tirsdag den 1. juli 2008

Graulund uden bind

Ja, ja, lad nu ikke overskriften give alt for grimme associationer... men altså: Graulund er ikke længere anfører - det hverv er overladt til en af de helt store kulturbærere, den snart-kanoniserede Staff aka. Wee-Man.

Det er selvfølgelig lidt mærkeligt at fratage (en i øvrigt noget forundret) Peter Graulund den prestigefyldte tjans. Omvendt kan anføreren jo ikke sidde på bænken, og det er der en del, der taler for vil ske hen over efteråret.

At man så giver det til Steffen skal nok falde enkelte brugere for brystet, men han har da om nogen været en stabil mand. Om han så har de lederevner en sådan anfører påstås at skulle have, stiller jeg mig noget mere tvivlende over for. Det kan selvfølgelig være han laver endnu et giant leap, så han også der vokser med opgaven og overdøver Nysirs tvivlsomme chants på lægterne med et dommedagsbrøl.

Vi bliver klogere...

13 kommentarer:

Kalle sagde ...

Hvad er det for tvivlsomme chants de der Nyser har? Jeg har endnu ikke set dem manifesteret på den århusianske fanscene, udover et billede foran domkirken. Som var cool.

Mathias sagde ...

Der fangede du mig.

På siddende er den eneste, jeg lige kan komme på den om "pokalernes klang" som goddammit Kandis kunne have indspillet (på en dårlig dag).

Der er helt sikkert også andre ting. Min mave siger mig, at jeg har stået steder og tænkt "aaarh hvad..."

Overvejer du at blive en del af "imod -moderne-calcio" klacken, Kalle?

Kalle sagde ...

Jeg overvejer at blive imod moderne fodbold, ja. På den anden side overvejer jeg også at: begynde at ryge, købe mig et skateboard, blive "CLUBKID", tage billig speed, få hestehale med barberet i siderne, begynde at lytte til Faith no more igen, virkelig at interessere mig for street-art og slutteligt at gå i ironiske og alt for store paintbrushede hyldester til afdøde rappere som kun næsten dækker min 30-something ølmave.

Mathias sagde ...

Du er sjov!

Er det problematisk, at jeg faktisk ind i mellem godt kan få et Faith No More flip? Eller gør det mig freakin' hip?

Nå, tilbage til emnet...

Anonym sagde ...

Tillykke til The Artist Formerly Known As Wee Man. Skiftet på kaptajnbroen er bestemt interessant, men jeg må sige at set herfra er de seneste dages største nyhed, at Horsens nye camerouner har udtalt noget i retning af:

"Jeg er en meget troende mand, og Gud har bragt mig her til Horsens"

Det kan kun gå galt og må uden tvivl føre til store eksistentielle kvaler indenfor den nære fremtid. Det kan gå hen og blive nogle grimme samtaler staklen får med sin skaber. Tror vi har med en kommende konvertit at gøre. Stakkels mand.

I øvrigt har jeg denne signatur (!) forlængst spottet Kalle med bukserne nede i sokkerne og skal de egentlig andet til for at claime (!) Club Kid-prædikatet.

Anonym sagde ...

her er hvad Steffen kommer til at sige mange gange i løbet af sæsonen:

"Vi var simpelthen ikke klar i hovederne, det lover jeg ikke sker igen" ....

Og dermed har jeg også sagt, hvad jeg mener om hans kvalifikationer til at bære "bindet".

Jeg mener simpelthen at Steffen har en sjælden evne til at trække sig helt ind i sig selv når det går skidt. Og det er sgu ikke lige det man har brug for hos en kaptajn.

Anonym sagde ...

Ved ikke helt... kan godt se at Graulund måske ikke kommer til at spille så meget i næste sæson. Er også træt af hans brokkeri. Men har det generelt svært med keepere som anførere. Det er jo, alt andet lige, svært at gå forrest som målmand.
Ved på den anden side ikke hvem det ellers skulle være? Jerry? Nok for flink. Luffe er vel den oplagte kandidat, men er bare ikke overbevist om det knæ.

@ Kalle: din beskrivelse af dig selv som morethanaclub.kid minder mistænkeligt meget om et gammelt gymnasiebillede du engang viste mig...

Anonym sagde ...

Er problemet i virkeligheden ikke, at der mangler en oplagt anfører på holdet lige nu.... At staffi bliver valgt til jobbet, udstiller vel egentlig dette problem i truppen ret tydeligt... - lidt på den samme pinefulde måde, som når staff selv, ved hver eneste dødbold før i tiden, udstillede sine mangler på diverse danske fodboldstadions... Man ved, der ikke er noget alternativ - og netop derfor er det så hårdt at se på.

Jeg synes altid, der har været lidt for meget "lille-per" over staff... Og det er vel ikke helt sådan man forestiller sig sin ønskekaptajn (kultbærer eller ej).

Hvad med at ønske sig en midtbanegeneral med bind-potentiale i julegave af brian steen? Felt-til-felt.

Andreas sagde ...

Det seje ved Ove P. er, at han laaang tid før Spanien blev cool, prøvede at indføre mange af de samme principper, som oldingen Aragones spiller efter med sit stramme taktiske koncept og de dynamiske, målfarlige midtbanespillere. Et lille problem i Århus er dog, at han aldrig rigtig har fundet sine farlige midtbanespillere.

Men nu går han så hele vejen ved også at gøre vores Casillas-klon til anfører. Direkte efteraber.

Hvad bliver det næste? At vi også begynder at vinde noget? Det kunne være ret sejt.

Kalle sagde ...

Jeg er ikke enig i din taktiske analyse Andreas. Ove er langt mere stram og system agtig end Aragones, som tilmed tillader sig friheder såsom at spille med en angriber. Gisp!

Og til alle jer haters derude....ja, visse elementer af såvel grunge-looket som clubkid looket er tidligere blevet inddraget i mit look. Nu er jeg dog klar til at springe ud i en midt-midtlivskrise. Forvent Vibskovbrillen og skinny jeans til tykke lår.

Anonym sagde ...

Nu spinnes historien så, med Graulunds hjælp, til at topscoreren er på vej ud af klubben. Det ville sgu være lidt underligt.

Undrer mig, at ingen snakker om Graulunds offentlige kritik af Ove P's dispositioner i foråret. tror det er hér den virkelige grund ligger. Ellers kunne Staff jo bare være anfører når Graulund ikke spillede og så kunne man se på situationen til jul.

Andreas sagde ...

Det bliver virkelig spændende at følge udviklingen i den sag her. Efter den åbenbart helt ekstraordinært gode teambuildingtur står truppen pludselig splittet og befinder sig i et mytteriagtigt forhold til ledelsen.

Eller gør den? Hvis Ekstra Bladet har fat i et eller andet, så ser det forfærdeligt ud forud for sæsonstarten. Men mon ikke situationen er voldsomt overdrevet, og Graulund bare er irriteret over degraderingen?

Hvis ikke det er tilfældet, så er jeg meget spændt på, hvor han flytter hen. Kunne AaB være en mulighed, eller er han måske nærmere på et niveau, hvor Horsens eller Sønderjyske kunne være velegnede destinationer? Hmmm. Det ville blive meget mærkeligt at se på med de hvide briller på.

Anonym sagde ...

Er der kommet censur på Hardcore Bloggen?? Havde skrevet et langt indlæg i denne tråd som nu er væk.

Måske var det for dommedagsagtigt?