onsdag den 13. juni 2007

Ny Animal Collective!



Jeg elsker Dyrekollektivet. De leverede en af de allerbedste koncerter jeg nogensinde har været til, da de i 2005 rockede Jericho i Malmø i en sådan grad at undertegnede lod sig rive med ud på dansegulvet til hvad der bedst kan beskrives som en blanding mellem 'æbleplukkeren' og 'solhylderen'. Danse jeg normalt aldrig ellers danser.

Nu er AC's nye album, Strawberry Jam, på trapperne og jeg er begyndt at glæde mig. De første par numre som er blevet lækket lyder som Animal Collective, spøjse, repetetive og gakkede, men hele tiden med det der satans solbeskinnede hook som sætter sig i din hjerne.

Således også det første nummer fra pladen Peacebone som jeg allernådigst har lånt ovre hos obscuresound.com.

Når tiden er rigtig vil jeg foreslå at man lægger sine sparepenge/løn/SU og køber pladen ovre hos Fat Barry og de andre hos Norman Records.

3 kommentarer:

j-kid sagde ...

Panda Bear, et af dyrene laver osse nogle særdeles fine ting på egen hånd.

Pladen Young Prayer er formidabel. Prøv for eksempel at sætte den på søndag formiddag!

(måske ikke på en kampdag ;-)

Kalle sagde ...

Jeg kender godt Person Pitch, et absolut rart bekendtskab. Synes dog ikke den er voldsomt langtidsholdbar, men det kan være det bare er mig!

j-kid sagde ...

Måske er det dig. Måske ikke. Holdbarheden må afgøres med tiden.
Nu har jeg haft lejlighed til høre pladen de sidste par dage. Jeg tror jeg starter med godt at kunne li den.
Men jeg har osse altid været en sucker for Beach Boys.