mandag den 13. august 2007

Steffen Rasmussen - den endelige konklusion!

Han er bare ikke god nok.

Han mestrer det spektakulære, men virker til tider meget begrænset i det grundlæggende målmandsspil. Igår er hanskyld i det første mål, da han først taber bolden og derefter hovedløst kaster sig ud i bolden uden resultat og ved det andet mål dækker han alt for entydigt det korte hjørne. Det er så pissefrustrerende at have en målmand der til tider er helt ok og andre gange er helt umulig.

Det bliver en lang sæson.

27 kommentarer:

Andreas sagde ...

Ja, AaB-kampen var vel opgøret, hvor det tynde beskyttende lag film, der velmenende var lagt ud over 'Staff' blev flået i stykker.

Han er blevet bedre og bedre, og i foråret så det virkelig ud til, at han var brudt igennem som habil superligamålmand. Men det er han ikke.

Han er tilbage i sin usikre og meget lidt skræmmende rolle, og nu må det lakke mod enden for den lille keeper. Senest til sommer kunne det meget vel være forbi, når kontrakten løber ud (er det ikke sådan, det er?).

Afskedssæsonen er i gang. Giv den nu for helvede en ordentlig skalle, Staff!

Anonym sagde ...

Quote "I går er han skyld i det første mål, da han først taber bolden og derefter hovedløst kaster sig ud i bolden uden resultat"
---

Jeg er ked af at sige det, men det er det reneste nonsense.. Det er Lumb der fejler og derefter står forsvaret passivt og ser på medens Johansson vifter med begge arme i bare iver over hvor fri han i virkeligheder er til skud midt foran mål.

Nomvethe vælger dog uhindret at ta' endnu et træk og selv at skyde, hvilket Steffen får blokeret, medens Johansson fortsætter sit løb fuldstændig umarkeret ind i midforsvaret, hvor absolut ingen, udover Steffen, gør sig nogen anstrengelse for at forsøge at blokerer Johanssons skud.

Så faktum er at Steffen er fuldstændig prisgivet og alene om at dække op for både Nomvethe og en helt blank Johansson. Alligevel er Johansson faktisk heldig med at få bolden forbi Steffen..

[url]http://www.dr.dk/extention/playWindowsMediaODP.aframe?id=268805&ListType=nyheder&trace=off[/url]
.

Anonym sagde ...

Jeg gentager lige det mislykkede link så i ved selvsyn kan gense målet... Hold øje med Johansson og det totalt passive AGF forsvar.
.

Kalle sagde ...

Jeg har genset den nu og er kun delvist enig. Jeg mener stadigvæk at han bør holde det første skud fra Nomvethe og at det er der den oprindelige fejl opstår. Om han skal blive inde på stregen eller jagte bolden i anden omgang er mere tvivlsomt.

Jeg vil dog give dig 100% ret i at der står 4-5 forsvarere og kigger fodbold på andenbolden, hvilket givetvis ikke gør Staffs sag bedre.

....men alligevel Ceres, det er altså en målmands opgave at snuppe den første, er det ikke?

Anonym sagde ...

Det er vist også en målmands opgave ikke at gå ud i en angriber med to fødder forrest. Sådan dækker man altså kun et ligegyldigt lille stykker af målet. Efter chokket over hvordan Wee Man kunne tabe den første var jeg sikker på han vill blokere den anden. Han var ca ligeså hurtigt ude ved bolden som Johansson og i den situation er det altså et minimum at dække målet, så der højest kan komme endnu en ripost.

Hvordan man kan lukke den ind er mig en gåde. Det blev dog lidt mere forståeligt efter at have set Staff springe for livet på Prica "hammer" af en ydersideafslutning ved det andet mål. Og det var bare to af flere brølere der også kunne have kostet.

Det eneste jeg er enig i er, at Lumb også bærer en del af skylden ved det første mål.

Hvem fanden var det der fandt på vi skulle udvikle vores egne målmænd!? Det kan mindre klubber gøre og så kan vi plukke en der har 200 seniorkampe, et skræmmende korpus og lange arme.

Hvis vi selv skal udvikle tror jeg mest på ham uganderen der var finalens bedste ved et ungdomsstævne for nylig!

Anonym sagde ...

Guys guys guys !!!!!!!!!!!!

Hvad sker der m den her samtale ?!? Ganske rigtigt klokker Lumb i den m endnu et dyrt teenage-skvat... Men det er overhovedet ikke ensbetydende m at lille steffen ikke skal samle Nomvethe´s tilbagelægning op ! Derefter nagler Tapa situationens problematik ! Hvem fanden går ud i bolden i den "aerodynamiske raket" m armene inde langs siden og to samlede fødder forrest. Hans opgave (hvis nogen er i tvivl) er at "gøre sig bred" for derved at hindre en scoring !!
På andet mål er han tydeligvis ved at skide en halv grillkylling af frygt for at blive ramt , og derigennem indkassere et eventuelt blåt mærke, da Prica sender en sagte kontrolleret yderside ind i den piv-åbne ladeport...!!! Stram op Wee-Man ! Det er ikke dit ansigt du er hyret til at passe på , men derimod målet !!
Og det kan godt være knægten ikke kan nå overliggeren når han hopper... Men han kan vel for fanden prøve !?!

