mandag den 8. december 2008

Er Brian Nielsen den sidste brik?

Efter en ganske god halvsæson, der under alle omstændigheder ender med en placering i rækkens bedste halvdel, er det nu ved at være tid til at lade tankerne glide frem mod Erik Rasmussens første regeringsperiode.

Der ligger formentlig ikke nogen transferbombe og lurer under Fredensvang, men alligevel virker det sandsynligt, at en ny venstrekant er i sigtekornet, ligesom en ny venstre back meget hurtigt kan komme med på indkøbssedlen.

Der har allerede her på bloggen verseret diskussioner om stillingen som ny venstrekant, og nu pustes der til ilden igen. På øhhh...tak.nu er en debattør åbenbart orienteret om en nærmest færdig aftale med Brian Nielsen, der som bekendt tidligere har været rygtet på vej væk fra sin problemfyldte dagligdag i Nørreskoven.

Mens brugerne på selvtak.nu ikke ligefrem står klar med roser og åbne arme overfor Brian Nielsen, så er stemningen her på kontoret en noget anden. Faktisk rykker Brian Nielsen jævnligt en tand længere op ad min liste, hvor han bl.a. er i selskab med Simon Poulsen.

Mens Simon Poulsen er den rene luksus, så er Brian Nielsen en mere ubekendt faktor, som kan blive såvel en fiasko som en enorm succes. Hvis Erik R. og Brian Steen kan tackle hurtigløberen fra Vejle, så kan han til næste vinter stå med en af de ligalandsholdspladser, som ellers ikke rigtig kommer vores vej for tiden.

Jeg stemmer med andre ord både 'For' og 'Ja' til Brian Nielsen, og jeg bliver ikke overrasket, hvis han allerede før jul bliver annonceret som første Erik Rasmussen-indkøb. Han kan dermed blive den (foreløbig) sidste brik i det puslespil, der udgør Det Nye Århusianske Storhold, hvor alle andre pladser end venstrekanten i dag er bedre besat end meget, meget længe.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg befinder mig i den surrealistiske tilstand, at jeg håber vi IKKE køber stort ind her til vinter. Vi har det hold vi skal have og trænger endda til at rense lidt ud når skaderne aftager så Krabbe, Povlsen, Gjesing, Niller, Blicher, Høegh, Sapidzic osv er sikret en plads i nærheden af holdet. Udvikling, udvikling, udvikling.

En venstrekant og en reservekeeper og basta! Medmindre Benny er færdig..

Anonym sagde ...

Nu hvor sidste kamp er spillet kan vi selvfølgelig passende starte silly season.

Må indrømme at jeg ikke tror en kant og en keeper er alt, der står på ønskesedlen hos Eriktionens stiveste.

Tror Lucy drager med Ovelutionen mod vest og det efterlader en ledig plads på vores midterbayn - hvor Gjessing, Kari og Povlsen godt kunne bruge lidt konkurrence (Benny tror jeg ikke kommer til at spille andet fodbold end bordfodbold). De løse og mest optimistiske rygter igår lød på en Leon, men hvor sandsynligt er det?

Ellers er jeg enig i at truppen ser fornuftig ud især når Budtz og sidenhen Dan T forhåbentlig hiver i støvlerne igen.

Kalle sagde ...

Silly sæson stuff:

Man behøver ikke altid at være enige på Vesterbro, vi er utroligt large i forhold til at give plads til andre hudfarver, meninger, fodboldklubber og den slags.

Jeg må blankt erkende at jeg IKKE synes at Brian Nielsen skal til klubben. Jeg bryder mig helt grundlæggende ikke om ham som type og som jeg forstår det, så har man fra klubbens side også forsøgt at hverve spillere som har karakteren og personligheden til at spille for det ovelutionerede AGF.

Skal vi ha en vänsterytter, så kunne man passende sende lange blikke efter Rurik Gislasson, som vidst i virkeligheden er højrekant, men som i det nye fleksible 3 mands angreb har nogle af de HELT rigtige kompetencer til netop denne plads.

Og mht. venstreback, så har jeg altså tilgivet Timmi og jeg kan da også godt lide Allan K. Jepsen. Og hvad angår rygterne om Leon, jamen, det er den slags som lige giver mig gøjseren på! En midtbane med Leon, Kari og Jakob Poulsen lyder relativt nice.