torsdag den 14. februar 2008

Optakt '08 - din midtbane

Frem mod indledningen af forårssæsonen indbyder Vesterbro Hardcore AGF til en grundig diskussion af de mulige startformationer, Ove P. kan skrue sammen på sin taktivtavle. Konkurrencen har sjældent været større, og flere muligheder lader til at være i spil - men hvordan synes du, brikkerne skal blandes?

Det andet indspark i den hvide taktikskole handler om midtbanen, og her er mit oplæg:

Højre midtbane: Indiskutabelt den position på midten hvor der er flest kombatanter til den samme plads. White, Valle, Niels Kristensen og Mads Judas Jørgensen kan alle spille denne plads. Umiddelbart er det min fornemmelse at det især er White og Valle der ender med at besætte pladsen, da det virker som om at Ove afprøver både Niels og Judas inde på midten. Og som de fleste nok ved er denne signatur en stor Alex Valencia fan, så jeg håber, fingers crossed, at Mister Valencia AKA den nye borgmester, kommer til at tage røven på the haterz.

Midten: Her spiller Niels K, Judas, Gjessing, Kari og Jerry med. Umiddelbart bør midten besættes af Lucen og Kari. Dernæst ser jeg en masse muligheder i Jørgensens dynamiske løb, noget både Kari og Jerry somme tider mangler, det der lange dybdeløb ind i feltet hvor alle målene ligger. Fuck det, vi fortsætter med den filipinsk-islandske midterakse, det er da eksotisk så det batter. Som at friturestege cammenbert og servere den med syltetøj.

Venstre midtbane: Nok den position ( sammen med venstreback ) hvor vi har mindst alternativer. Laaaars er i mine øjne sikker på denne position, selvom også Valle, Sten Stensen og ikke mindst Il Esso AKA La Geoparda, kan spille denne plads.

Derved kommer min midtbane til at se således ud:

Valencia - Jerry - Kari - Lars

Men hvordan ser din midtbane ud? Er du mere til amerikanske syvende dags adventister, eller er du Emil Lyng-fan ud over alle grænser? Det glæder jeg mig til at høre om.

12 kommentarer:

Andreas sagde ...

Åh, den midtbane! Jeg er fantastisk tilfreds med, jeg ikke er Ove P. Ikke bare fordi jeg ikke kan finde ud af, hvordan jeg skulle kunne overkomme at se endnu flere fodboldkampe, end jeg allerede gør. Men mere fordi han står i luksusproblemer til halsen.

Jeg kæmper i forvejen en indre kamp for at afklare, om Kure skal gøre en ende på Budtz' ellers storartede tid i midterforsvaret. Men på den centrale midtbane står det jo næsten lige så slemt til efter meldingerne om Mads Jørgensens stigende formkurve.

På kanterne er jeg efter længere tids overvejelser kommet frem til den samme kobination som din, Kalle. Og der ender jeg måske også inde på midten, men Lucena får sandt for dyden sin sag for, hvis han igennem foråret vil holde den genfødte Jørgensen ude af startopstillingen. Konkurrencen er jo enorm. Og til sommer bliver den nok endnu større, når Brian Steen formentlig køber ind på venstrekanten.

Åh, det er en spændende tid, der er på vej. Godt jeg ikke holder med Viborg FF...

Anonym sagde ...

Nu synes jeg vi er alt for meget efter Viborg. Vi må altså ikke glemme at en enig Moldovisk presse har udråbt Viborg til at blive sæsonens overraskelse.

Når det er sagt, så tror jeg også på den formation som VHA skribenten ender ud med. Jeg kunne dog godt tænke mig en lidt mere åben udtalelse om den ben hårde konkurrence på venstre midt. Synes Ove har tendens til, at give den startende venstre midt lidt for lang snor, og først skifte ud med 15-20 min igen. Jeg så gerne, at man i tilfælde af, at krydsermisilet ikke spiller en brand kamp, sætter en White (eller en Niels K) på banen med 35-30 tilbage af kampen. Er White allerede på banen, mener jeg faktisk godt at vi kunne sætte Alex ind på højre og så rykke White over på den modsatte fløj.

Problemet er selvfølgelig, at hverken Niller eller White er venstre benede, men i den sidste 1/3 af kampen, er der måske netop mere behov for friske spillere der tør udfordre, end spillere der holder sig til venstre sidelinje.

Alt i alt. Lad os gerne starte med den foreslåede formation. Men den store konkurrence på træningsbanen, bør også komme til udtryk gennem "terror" udskiftninger, hvis de startende ikke levere varen.

Anonym sagde ...

Til kampen mod Horsens.


Valencia - Lucy - Kari - Mads

Dioh

Graulund


Jeg håber Kari bliver klar og midteraksen med ham og Lucy er selvskrevet. Lucy har vist sig bund solid (flest minutter på banen) og har, såvidt jeg har observeret, kun blundet i nederlagene i Viborg og Aalborg. Hvor hele holdet gik ned.