Anonym sagde ...

Jeg har aldrig været Steffen fan og bliver det heller aldrig selv om jeg har tålt hans tilstedeværelse fordi det ikke kunne være anderledes. Jeg er dog træt som et ondt år af at se på at den gom er så let at score på igen og igen. Kun fordi vi var skarpere i den anden ende var det ok i 1 div.

Tror ikke engang Staff er top 12 i DK over målmænd. Selv Henrik Ipsen i SØE og Price i SIF er bedre.

Skidt at han nok igen kommer til at koste en nedrykning fordi den sportslige ledelse aldrig har prioteret den plads de sidste 3 år siden Rune blev smidt ud for samme forseelse som Steffen også var med til, den famøse bytur i Rendos efter endnu et pinligt nederlag.

Jeg vil dog give Ceres ret i at Lumb også har set delvist håbløs ud på trods af den megen ros han får i pressen og diverse fora. Men det har Steffen jo også fået selv om han stadig er "Mr. Weeman jeg lader altid mindst 1 let mål gå ind og så scorer de andre nok 2 imod mig".

Sammen med den manglende angriber er det sørgeligt hvordan man har ladet den ene klassemålmand efter den anden gå til kokurrenter der derefter har lukket af i forsvaret. Steffen har ni forgæves forsøgt det samme med 2 hele hold af skiftende folk foran sig. Så mon ikke det er den rystende ringe indsats i luften der i virkeligheden har en del af skylden for de seneste års nedtur?

Jeg tror det sgu. I har ret det bliver aldrig bedre. Ihvertfald svært når man intet fylder i målet og igen og igen går på skovtur så modstanderne let scorer på langskud eller høje bolde som Weeman ikke kan nå. Kræver jo som sagt at man mindst scorer 2 mål hver kamp for bare at få uafgjort, helst 3 for at vinde og det har AGF som bekendt ikke magtet. selv i 1 div. fik modstanderne i sær i efteråret mange lette mål. Desværre slog Hyldgaard bare ikke helt til.

Anonym sagde ...

Jeg er næsten ked af at sige det, men dårligste mand i forsvaret har hverken været Steffen eller Lumb, tværtimod vil jeg næsten sige.. Næh, det er de to nye Madsen og Lindkvist der har leget gavebod og er bagmænd bag de fleste scoringer til modstanderne denne sæson.

Hvis vi ser på hvor mange mål der bliver scoret i snit mod Steffen, så gør han det ikke ringer end Stephan Andersen i Brøndby, Martin S. Jensen i AaB, eller for den sags skyld Lars Winde i Esbjerg og den Svenske landholds 3. målmand John Alvbåge i Viborg.

... og der er vel ikke nogen der seriøst vil påstå at Steffen har et bedre forsvar til at hjælpe sig end Stephan Andersen i BIF eller de fleste andre klubber i Suppen ?... Nej vel.. Kun Budtz har vist den nødvendige klasse og stabilitet.
.

Kalle sagde ...

@ Ceres:

Jeg er enig i at de såkaldt personlige fejl i forsvarskæden har været udslagsgivende og at såvel Lumb, Den Røde Baron og Lindkvist har været involveret i disse. Man kunne oprette et eget indlæg omkring de fumlende placeringsfejl de hver især har begået.

....men ser man på de hold du sammenligner os med, så kan man med rette sige at deres forsvar har været mindst lige så elendige som vores. I Viborg har man omskolet Akvarel manden Sennels til midtforsvarer og deres backer er henholdsvis Giorgio Pophkadze og Robbie Russell. Altså, det er jo ikke vandtæt, hva? Og i Brøndby har man jo ikke en pålidelig forsvarer over 20, nu hvor Per Per ligger i skilsmisse efter en affære med en pom-pom pige. Aab's midtbane har været så ekstremt tynd at deres forsvar har været prisgivet og hvorfor er det egentlig lige at de er så begejstrede for Califfen deroppe?

Min pointe er: at Steffen ikke skal bedømmes på det forsvar der står foran ham, men snarere på de redninger han laver eller i det her tilfælde ikke laver. Her er jeg på linje med Suninho. Steffen ser meget skidt ud i de enkelte situationer i den Aab kamp.

Og Ceres, kan du ikke hive lidt i dine kilder, så vi kan få at vide hvem der skal spille angriber i efteråret? :)

Andreas sagde ...

