fredag den 25. april 2008

Hvilken vej kigger du?

I de sidste mange uger har den samme melodi lydt igen og igen fra alt og alle omkring AGF. Nu drejer det sig om kampen mod nedrykning, og vi kigger kun én vej: nedad.

Men efter løjerne på Østerbro i går - og ikke mindst resultaterne fra de andre kampe - ser jeg pludselig ligaen i et anderledes positivt lys.

Javel, der er stadig ni point op til både Brøndby og Randers, og der er hele ti til Esbjerg. Og kun 21 at spille om. Men på søndag har vi alligevel en sidste chance for at sætte gang i forhåbningerne om et lille, men vigtigt, avancement.

Der tørner vi sammen med Randers, der ikke kan forventes at komme med helt samme gode humør som os efter dukkerten mod AaB. Hvis vi griber chancen og (igen) vinder på deres bane, så vil jeg vove den påstand, at vi indhenter enten dem eller et af de andre hold foran os, før sæsonen er forbi.

Vores største problem kan dog blive vores elendige målscore, som betyder, at vi faktisk skal hente et ekstra point for at smutte forbi konkurrenterne.

Men det er gætterier det hele. Faktum er, at Viborgs tid i superligaen er forbi. Om ikke andet så for denne gang. Dermed er vores sæson reddet. Og man kan efter temperament kigge frem mod næste sæson - eller op mod Randers på niendepladsen...

21 kommentarer:

Kalle sagde ...

Det er vaskeægte hybris du bedriver der! Pas nu på!

Andreas sagde ...

Er du egentlig fra Nordjylland, Kalle?

Kalle sagde ...

Har du egentlig nogensinde boet indenfor Ringgaden, Fister Løgsovs!!

Mathias sagde ...

Off-topic: Fister Løgsovs er dejligt og i samme årgang som "styr dit handicap".

On-topic: Normalt er jeg i samme optimistiske båd som Andreas, men lige her har jeg meget svært ved at forestille mig, at vi skulle avancere. Bevares, jeg vil gerne, men tror ikke på det. Heller ikke selvom vi napper tre point i forstaden. Der er for få kampe tilbage og godt nok har vi hentet fire point i de seneste to, men fourd er altså også gået et forår, hvor offensiven i bedste fald har været dårlig.

Det tror jeg vi langsomt får rettet op på... men ikke tids nok til at det giver os en 9. plads.

Og hey - ER 10. pladsen egentlig ikke vores? Ja, jeg spørger bare.

Anonym sagde ...

Inden der går helt Mbob.nu i den vil jeg prøve at få debatten tilbage på sporet:

Hvis vi allerede nu ser frem mod næste sæson, synes jeg vi skal sætte alt ind på at få fat i denne formidable spiller:

http://www.bold.dk/nyt/?vis=82849

Han sku' være megagod!

Don Tapa / der plejede at bo indenfor Ringgayn..

Anonym sagde ...

Note: Jeg er mere til det lidt nyere "STYRELSE!"

Andreas sagde ...

Så fik Randers ellers lukket munden på den signatur. Trist.

Til gengæld fik Dioh og til dels Valencia vist også lukket munden på enkelte AGF'ere. Dioh var jo fremragende.

Nå, nu hedder den bare klargøring til næste sæson. En lang en af slagsen.

Kalle sagde ...

Mit yndlings Dioh move var der hvor han var relativt fri og så skvatter på ægte klovne maner eller der hvor han dribler rundt om sig selv og ikke rigtigt får skudt på mål.

Jesper sagde ...

Styrelse, agtigt - og herre spejl! Dioh var sågu god.

Andreas sagde ...

Sikke i øvrigt et mærkeligt 1-4 nederlag, når man nu vover at tænke en anelse tilbage på det.

Det var selvfølgelig fuldt fortjent, at vi fik én over snydeskaftet, når vi i den grad sløser tingene væk i forsvaret. Men alligevel sært at tabe så stort, når vi flere gange havde rigeligt med chancer til selv at køre en komfortabel sejr hjem.

Så mange store chancer spilder vi da sjældent i én kamp. Det skulle da lige være i Lyngby-kampen for bare en uge siden, men selv den bød vel knap nok på så store muligheder.

Kalle sagde ...

Uendeligt spejl til JK - den havde du ikke set komme hva!?

Jeg er bare frustreret. Det var middelmådigt over hele linjen. Kure spillede en sjælden dårlig kamp og ved Marc Nygaards sidste mål lignede Anders en mand der var seriøst overmatchet.

Jesper sagde ...

ARRGH - sejt move med det uendelige spejl. Ret svært lige at styre sit handicap dér.
Kure så ud som om han ikke lige havde lyst til at lave straffe igen, og så er Nygaard altså en stor moderbetvinger. Jeg er mere skuffet over Gjesing. Han når lige at komme på banen, misse en nærkamp med et alibipres og bum; 2-0. Kom nu, knægt - vis noget vilje eller fis af.

Kalle sagde ...

Ja, man fristes næsten til at sige "TRØJEN FORPLIGTER" eller "BLOD, SVED; ÆRE, FIGHT" eller sådan noget i den stil til ham. Så ku han lære det *bouncy grøn smiley*

Der er ikke mange på det hold der spillede på S'express Arena man for alvor kan elske. På stående fod kan jeg kun nævne Valle og Dior, den melankolske nordmand og fattigmands Adebayor. I love you.

Andreas sagde ...

Åh, jeg kunne nu også holde af Niller, Kari, Lucena og Kuren. Blandt andre.

Holdet er ganske fint - og sprængfyldt med potentiale - men alle de udsving og al den sårbarhed, der følger med at have så ungt et hold, det er til at blive vanvittig af.