Mads lillebror bliver rigtig god for os. Han har udsigt til at præge holdet i barndomsklubben med rutine og upåagtethed. Han kører fortiden 20% over på ren entusiasme. Måske også indebrændt over en karriere med mislykkede udenlandseventyr og skader. Det gør ham kun endnu bedre. Og ingen Judas. Han har altid vinket "jeg kommer hjem" med et smil, når pøblen kørte smædesange. Ægte hvi'.

White får optakten spoleret og Valencia har vist brugt pausen på at beslutte sig for at sparke røv for viderekommende.

Pleidrup havde strålende fremgang i efteråret. Og det er med vemod jeg sætter ham af. Men til første kamp tror jeg mere på Junior. Pleidrup er med i truppen.

Det var Horsens. Her efter må vi se.

Mathias sagde ...

Med risiko for at ende som en ulv, der hyler i kor, ser jeg meget gerne Solarex' opstilling effektureret.

3 point i Horsens. Slut. Færdig.

Kalle sagde ...

Du sprang også først MEGET sent med på frittebølgen fra Isted Grill. Der gik lang tid før du hylede med om hvor gode de var!

Anonym sagde ...

Ja, man skal ikke undervurdere moldoverens betydning. Han har indtil videre lykkes at brække næsen på Morten Bertolt og fortsætter han i samme rille kan han blive et afgørende våben i nedrykningskampen.

Eller enig med Solarex i opstillingen og særligt i at Mads J har mere potentiale en Lars. Min eneste tilføjelse er, at så snart Jebediah Jr. er klar så er højre midt hans. No doubt. Han har vist mere end Valle både i det offensive og det defensive, han har vist mere vilje, været mere direkte, generelt holdt langt højere niveau og vigtigst af alt er han den eneste i midtbanekæden med speed til at true et 'højtliggende' forsvar. I () bemærket tror jeg at hans målfattige efterår var en engangsforeteelse og at han typisk vil være god for 2-4 mål per halvsæson - et par mere end jeg tror Valencia vil lave med samme mængde spilletid. Men det vil tiden vise.

Valencia kan naturligvis spille sig på, men det er underforstået at han skal slå White af. Og det gør man ikke med træningskampe. Om han så spillede 10 blændende træningskampe og overstrålede alle i Bjørn Pedersen Dues træningsrapporter ville Valle stadig være et åbent spørgsmål når der bliver grindet igennem på en kold martsdag på Forum Hårsens. Han har redskaberne, men bærer han viljen i hjertet til at bruge de redskaber?

Og var Valencia egentlig så hypet i Norge, fordi de ikke er vant til spillere der kan tage tre på foden?

Én ting er sikkert og det er, at kun Kári er sikker. Han er eneste jernmand på skansen og knaldvigtig! Resten kan sådan set blandes efter dagsform og det er en helt ny form for luksus.

Anonym sagde ...

Sidder lige og ser billeder på http://agf.co.dk/docs/aktuelt/Indhold_detaljeret.asp?id=5119 og edr er flere interessante indslag, bla.:

- at Wee Man ser meget aggresiv ud i luftduellen.
- at Ul-Li virker meget dedikeret. Eller retarderet..
- at Budtz er på vej tilbage til dét her look.
- at Luffe har en halv meters penge på Vejle-angriberen.
- at Niles K er Alec Baldwiin klart overlegen i hovedspillet.
- at Baronen har ondt i hovedet.
- at A Kure stadig forchecker som var der intet imorgen!
- at Høeghens tyngdepunkt er Laudrupsk.

Gode billeder fra Skibet Communale. Men, hvad si'r du Cph, VHA's chefanalytiker!?

Anonym sagde ...

Glemte lige Budtz:

http://www.weltfussball.de/bilder/spieler/19182.jpg

I øvrigt en side, der så vidt jag kan forstå beskriver Ole B som en god og boldsikker, men lidt lad forsvarer.

Anonym sagde ...

Skarpe observationer, især Høegh.

Du overså dog Gjesings skorstensrør og at Valencia tilsynlandende er en frossenpind.

Mads Juniors næse lader vi Forum-MTAC om.

Jesper sagde ...

@Don Tapa:

Ha-ha-ha - ren gonzo, dér! Jeg griner så meget, at jeg givetvis ser mere dedikeret ud end DJ Budtzi.

Jesper sagde ...

Jeg mente naturligvis Ulli. Mine hjarnehalvdele må have løsnet sig pga. rystelserne.

Anonym sagde ...

Fantastisk resume af historien "bag billederne" :-) ...

Når man ser Lillebror, får jeg dog lyst til straks at sende et grønt bud ud til McD på Viby Torv, for lige at hente en menu eller to til det magre spetakel. For fanden Mads, hvis du skal holde til en herre tackling eller ti i løbet af sæsonen, så trænger du sgu til lidt mere sul på kroppen.