs udfritning af Luffe af:

Favoritklub (og du må ikke sige Malmø FF eller AGF)?:

"Jeg holder med Newcastle, som jeg synes er en "massiv klub". De har også et fantastisk stadion. Jeg har fulgt dem siden midten af 90'erne, hvor stjernerne var Les Ferdinand, Alan Shearer og Asprilla. Jeg ser dem i fjernsynet, når jeg kan komme til det."

Favoritspiller (og du må ikke sige Esset):

"Paolo Maldini. Han har været en så god spiller i så mange år, og så er han selvfølgelig interessant, fordi han spiller den samme plads som mig selv. Han er god til at analysere spillet og så gøre det rigtige. Når jeg ser ham spille, prøver jeg at lure lidt tricks af fra ham."

8 kommentarer:

Anonym sagde ...
Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.
Anonym sagde ...

Uden tvivl DK's bedste AGF blog :)

Anonym sagde ...

Fantastisk at læse at Olof kommer med den gode svenske humor :-) Det må være sådan at ordet "rolig" skal opfattes, og ikke som skribenten der laver den direkte danske oversættelse.

Nå ja, og så er det da fantastisk at han bliver endnu en sæson - no matter what.

Kalle sagde ...

Jeg tror nu næppe det er den svenske humor Olof bruger i forsvaret og må derfor forsvare skribentens oversættelse.

Anonym sagde ...

... Jeg er sammen med Gl. Egå overbevist om at det netop er den lune svenske humor der gør hele foreskellen. Så hvor stiller det så os .....

Mathias sagde ...

Jeg må give Kalle ret. Efter at have slynget om sig med svenske gloser, fandt Luffe frem til det danske ord han mente var dækkende, for det han bidrager med i forsvaret: rolighed.

'Ro' havde nok sprogligt været mere korrekt, men what the heck. Vi er jo ikke mtac.nu

Anonym sagde ...

Jeg er endnu ikke overbevist, jeg er gennem hemmelig kanaler kommet i besidelse af originalbåndet. Og her siger Olof noget der lyder i retning af "Jeg kommer med rolighed, er det ikke sådan det hedder på dansk" og bagefter siger han "Alle kender jo Selskabsrejsen 1 & 2 samt Abba, og det er altsammen roligt" ...

Frej - der absolut ikke er overbevist.

Anonym sagde ...

Jeg haaber virkelig Kalle og Mathias har fat i den lange ende, da det vi mangler i forsvarskaeden er tysk kaeft trit og retning á la Olof, kombioneret m en hojtudviklet evne til "at holde nullet" ! Saa kan Thomas Hansen og Anders Kure imens sidde ude paa banken og fyre "rolige" jokes af, moentet paa igangsaetning af interferens-svingninger i Navid´s nyanlagt 20-aars-dunk !!

Olof er uden tvivl en lun humor-bombe , og vi glaeder os alle til at hoere hans sproede roest i forbindelse m opryknings-festivitas !! Men for nu : "Ordnung muB sein"... Go Luffe