mandag den 16. april 2007

Jeremiah White: Rejsende i fodbold (part II)

Da vi sidst var forbi vores midtbanemand (og nu også angrebs-sub), var det blandt andet med fokus på herrens Europaturné. Her fortsætter vi, hvor vi slap og kommer ind i filmen, hvor White og de andre Hvide lander på Cypern til en uges træningslejr.

Opholdet på øens sydkyst i byen Lanarca var nemlig en omvæltning af de større for den 25-årige amerikaner. Her oplevede han noget, han aldrig havde oplevet i sine hidtidige klubber:

”Danmark er meget forskellig fra de andre lande, jeg har spillet i. I er helt vildt sociale, hvor jeg i de andre klubber kun har oplevet konkurrence, konkurrence, konkurrence. Hvor man bare skulle ”survive on your own” - også uden for banen.
Sådan var det især i Frankrig, men ikke her, og det har jeg lige skullet vænne mig til. Det der med, at alle er en del af holdet. Faktisk glædede jeg mig meget til at komme hjem fra Cypern, fordi jeg slet ikke var vant til at være så social, så jeg fik lidt for meget af det på meget kort tid,” fortæller Jeremiah om at skulle trykke på den rigtige kontakt og lave det han selv kalder et ”mental switch”.

Se ham trække ind i banen

Det sociale har White - der beskriver sig selv som en rolig og lidt reserveret fyr både på og uden for banen - skullet vænne sig til, men også inde på græsset er der en god portion tilvænning at hente for den nyslåede AGF’er:

”Jeg skal stadig vænne mig til, at vi spiller anderledes end jeg er vant til fra de klubber, jeg ellers har været i. Vi spiller mere i luften, mere direkte og så er taktikken også en anden. Jeg er vant til at være på fløjen og blive på fløjen. Her vil Ove gerne have at jeg søger mere ind i banen – også når vi har bolden. Det er nyt for mig, så der handler det om at komme af med nogle dårlige vaner, så jeg spiller, som han gerne vil have det. Og spiller det spil, der er bedst for holdet.”

Indtil videre har det spil resulteret i en enkelt scoring i den flotte debutkamp, der ligesom de efterfølgende har vist, hvilke kompetencer Jeremiah White er i besiddelse af. Afslutningsvis siger han:

”Mine egne styrker er min hurtighed (hørt!, red.), mine driblinger (hørt!, red.) og mit skud (mindre hørt…, red.).

Jeg synes da også, du virker til at være ret habil i det defensive arbejde…

Tak… da jeg spillede i Frankrig arbejdede jeg også meget med lige netop det. Det arbejde skal jeg selvfølgelig fortsætte med at udvikle.

Se selv JW arbejde videre, trække ind i banen og det der er værre. Det er søndag. Det er Lyngby. Det er tre point. Vi siger tak. Også for snakken.

Ingen kommentarer: