torsdag den 10. april 2008

En søndag i Farum

Det bliver rigtigt spændende og vi skal ha' 3 points, for jeg er ret sikker på at VFF vil lave problemer for Horsens, som vist har fundet sit naturlige niveau.

Det er en floskel, men det er vigtigt at vi får scoret nogle mål snart. Hidtil har vi været håbløst ufarlige og jeg har svært ved at gennemskue hvorfor. Det er klart at fraværet af Graulund har betydet meget, men samtidigt er det som om at vi ikke kommer frem til chancerne. Whitey pumper bolde af mere eller mindre tvivlsom kvalitet ind i boksen, men der er bare aldrig rigtigt nogen derinde til at støde den ind.

Kunne være fedt hvis Dioh blev mere i boksen for at tage imod og lod Graulund om løbene ud på kanterne. Samtidigt SKAL Kari lave de løb ind i feltet hvor boldene lander. Og fuck det, jeg har et problem med Ove's rigide systemfodbold til tider. Når det ikke virker, for helvede, så prøv noget andet. Tag et hurtigt frispark, kort indkast, skift en spiller ud, lad kanterne skifte lidt. Når det kører for OP er det den bredeste karse, men når det ikke kører, er det som at blive hængt i øjenvipperne og tvunget til at blinke. Ikke at jeg savner Poul Hansens all-action fodbold, men lidt elasticitet i forhold til systemet og tilgangen ville være klædeligt.

Spændende iøvrigt at se om Steen Steensen starter inde. Imodsætning til hovedparten af MTACs brugere, så synes undertegnede at han var super. Kunne også være dejligt at se noget til Høegh'en igen.

Nuvel, alle mand til Farum, som jeg er sikker på at Frej ville have sagt...

Og sårn helt off-topic, hvad synes vi egentlig om Black Kids?

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hvis the Kure er klar synes jeg det er på tide at prøve Ole B i angrebet. Det er der en helt vildt god grund til og det er: Hvorfor Ikke?

Kunne også godt tænke mig at se en spillende forsvarer mere, udover Lumb, men det bliver nok først den dag Ulli er klar igen. Vores midterforsvar sætter jo nærmest en dyd i at losse langt, så det er ikke der de gode angreb bliver sat i gang fra. Specielt Kure er, på trods af storform, en clearingsmaskine af en anden verden. Nu har folk i århus, med Lumb, fundet ud af at en back godt må kunne drive bolden frem langs jorden - glæder mig til det samme kommer til at gælde midterforsvaret.

Hvis Glas-Mads mod forventning bliver klar vil jeg gerne se ham i stedet for Lucena, i hvert fald i en halv kamp.

Min vurdering er, at chancerne ikke udebliver pga angrebet eller fløjene, men fordi vi ikke er farlige fra midtbanen og fordi vi kun har én spillende forsvarer. Når det bliver ændret bliver det for alvor hærdebred karse og tårnhøj ymer!

Kalle sagde ...

Jerry har ihvertfald ikke været god siden fødslen, sover han mon for lidt? Det ville glæde mig at se en lidt skarpere skyder på hans plads i en kamp inden længe, men jeg tror ikke Ove er vild med den ide. Desværre.

Mathias sagde ...

Ove er i det hele taget ikke vild med ideer....

Anonym sagde ...

Nej, ideer er ikke Oves stærke side. Slet ikke, hvis de kommer fra andre end ham selv. Men son din tapa sagde. Ud over kanterne og så nogen ordentlige indlæg. Og så skal Jerry og co. fandmegalme til at skyde udefra.

God kamp oppe i Farum!

Anonym sagde ...

Der er bare det lille problem, at Djerry ikke kan skyde en bule i Mads Jørgensen knæ.

Heldigvis ser Niels K ud til at være på vej tilbage. Håber.

Kalle sagde ...

Don Tuna har desværre ret. Der er ikke meget firepower over Djerry. Ved ikke om OP ikke træner frispark mod mål, men det er ikke ligefrem en specialitet, altså det der med at sparke den ind fra afstand.

Anonym sagde ...

Problemet er egentlig også lige så meget at Jerry ikke truer de andres bagrum. I det almindelige liv en udmærket kvalitet, men som fodboldsspiller ikke så godt. Særligt som central midt burde det være et krav. Om ikke andet så for at trække en forsvarer, flænse de andres forsvarskæde og give mere plads til PG & Diåh.