fredag den 22. juni 2012

Paalam Krogen!

Paalam betyder farvel på filippinsk. Og det er det, det er.

Et farvel til Mono-brow, Droopy, Søvning. Lucen - eller bare Jerry Lucena.

Elsket af mange, dyrket af flere for sin særegne stil, dedikerede tilbageløb - og Krogen. Denne specielle afart af en langsom, nærmest kærlig tackling, som Lucena har perfektioneret og selv beskrevet sådan her:

"Modstanderen har bolden, og så tackler jeg med bøjet ben, så manden vælter, og bolden sidder låst fast på min fod." (bold.dk. april '08)

Den kommer vi desværre ikke til at se længere i AGF. Vores yndlingsfilippino, inkarnationen af professionalisme og seriøsitet, vender tilbage til Vestkysten, hvor man ikke flagrer så meget med armene som i 8000 Metropol. Mere afdæmpet om du vil.

Med EfB som ny gammel arbejdsgiver er Projekt Lucena-snegl desværre også stand-by'et, indtil Jerry vender tilbage som Knivens afløser, men det er virkelig en minor detail.

Havde vi en kanon, blev den ladt på stedet. Med krudt, kugler og konfetti. Peter Sørensen skulle tænde, og vi ville alle bryde ud i hyldestdans og -sang:

"Vi elsker dans og god musik
Og Jerryyyy Lucena."


God vind !

6 kommentarer:

Casper sagde ...

Nedenstående citat alene, bør være incitament nok til at fortsætte mission Lucena-sneglen.
"Det har været en fornøjelse og et stort privilegium at spille for så passionerede fans. Det vil jeg tage med mig i mit hjerte, der er blevet hvidt, og jeg vil altid holde med AGF"

fra: http://www.agf.dk/agf-fodbold/nyhedsarkiv/2012/juni/jerry-lucena-skifter-til-esbjerg/

Frej sagde ...

Tror det er godt for Jerry og godt for AGF.

God vind luc .....

mabee sagde ...

En af Superligaens taktisk klogeste spillere. Hold skruen i vandet på vestkysten, Jerry

Don Tapa sagde ...

Fra den asiatiske VM-kvalifikation maa jeg desvaerre meddele at Djerry har udtalt foelgende:

"Det har været en fornøjelse og et stort privilegium at spille for så passionerede fans. Det vil jeg tage med mig i mit hjerte, der er blevet filippinsk, og jeg vil altid holde med Filippinerne"

God vestenvind Jerry! Og tilbage staar spoergsmaalet om det her er endnu et skridt paa vejen mod den totale udrensning af skaeve (no pun intended..) typer i Valdanos Euro-trimmede trup?

TifosoTom sagde ...

Jeg er li´gla´ med hvad Krogen har sagt til forskellige indernajonalle medier da hans indstilling i Den Hviiee Trøje altid har været eksemplarisk og beundringsværdig. Held & Lykke fremover!!!

Horekim sagde ...

Jerry er middelfod. Norhing more. Nothong less