fredag den 25. juli 2008

Skipper eller ikke

Enkelte rebelske medlemmer af VHA klacken har på det sidste erfaret at Skipperen ikke møder deres høje standarder. Snak om dårlig chai og magre tapas, har gjort at Skipperen, for denne signaturs vedkommende, ikke længere er så attraktivt et sted at se fodboldkampe. Og jeg ved godt at de har bodegarap og billige øl, men det er som om at det ikke er helt godt nok længere. Man er kommet i trediverne og der skal man som minimum ha varmet mælken og alternativt kølet bukserne.

Det er dog småt med alternativer. Kennedys er et helt i orden sted, men også et sted som High Q på Sønder Boulevard er blevet nævnt som et helt ok serveringslokale. Et sted hvor der ikke bliver set skævt til latte'n.

Hvad er de øvrige alternativer?

15 kommentarer:

Unknown sagde ...

Nu er det ikke nogen hemmelighed at jeg er stor fortaler for Skipperen og mit indlæg skal læses med det for øje... så meget for metode og indledning :-)
High Q bliver drevet af henholdsvis en FCK'er og en BIF'er der i øvrigt er gift! De har et hav at sports arrangementer der som udgangspunkt har disse to klubber som omdrejnings punkt, hertil kommer backgammon turneringer og relativt mange privat arrangementer - jeg ser det ikke som et alternativ. Kennedy aner jeg ikke hvor ligger og hvad det er for et sted, så oplys mig venligst :-)

Dernæst vil jeg gerne minde om den energi og tid der er lagt i at få Skipperen op og stå som AGF sted i KBH. Der er ganske få steder, hvis nogen overhovedet, på Vesterbro der ikke er "taget" af en anden klub. Det vil kræve rigtig meget arbejde at få et nyt sted op og stå og jeg melder mig ikke under fanerne til dette arbejde. Men jeg bakker gerne om et fornuftigt alternativ.
Hvad skal et alternativ så indeholde? At der kan serveres kaffe? At der ikke ryges(hvilket vil være helt fint med mig)? Bedre tv faciliteter(bedre udsyn)? Jeg skal være ærlig og sige at det vil pine mig at skulle møde op på et sted blot for at se en fodboldkamp også bare smutte igen - jeg tillægger vores forhold til Skipperen stor værdi, ikke mindst pga at vi har bygget noget op der har skabt stor opmærksomhed i fodbold miljøet og ikke mindst formået det som AFA kbh aldrig har kunnet. Dette vil, umiddelbart set, smuldre mere eller mindre hvis Skipperen droppes. Vi har ikke et kommunikations fora der vil fange alle de personer der kommer mere eller mindre autonomt.

Jeg vil gerne udfordre jer der er uenige med mig på følgende: Hvad skal der eventuelt til førend Skipperen vil være et acceptabelt sted fortsat at se vores helte kæmpe deres blodige(søvndyssende) slag :-)

--
Krølle

Kaysen sagde ...

Jeg tror også det bliver svært at banke et alternativ til Skipperen op.

Men enig i, at lokalerne ikke er optimale - men kunne vi ikke argumentere, at rammerne skal svare til holdets standard ...

Husk jeg skal stå i buret som sædvanligt i aften!!

Jesper sagde ...

Af princip mener jeg, at der bør være mulighed for at få bukserne i fryseren. Alt andet er inferiørt. Og varmt.

Anonym sagde ...

Skipper it is. Tag det sure med det søde. Jeg er sikker på, at du gerne må tage en latte-to-go med derind.

Faktisk har vi på sin vis 4 års jubeæum til næste kamp. Den første TV kamp dernede var 0-0 mod Brøndby, 3. runde 04/05.
Eller var det rent faktisk til Silkeborg kampen runden før? Jeg bliver i tvivl.

Den første jeg så dernede var runden efter - 3-1 sejr i Randers.

Anonym sagde ...

Der er en sportsbar på Frdbrg: Cafe Sporten/Thai. Falkoner Allé 54. De serverer thaimad og koldefadøl. OK?

Mathias sagde ...

Og det er i øvrigt helt fin thaimad...

Jeg tror 3-1 kampen mod Randers var den officielle debut for Skipper, men min hukommelse kan da svigte mig.

Anonym sagde ...

Yaaaaa. Der havde været et hold dernede til Brøndby kampen runden før. Jeg er næsten sikker på, at det var den først. Randerskampen endte iøvrigt ved nærmere eftertanke 3-0.

Mathias sagde ...

Nu var jeg selv med til at afspore den vigtige debat, så back on track:

Jeg kan godt følge Kalles tankegang et stykke hen ad vejen.

Skipper ER ikke et fedt sted (sådan rent fysisk set + et par andre småting som ikke egner sig til et offentligt debatforum), men der er vel flere nuancer i debatten. For det handler vel ikke om at flytte den nuværende crowd til et andet sted?

Er det ikke ligeså meget et spørgsmål om at finde et alternativ, hvis man ikke lige er i Skipper-gear?

Personligt har jeg dage og kampe, hvor jeg ikke er i humør til Istedgade 66, men tager sofaen/Kennedys/whatever - og har jeg lyst til at gnide mig op af andre med samme lyster, tager jeg ind til Hammid/Hammeth/whatever.

Jeg kan, som Krølle også argumenterer for, ikke forestille mig, at vi kan finde et andet sted, hvor ejeren, tilgængeligheden og alt det der jazz, vil være som på Skipper.

Ud af busken Kalle - er det her kimen til en ny og farlig fraktion eller et ønske om lidt adspredelse?

Kalle sagde ...

