mandag den 25. juni 2007

Transfermøllen kører. En update.

I sækken:

Kimse. Velkommen Kimse.

Dem der slap væk:

Sammy Youssouf. Godt det samme. Held og lykke i Vejle big boy.

Karsten Jensen. Nu var jeg aldrig helt vild med ham her, Jensen. Alligevel kan jeg ikke helt ryste følelsen af at være droppet til fordel for en inferiør klub. Så var vi lige pludselig ikke gode nok alligevel. Snif.

Steffen Kielstrup. I drømme så jeg Steffen Kielstrup som en dejlig højreback, som på sigt skulle overtage fra Kari når denne i 2009, grådkvalt, forlader os til fordel for Juve. Det kom ikke til at ske. Suk.

....mens vi venter på....

Christropher Poulsen. Meget interessant bud på en kommende venstre back. Jeg er meget lun på den ham her. Kan blive den bedste venstreback i 10 år i AGF uden at spille mere end solidt. Samtidigt er det betryggende at se at der er fokus på fra BSN's side, at vi endelig får en god venstre back. Nu mangler vi bare højre kanten også.

Jerry Lucena. Bum-bum. Kom nuuuuuuuu!?

Ligeledes drømmes der om:

En svensker - Mats Rubarth - Svinsk, teknisk, venstrebenet, genial.

En belgier - Mine kilder snakker om det rutinerede midtbane-es Haans Christiaans, en klar forstærkning!

Løvel - Jeg har før talt varmt for Løvel. Kan dog ikke komme mig over at han dumpede os for OB i sin tid. Først nu ku han være her. Måske.

Henrik Smedegaard - Er han ikke bare fattigmands Christoffer Wichmann?

Morten Skoubo - Han er for dyr og for dårlig, fattigmands Anders Kaagh?

Mads Jørgensen - Er han helt ude af transfer-rouletten ham her?

8 kommentarer:

Anonym sagde ...

Karim Karim, du er så pissesmuk!

Hvor er han henne? Han har vel ikke bekendt sig til Metax-evangeliet endnu..

Og når jeg hører Belgien tænker jeg straks på noget med en islandsk (legekammerat til Kári) venstrebenet landsholdsspiller som vi havde kontakt til for et års tid siden. Kan desværre ikke huske navnet (måske noget med Arnur eller noget i den dur..), men han sku' være knaldgod. Alternativ til Christophpher Poulsen?

Og hey, sku' vi ikke os' ha' en ghaneser mere?

Anonym sagde ...

Kristoffer Wichmann skulle i øvrigt være:

1) Et tudefjæs af et helt uhørt omfang.

2) Gode venner med Silber.

Så vil jeg gerne spørge, sådan helt retorisk: er det noget vi kan bruge?

Mathias sagde ...

@Pelle:

Mon ikke det er ham her du tænker på: http://www.answers.com/topic/arnar-vi-arsson

Anonym sagde ...

Det er ham!

Han er så skiftet til Twente som åbenbart har valgt den strategi at købe alle de spillere vi er interesseret i. Måske har de set de hvi'e som en direkte trussel siden Allan Reece ramte overliggeren og var ved at sende dem ud af UEFA Cup'en med sin yderside. Den klub har blik for talent tænkte de vel ved synest af Reece & Hallum i et eldorado af fikse kombinationer og krøl.

Vidarsson, Touma & Bakirciöglu..oh, what could've been!

Andreas sagde ...

På mtac.nu er Ulrik Lindkvist det helt nye. Men hvorfor en højre back, som ifølge et interview på fcm.dk er den eneste position, hvor han rigtig gider at spille? Er det ikke der, vi har en kommende superstarr - og en habil reserve i Krabbe?

Jeg drømmer om en Demba-type og om en venstre back i topklasse. Det bliver enormt det her...

Mathias sagde ...

Jeg er sikker på, at Christophpher nok skal komme til klubben. Eller jeg krydser fingre.

Angriberen derimod: Pas.

Med mindre Berg kommer på et playersponsorat, men der er nok ikke de store videresalgsmuligheder i ham.

Graulunds makker på toppen bliver sgu nok en kanin fra hatten. Sådan én ville i øvrigt være meget sjov at få og helt i silly season ånden.

Kalle sagde ...

Jeg tror også på Christophpher. Og en kanin i form af Skoubo.

Anonym sagde ...

Lindkvist: Hvor er perspektivet!?

Han er den slags hverken-eller type som Peter Rudbæk kørte os af sporet med.

Skoubo eller Demba er der vel ingen der vil sige nej til, men de er begge to udenfor økonomisk rækkevidde på hver sin måde (løn / transfer). Er jeg ret sikker på (..)

En klassisk Ovelution plejer ikke at lægge alle sine transferæg i én hat. Jeg tror aldrig Ove har betalt den slags penge for en spiller og jeg tror det ville pine bankmanden i ham. Han skal jo netop finde den 'nye' Demba eller den 'nye' Skoubo, ikke genfinde sine egne gamle opfindelser til 10 x prisen på henholdsvis Vest- og Atlanterhavskysten.

PS: Det er sågu spændende tider.