søndag den 4. maj 2008

Hvad sker der?

På denne signatur virker det som om at der for tiden er en masse dårlige vibes omkring vores yndlingshold i hvidt. De spiller elendigt, træneren virker ikke som en mand der for alvor tror på Ovelutionen og flere spillere dropper antydninger om en splittelse i truppen. Denne kunne være mellem unge og gamle, fast og etablerede og de som kæmper og dem hvis øjne antyder at de ikke kan komme tilbage når det står 0-2 mod OB.

Det hele er lidt noget lort med andre ord. Undertegnede har ikke været sen til at kaste håndtegn- og klæder i ringen ved tidligere minikriser, men for nu vil jeg forsøge at fokusere på nogle af de positive udfordringer vi står overfor i den kommende tid.

*Med sommerens transfervindue vil en række af de spillere som har mistet lysten forhåbentlig have mulighed for at komme videre. Esset (priset være hans navn) og Malle er allerede ude af butikken og andre må følge dem. Gjessing kunne være en anden spiller der var på vej videre og som tidligere nævnt ryger Sarr nok også. Det kan være at det er med til at skabe et mere tydeligt hieraki i og omkring udkanten af førsteholdet og 2.divisionsholdet. Især hvis de bliver erstattet af nogle der vil kunne skabe regulær konkurrence på pladserne på midten, kanterne og i angrebet.

*Inden alt for lang tid ved vi om Ove skider eller hopper af potten. Hvad end der sker, vil det forhåbentlig skabe en mere samlet front og forhåbentlig en tro på projektet omkring klubben. At se de involverede i spiller om trænersædet (OP, Winner) stå og træde sig selv over tæerne i et forsøg på at spille med skjulte kort. Det virkede noget patetisk. En afklaring om træneren, må forplante sig i hele organisationen og må vel også få de utilfredse spillere der lader til at være i AGF, til enten at blive eller skri'eee. Som man vist siger i Århus.

*Gustavo Cabrera - hvem elsker ikke fjollesæson? Måske det kan fjerne lidt af fokus fra det elendige spil, når man kan drømme om mellemamerikanske lækkerier.

*Inden længe har vi (sandsynligvis) overlevet vores første sæson tilbage i suppen. Lad os glæder over det og dernæst få arbejdshandskerne på og bygge videre på -----lutionen for all' der elsker Århus!

12 kommentarer:

Anonym sagde ...

i'm more like an ovulation kind o guy

misforstå mig ej

Kalle sagde ...

Det er helt ok med mig. Jeg er hverken for eller imod. Så langt så godt.

Ovelutionen ruller stadigvæk. Indtil den ikke gør. Eller hvordan det nu blev formuleret.

Mathias sagde ...

Det har sgu været en lidt fesen halvsæson ik'?

Og ligesom med damerne, så er det altså den sidste, man husker bedste (citat: Sokrates).

Jeg klynger mig til, at Ceres taler sandt, når han både direkte og indirekte alt efter humor snakker om to forstærkninger i Jan Krølle klassen. Det er sgu det, der er brug for, for vi har med et ikke særlig slagfærdigt hold med mange af de helt unge klaret den som oprykker, men den går ikke på samme måde efter pausen.

Det er Winneren, Berti og Ovelutionen sføli klar over, men det skal også vise sig i praksis. Det bliver med Ove ved roret - han forlænger, er jeg i øvrigt ganske overbevist om.

Anonym sagde ...

To the Viborroughs, tak Katongo.

Og som Joker J siger så er der ingen som er bedre end sit sidste album. Og som det er beskrevet var det en ualmindelig kønsløs omgang. Og så i noget som man kan argumentere for at være tæt på stærkeste opstilling (på en måde, næstenagtigt)

Så i naturlig forlængelse heraf vil jeg gerne klynge mig til ham som klynger sig til forstærkningerne men hvor helt præcist, hvis man nu skal prøve at begrænse sig ?

Jeg gad godt at se et nyt projekt på venstre fløj hvis vi antager at midteraksen står til næste sæson.
Denne side er en anelse bekymrende, den anden er for det meste en joke.

Anonym sagde ...

@Mathias

Problemet med "Krølle" forstærkninger er, at selv om de måske gerne vil til AGF, så vil de også lige se tiden an og vente, i tilfælde af at der skulle komme en Bundesliga klub forbi med et bedre tilbud..

Jeg tror dog stadigvæk at BSN nok skal få en rigtig klasse forstækning i hus. Hele to af samme klasse er måske ikke helt så enkelt.. Desværre

Kalle sagde ...

Jeg klynger mig også til håbet om et par forstærkninger i Jan Krabbe klassen.

Mathias sagde ...

Du har skrevet to - ergo: jeg tror på to. Der er ikke tid til at trække i land.

