torsdag den 28. april 2011

Sidste kamp i 1. division

Desværre glippede drømmen om en oprykning i aften i Hvidovre. Planen holdt indtil seneste runde, hvor Vejle scorede et enkelt mål for meget, så vi nu i stedet må give champagneflasken videre til publikum i Århus, der må fejre come back'et efter kampen mod Skive.

Til gengæld vil turen i aften efter al sandsynlighed blive den sidste 1. divisionskamp jeg nogensinde kommer til at se - eller i hvert fald den sidste, hvor AGF deltager. Jeg kunne tage et smut til Århus senere på foråret, eller jeg kunne tage til Køge sidst i maj. Men det bliver der ikke noget af. I aften kysser jeg divisionen pænt farvel.

Og dermed sætter jeg omsider punktum i det kedelige kapitel, der handler om GF udenfor superligaens festlige rammer. AGF er forhåbentlig færdige med zoneopdækning ved dødbolde og alle de andre dårligdomme, der senest sendte os ud i mørket, så jeg ikke igen i min levetid skal opleve den ydmygelse, det er at blive sat i bås med hold som FC Hjørring, Skive eller Hobro.

Det hænger mig ud af halsen med betydningsløse kampe mod hold uden tilskuere. Jeg savner champagne, europæisk fodbold og højrisikokampe med ridende politi.

God kamp i aften - og bye bye 1. division.

1 kommentar:

Lars Eriksen sagde ...

Og sikke et fint farvel det blev med den flotte dame, der dansede for os. Senere på Stærkodder blev stemningen lidt mere anspændt, da Mattiboy måtte forsvare Kirkeskov-trøjens ære over for et par lokale hystader.