onsdag den 2. juli 2008

Farveller til Alex Superstar?

Sæsonen 2007/2008 blev aldrig den jubelsæson for Alex Valencia, som mindst én signatur her på Vesterbro håbede på. Drømmerierne går i retning af en ny chance og en sæson med masser af succes på højrekanten.

Men er det sandsynligt? Jeg tror det ikke. Faktisk gætter jeg på, at der kun er timer eller måske få døgn tilbage af hans tid som århusianer. Windfeldt fortæller, at der er bud efter vores spillere, og jeg regner med, at Madsen og Valle står forrest i køen - hvis da ikke Lumb stadig er i det engelske søgelys.

Jeg ærgrer mig, og undskylder på Århus' vegne, at vi ikke kunne tilbyde en bedre integration på den besværlige højrekant, der har voldt så mange fine spillere kvaler.

Alt mulig held og lykke, hvis du er på vej nordpå igen!

8 kommentarer:

Anonym sagde ...

... tjooo tjaaa .. Men til hvem, og kan vi tillade os at skyde Valle af?

Jeg ser ham personligt gerne endnu en halvsæson i klubben, før jeg melder mig til koret der sender ham nordpå igen.

baronen derimod får sikkert en fantastisk sæson i vejle, hvor han ender med at blive kåret til årets spiller. Ikke mindst grundet hans 2-1 mål mod AGF i sidste runde der sendte GF ned og sikrede VB.

Andreas sagde ...

Jeg vil lige slå fast, at jeg altså ikke er en del af det kor. Men jeg tror, han havner i Tippeligaen. Jeg har ingen ide om, hvem der kunne bruge superligaens mest følsomme højrefod, men den er garanteret stadig eftertragtet deroppe.

Madsen kunne måske være en mulighed i Lyngby, hvis de langt om længe har erkendt, at man ikke kommer mange vegne i den bedste række med Morten Petersen i midterforsvaret...

Og så i øvrigt spændende, at bestyrelsen i går godkendte nogle ret massive investeringer i spillertruppen. Måske har Brian Steen gået og ventet på den udmelding, før han kunne skrive under med det næste store navn?

Andreas sagde ...

Med hensyn til om vi kan tillade os at sende Valle af sted, så mener jeg bestemt, at det ville være klogt, når vi alligevel bruger White på hans plads i stedet.

Jeg kunne godt tænke mig, at der generelt kun var en spiller af høj kvalitet på hver plads - og så en ung pistol til at dække hans ryg.

På højrekanten kunne det f.eks. være Niller eller en georgisk wonderboy...

Kalle sagde ...

Ikke enig. Denne sæson har vist at de unge guns ikke alle er klar til at tage en direkte reserve tjans. Så hellere en situation som den der er på højrekanten.

Anonym sagde ...

Hehe Kalle, når alle indlæg starter med et rungende 'ikke enig' virker den der midtvejskrise mere og mere nært forestående! Men det er mere grunge end club kid at være imod det moderne samfund. Anyhow, Vibskov-brillen uden styrke vil klart være på sin plads når man dyrker gadeliv og modkultur som + 30-årig.

Valle har vel ikke fremtid i Århus medmindre White bliver skadet eller man er sikker på at sælge ham senest til vinter. Det er ikke en holdning bare en konstatering. Min holdning er, at hvis vi kan veksle en reserve på højre midt for en starter på venstre midt, så skal vi gøre det. Ærgerligt, men så kan vi heldigvis snakke længe om hvor god Alex kunne være blevet.

Baronen ser jeg i Randers, som har ligaens måske tyndeste forsvar - medmindre han partout vil til Kbh. For dyr til De Blå Vikinger, tror jeg.

Andreas sagde ...

Pelle, du har nok ret i, at Lyngby måske ikke lige nu har pengene. Dog er de der pengemænd vel ikke kommet ind i klubben, hvis ikke de skal bruge penge? Måske et lejemål for sæsonen er en mulighed, indtil de igen, måske, er oppe i ligaen.

Og så lige den der med Valle. Det er da rigtigt, at det kunne være dejligt med en håndfuld klassespillere på hver eneste plads, men sådan hænger det forhåbentlig ikke sammen på onsdagsmøderne mellem Windfeldt og Brian Steen.

Hvis vi skal have råd til Jan K. og endnu en kvalitetsspiller, så er det nok om at spare nogle lønkroner andetsteds. For eksempel på reservebænken. Valles minutter er simpelthen for dyre efter min smag.

Det sidste nye i den sag er i øvrigt, at Kamani 'Benny' Hill i dag stiller op på højrekanten, hvor han efter sigende ser 'rigtig spændende' ud. Hvis Hill var tiltænkt en plads i venstre side, kunne Blicher vel have taget højrekanten. Men Ove P. er åbenbart mere interesseret i at se et nyt alternativ til højrekanten an...

Andreas sagde ...

Nu skal jeg nok beherske min debataktivitet, men ALLER sidste nyt i sagen om den højre midtbane er, at vesterbrohardcoreagf-favoritten Niller kun skulle bruge 11 minutter på banen, før han havde gjort det til 1-0 mod mestrene fra Aalborg.

Det er sgu klasse, det der.

Anonym sagde ...

Tror egentlig bare det hænger sådan sammen at 'Ayatollah' Kamani er højrekant. Sådan en D/M/A R som det hed i go'e gamle Championship Manager. Og så har man, via dette hemmelige netværk om BSN blærer sig med i tide og utide, fået muligheden for at se om han er bedre end vores egne unge, primært Blicher, og Niels K. Mere tror jeg ikke der skal lægges i at han spiller til højre.

Nå, det ku være man lige skulle hoppe over på det der m.tak for at se hvordan det går imod Nordjylland.