Jeg håber, Windfeldt ikke er alt for seriøs, når han snakker om at spare på pengene, og vente på at holdet udvikler sig.

Vi trænger til en hurtig højre back med offensive kvaliteter og uden alle de kostbare fejl bagude. Hvis man spørger mig. Det ville jeg gerne bruge et par mio. på...

Jesper sagde ...

Grøn smiley eller ej - jeg synes bare, at når man som Gjesing har 20 i tackling og fight og 1 i stort set alt andet, så er det lidt skidt, når man ikke tackler og fighter. Blod på trøjen er ikke nødvendigt, men en liiiille smule sved ville ikke være at foragte.

Det der med æren tager Tøffe sig bare af.

Love: Dioh Kanu.

Lunken: Karí.

Kalle sagde ...

Kari har ikke ramt sit niveau, det er helt sikkert. Dumme og tidlige gule kort og lidt for mange fejlafleveringer.

Jeg havde egentlig skrevet en lang klamamse om Gjessings spillemæssige niveau, men det blev lidt vel MTAK'ket, så lad mig nøjes med at slå fast at han er set bedre.

RIP TV2 Radio iøvrigt.

Mathias sagde ...

Bare rolig. Den radio får rigtig meget fred. Især for mig (indsæt selv klappesmiley).

ONTOPIC som de unge skriver på mmmbop: Jeg har indtil videre set Kauri som en af vores vigtigste brikker, men foråret har gjort mig i tvivl.

Er det manglende kamptræning, lyst eller et helt 3. krydderi, der pludselig får ham til at se lidt gennemsnitlig ud?

Anonym sagde ...

Havde egentlig skrevet det her inden randers-kampen men så ville nettet ikke som Don Tapa ville. Nå, men min pointe var, at om vi henter Hestene eller ej er sådan set er ligegyldigt (Note: det gør vi så ikke). Håber bare BSN allerede har næste sæson på tegnebrættet. Og det bør betyde farvel til:

1) Foldgast - hvad skal der blive af ham..hallååå..kom ind, Hårsens.
2) Rød Baron - overhalet af Den Store Hvide Forchecker. Krabbe og Gjesing skal desuden have plads til at lave et attentat på midterforsvaret.
3) Malle Mikkelsen - har brug for nye jagtmarker i stationsbyen, hvor der nok skal dukke en pige og en sporvogn op til MM.
4) Glas-Mads - giv ham en duffelcoat, et par store solbriller, tweedhatten på sned og send ham ned til sin gamle famiglia i Ancona for at finde sin egen afløser.
5) Sybbe - OP vil ham ikke.
6) Esset/Fyrsten88 - skal skrive sagaer i Atlanterhavet
7) Hyldgaard - konkurrencen med Staff er forsvundet og vi har et par unge keepere der skal have opmærksomhed og spilletid.

Og så kan man passende leje 8) Vester og 9) Sarr ud, mens Valencia skal have et halvt år mere til at vise hvor ubeskriveligt god han er.

Det skulle give plads til et par forstærkninger - gerne en angriber og så ham der kan binde midtbane og angreb endegyldigt sammen enten fra midten (a la Thygesen) eller fra venstrekanten med tilladelse til at vandre (a la Furuseth). Min personlige favorit er Tidiane Sane fra Randers (så som sagt ikke kampen i WE så kender ikke lige hans dagsform). Angriberen skal nok findes udenfor DK – de er virkelig dårlige herhjemme. Og generelt, ingen spillere fra nedrykkerne, tak! De er simpelthen for ringe. Højre back kan evt tilføjes alt afhængig af Ulles helbred. Vinzents ville være et superkøb - en lidt mørkere rigmands-Ulle.

Med ni afgange og to forstærkninger giver det en 7 mand mindre og dermed mere harmonisk trup. Der er stadig ca 25 spillere tilbage og plads til at lade 4-5 fremadstormende ynglinge træne med. Alt i alt: færre frustrationer, mere sult, mere kvalitet i toppen og specielt en dynamisk kreativ midtbanespiller, så er vi klar til en ny sæson med en målsætning om en 6. plads efter årets top-4 + BIF.

Anonym sagde ...

Er det bare mig der igen og igen får dejávu omkring AGF og det såkaldte potientiale.

Hvornår er der sidst vundet kampe i stimer og hvornår har man sidst undgået 10 pladser eller nedrykning. Jeg kan snart ikke huske det længere.

Som B.T skrev i går er der altid snak om AGF's uendelige potientiale men faktum er at alle andre østjyske hold på nær Silkehår har overhalet os for længst. Kampen i Parken gav fornyet håb om bedre tider, men som i så mange andre sæsoner ebber det hele ud i ingenting så snart holdet er reddet fra den røde streg. Jeg vil nu væde meget på at vi allerede har reddet røven for dette forår, men det er som om der stadig mangler meget efter et par år med Ove.

Jeg er træt af at høre om potientiale og 8 pladser. Nu skal der sgu snart handling bag ordende og flere vindertyper ind på holdet der kan afgørende tingende på egen hånd og i arbejdesraseri som Leon må ha opsparet på diverse bænke. Ikke at jeg siger at vi har midler til Leone, men typer som ham skal der til og helst 10 af slagsen.

Kalle sagde ...

Køb Løvel!

Anonym sagde ...

Som vel de fleste andre efter weekenden kigger jeg hverken op eller ned - men kigger til gengæld langt efter nye spillere. Tror don tapa's liste er meget rammende, bortset fra Baronen, som lader til at have lang snor. Nu er der så startet et rygte på mere end en kølle.dk om Ove til AaB, så pludselig er Kalles afstemning mere aktuel end nogensinde... Har hørt at Svennis er på vej??