onsdag den 4. juni 2008

I scream, you scream...


I lørdags åbnede så den efterhånden velomtalte sicilianske isbar i Skydebanegade, med et regulært festfyrværkeri af gratis smagsprøver. Tak for det. Denne signatur prøvede chokolade, hasselnød og pistachie, samt en lille smagspørve af Don Tapas' Pinje kugle. Min umiddelbare reaktion var at jeg ikke nødvendigvis var overvældet af hverken chokolade eller hasselnød. Begge var udemærkede, men ikke noget ekstraordinært. Man havde jo opbygget forventninger og sårn. Da jeg steg ombord i pistachien skete der dog noget: helt tilpas sød og rund og med store stykker pistachienød, da havde jeg fundet en vinder!

Konklusionen må være at den sicilianske is absolut har potentiale, men spørgsmålet er om den kan gå hele vejen, lissom Emil Lyng? Hvad siger du?

3 kommentarer:

Andreas sagde ...

Jeg var lettere rystet over, hvor meget mæthedsfornemmelse sådan en smule pistacie kunne fremmane.

Hvad putter de i den is - udover pistacienødderne fra den sydlige side af Etna?

Gad vide om Tulle har været lige så mådeholden med de sicilianske fristelser, som han var med de alkoholiske fristelser i Grenå?

Jesper sagde ...

"En lille smagspørve af Don Tapas' Pinjekugle".

Wow.

Jesper sagde ...

Jeg vil for en god ordens skyld gerne understrege, at det ikke er den lille slåfejl, jeg hentyder til (en slåfejl, jeg i øvrigt selv lavede uden at bemærke det. @Hjernemadsen: Hvad foregår der oppe i vores hoveder?)