Angrebsforstærkning + midtbanemand/fløj + evt. evt højre back.

Farvel til Gjesing, Foldgast, Sarr og Kim Madsen (og Valencia???).

Krabbe tager baronens plads, så er der stadig kamp om den plads. Backen er Lindkvists med Krabbe som gardering (og Lucena just in case.)

Er det i øvrigt ikke påfaldende, at Staff - al den kritik taget i betragtning - er vores bedste mand set over hele sæsonen? Ligesom med nedrykningskampen godt nok på en billig baggrund, men alligeveller...

Må hellere få lavet en afstemning om Man Of The Season - mit bud hermed spyttet i kassen.

Anonym sagde ...

Der mangler seriøst nogle flere afstemninger i dansk fodbold. Og noget årets hold og den slags. Men først og fremmest, de fem nominerede til årets spiller på Fre'ensvang:

- Graulund
- Staff
- Jeremiah Jr
- Lumb
- Hm, jeg kan sgu ikke nævne flere end de fire og stadig se mig selv i øjnene...

White falder hurtigt fra pga sine ujævne præstationer, som til dels skyldes skader og en kort snor hos OP. Alt i alt er det vel trods alt svært at komme udenom Grauhunden, der har været aggresiv nok til at få en plads i fodenden hos Prinsegemalen.

Lumb er to'er, Staff tre'er.

Anonym sagde ...

Er i øvrigt ked af det, hvis Gjesing og Sarr ryger. Synes der er plads til Sarr, hvis Krabben er midterforsvarer fra nu. Og synes også Gjesing skal have en halvsæson til at bevise sig selv som midterforsvarer.

Hvis det er nødvendigt for at finansiere nyindkøb kan man også tilføje Lumb til salgslisten. Han er vel på sit maksimale prisniveau (medmindre han er på landshold eller vi spiller europæisk indenfor et par år..hm..) og jeg forestiller mig, at bare en del af salget kan finansiere:

- Allan K (ikke portvinstuden fra Farum).
- Martin Bergvold
- Jan K
- Muomaife eller måske nærmere en stor 3. angriber. Hvem sagde Tulleberge..

Anonym sagde ...

@Mathias

Hvis du læser nærmer efter, så nævner jeg også et sted at vi måske må nøjes med at Olof Persson bliver den ene af de to klasse forstærkninger..
---

@Don Tapa

Jeg nægter at gøre endelig status over Gjesings fremtid før at han er fyldt 24... Det er et princip jeg har når det gælder den type spillere på den centale midt..

... og skulle jeg kommer i tvivl, behøver jeg bare at tænke tilbage på Tobias Linderoth og hvor ustyrligt ringe han var da han var omkring de 24...
.

Anonym sagde ...

@ ceres:

Jo, men så er spørgsmålet om det overhovedet er en god idé selv at udvikle den type spillere der først træder i karakter når de har en 5-6 seniorår bag sig? Der er klart nogle pladser der kræver mere rutine end andre, men man kan fx argumentere for at vi har spildt 120 kampe på Wee Man, når en anden (og mindre) klub kunne have udviklet ham for os for så at sende ham retur med den nødvendige rutine. Med andre ord: hvis Gjesing skal bruge de næste 2 sæsoner på at få rutine, er det nok bedst for alle, at det bliver i en mindre klub.

I øvrigt er problemet også, at der findes lignende spillertyper der har/havde Superliganiveau i Gjesings alder (Femi, Salami, Vingaard for at nævne nogle stykker). Så kan det være andre blomstrer når de er 24 men man ved ikke hvem, så kan vi satse på det?

Jeg håber som sagt vi beholder Jensi, men jeg synes man skulle beslutte én gang for alle at han er midterforsvarer den næste sæsons tid - så må man se hvordan det går.

Anonym sagde ...

@ Don Tapa...

Nu er forskellen på Gjesing og Salami så nok bare, at Salami ikke kommer til at spille ret længe i Danmark, med måske ender i Chelsea inde for de næste par år.

Gjesing kan omvend meget vel (hvad jeg tror) vise sig at være en Linderoth type, der behøver længere tid og fast spilletid for at blomste op..

Kari tror jeg tilgengæld ikke længere på har det der skal til for at løfte os op i tabellen... Jeg må indrømme at jeg altid sidder og frygter for et tåbeligt og hovedløst gult/rødt kort og nogle håbløe og kostbare boldtab når Kari spiller... Så kan det god være at han også laver rigtigt gode ting ind i mellem, men det opvejer ikke det tåbelige og hovedløse spil når vi taler om en spiller på hans alder, hvilket også er grunden til at han har tabt kampen og mistet sin plads på det Islandske landshold til Gíslason fra BIF og et 19 årig Islandsk talent fra skotske Hearts..
.