Du rammer sømmet på hovedet. Jeg er gammel og træt og kan ikke helt holde ud at dele kropsvækster ufrivilligt. Det er derfor ingenlunde et forsøg på at nedbryde hvad 'vi' har bygget op ( omend spredte skal vi styrte, samlede skal vi bla bla ).

Det er blot et forsøg på at finde eventuelle sommerferiealternativer, til de aftner hvor sofaen eller det rolige meditative fanskab kalder.

Kalle sagde ...

Kropsvækster? Freudian slip?

Mathias sagde ...

Freudian slip. Og dog. Jeg har set flere med kropsvækster, hvor jeg har tænkt "waaauuuw.. det var lige godt pokkers.."

Mathias sagde ...

Jeg har i øvrigt lige snakket med Hammid, der er ved at rejse sig oven på en voldsom bilulykke på Kreta. Ud fra hans beskrivelse skal han vist være mere end glad for at være i live...

Nå, han snakkede om frafaldet på Skipper, og at det efterhånden ikke kan betale sig at holde åbent for os på søndage (hvor der jo ellers er lukket..) Fremmødet er ikke særlig stort og omsætningen stort set ingenting (bl.a. fordi der er folk, der sniger egne drikkevarer med?!?!)

Uden at lyde bitter eller noget skulle han lige overveje de 25.000-30.000 kr. han angiveligt giver for tv-signalet hvert år - hvis ikke fremmødet bliver bedre. Forståligt nok ud fra en økonomisk betragtning.

Anonym sagde ...

Det skal da ikke være nogen hemmelighed at mit forhold til Skipperen også er kølnet en del. Tit passer det ikke lige ind i planerne og rygningen er egentligt heller ikke godt for mine ikkerygerlunger.

Krølle har da ret i at der er lagt meget energi i at få stedet op at stå som GF sted. Men jeg syntes nu der har været meget brok fra Hamids side over dit og dat hvilket har spoleret mit humør flere gange.

Efter at jeg var i tæt omfavnelse med Hamet for et stykke tid siden, da han lige skulle vise mig lidt ultimate fighting, har jeg vist ikke vist mig der ;)Og nej jeg ville ikke bytte kropsvæsker med ham 8P

Surt med Hamids biluheld. Men for fandenv Hamid grækere kører som sindsyge 80

Forstår godt han ikke gider holde åbent for 10 mand, men det har altid vekslet med folk afhægigt af om kampene blev vist på TV3+ osv.

Før Skipperen var der intet tilholdsted ud over AFA engang imellem var på baren i Århusgade. Jeg kan da som Krølle også godt frygte lidt at der ikke er noget fællessted i Kbh. men omvendt har jungletrommerne også en god effekt som dangang vi var 50 mand der mødte op på O´learys fordi Skipperen ikke viste kampen eller havde lukket.

Jeg er også blevet gammel som Kalle og at være far er også fultimejob, så ofte bliver det også divaneseren for mit vedkomne. Men jeg stemmer også for at Skipperen er stedet også nu hvor AFA Kbh. tilsyneladende genopstår så vil det da være oplagt at holde fast i Skipperen som tilholdssted.

Ellers ender folk vel spredte ud over hele Kbh. eller på et skodsted som O´learys!

Anonym sagde ...

Hvis nogen tager deres egne øl med på Skipper, så skal de satme have at vide at det er uacceptabelt.

Det er skægt med sådan noget solidaritetshalløj, hva. Det bygger på, at alle bidrager lidt så alle kan nyde lidt. Men det er så nemt skide på, hvis man vel.

Vi får ikke Skipperen eller noget andet sted til at køre uden at stedet får penge i kassen. Og slet ikke efter at Viasat har skruet bissen på og kræver penge på bordet.

Steder som O'Learys eller Pitstop er i mine øjne ikke kvart så interessante som Skipper. Selv med Skippers ulemper.

Hvis folk ikke gider på Skipper, så må de jo lade være med at komme. Men hvis man synes det er fedt, at der er en dedikeret AGF bar i København, så vil jeg foreslå at man alligevel kommer en gang imellem og handler i baren.

Når der ulmer en holdning om at Hamid skulle skumme fløde, så ryster jeg på hovedet. Han tager også nogle chancer og holder ekstraordinært åbent. Come on. Et dedikeret sted uden abonnement/entre er værd at bakke op om.

Jakeman sagde ...

Jeg har også bemærket at fremmødet på Skipper har været lidt sløjt i denne sæson. Jeg har hidtil forklaret det med sommerferie, men det er da muligt der også ligger andet bag.

Jeg er, som mange andre også delt i spørgsmålet. Skipper er ikke noget ideelt sted, skærmene er ikke i optimal kvalitet, men til gengæld synes jeg atmosfæren er i top.

Et alternativ kunne være, som Krølle er inde på, Kennedy's. Det ligger på Gl. Kongevej, lige overfor søerne og de viser stort set alle engelske kampe, ligesom de også viser rubgy og andre britiske ting. Det er et irsk sted, som er rigtig godt. Jeg har faktisk tidligere spurgt dem om muligheden for at vise AGF-kampe og de var ikke helt afvisende overfor ideen, men jeg tror det kan blive problematisk hvis det f.eks. ligger oveni en Man.U eller Liverpool kamp. Det er også et sted, hvor man gerne må ryge, men jeg er dog sjældent generet af det, da lokalet er væsentligt større end Skippers. Skærmere er glimrende og der er mange af dem, så det burde ikke være noget problem at se godt.

Skal jeg vælge, står det imellem den gode atmosfære med de knap så gode faciliteter kontra de bedre faciliteter, men med tilhørende risiko for konkurrence fra andre kampe og en ikke-dedikeret bar og så hælder jeg absolut til Skipper.

Jakob