Ja, jeg ville også meget gerne vide, om der er hold i historierne om Robert Waltner. Denne spændende topscorer fra den eksotiske ungarske liga.

Han spillede tidligere på hold med Carlos Tevez i Boca Juniors, så hvorfor ikke også tage en tørn med Tullberg i Århus?

Kalle sagde ...

Stoke har jo også været på banen med Björn Runström som også kunne være en spændende spiller. Og tilmed en med udviklingspotentiale. Gisp!

Indtil da er jeg godt tilfreds med Robert Valtner. Han er rimeligt god i Football Manager, ihvertfald.

Kalle sagde ...

....ok, det viser sig så, at bare fordi der er en mand i Billund med dario hår og tysk accent, at det så ikke nødvendigvis er vores nyeste svenske bomber. Han er tilsyneladende blevet overbevist af de tyske coaching metoder og er startet i Kaiserslautern, den gode Runström.

Robert Waltner it is..

Mathias sagde ...

Jeg er på ingen måde forblændet af Staffs spil i målet, og da jeg ikke har set kampen mod Aab i sin helhed (målene undtaget) kan jeg ikke bedømme ham på den kamp alene. Ligesom Graulunds i-den-grad- manglende skarphed forhåbentlig heller ikke er et udtryk for hans generelle niveau.

Mit indtryk er - og jeg troede at jeg delte det med en del brugere herinde efter de første kampe, hvor han sgu var ok i feltet - at han i hvert fald er bedre og mere sikker, end da vi sidst var i den bedste række.

Så: hvor meget af det her er frustration over nederlaget i Ålborg - og hvor meget er generel kritik?

Jeg stiller mig ikke op og råber "Staff på landsholdet" og mener også konkurrencen på den plads er for alt alt for dårlig - men alternativerne er ikke ligefrem til at skifte ud på den plads. Seriøst: Hyldgaard?

Og at læsse skylden for nedrykningen over på Staff, er nok liiige at stramme den. Der var vist lidt flere faktorer, der spillede ind der :o)

Og til det positive: Waltner kommer! Jeg kan mærke det helt nede i højre hæl.

Anonym sagde ...

Ja, det er jo rigtigt, at der er andre der ikke har præsteret i forsvaret. Og ja, jeg ser i retning af den røde baron! Men det er jo regnet med at han skal bruge nogle kampe til at kommer i gang. Staff derimod skulle gerne være i form, men hans kaos-præstationer i målet bliver ved og ved.

Jeg troede også han var blevet bedre, men vi bliver ved at betale lærepenge. Ikke kun i Aalborg, men også imod Horsens, Esbjerg og FCK træffer han enten dårlige målgivende beslutninger eller er simpelthen for lille.

Det er tankevækkende, at vi er de ENESTE i Ligaen der prøver at udvikle vores egen målmand. Alle de andre har forstået, at det:

1) Er for vigtig en plads til at betale lærepenge.
2) Er latterligt billigt at købe en god keeper udefra. Logisk eftersom der kun skal bruges én til hver klub og nr. 2 og 3 vil altid være langt fra spilletid. Derfor er der altid masser af ledige, billige målmænd.
3) Ikke er noget særlig videresalgspotentiale i en målmand. Havde Jimmy Nielsen (el. lign.) været angriber og præsteret på samme niveau i lige så lang tid var han forlængst blevet skudt af for en masse $$. Ditto Zaza, Ankergren, Onyzsko.

Derfor: medmindre den ny Schmeichel går rundt på Fredensvang håber jeg vi lærer af Steffen-misæren og ALDRIG går i gang med det yderst usikre 7-8-årige projekt det er at udvikle en stabil topmålmand.

Det gav mening selv at udvikle

Anonym sagde ...

(fortsat..): Det gav mening selv at udvikle, da vi var på randen af en betalingsstandsning. Det gør det ikke mere!

Selv Lyngby har været ude og - for næsten ingen penge - købe en målmand der er en klasse over vores homegrown weeeeee man.

Anonym sagde ...

Til Mathias´ spørgsmål om det er frustration over Ålborg-kampen , lyder der herfra et rungende NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ !!!!

Lillebitte Wee-Man var piv-elendig lang tid inden den her sæson så dagens lys !! Og sidste m for den sags skyld, hvor der forresten også pev mål ind om ørene på knægten, fra et utal af no-name-1-divisions-angribere som leder mine tanker hen på den sagelige lyd af Frej der står et stykke derfra og brøler "who are you" ...hehe !

Man har simpelthen bare vænnet sig til at kyle begge arme op over hovedet hver gang at den halve mand (a.k.a. "overkroppen på fødder")laver en tv-redning i bedste Palle-plankeværk-stil !

Det værste er at selv Bundgaard har et væsentlig højere bundniveau, og burde derfor få chancen, om ikke andet, så for at vise Staff at han skal til at kridte skoene, og lade være at tage sin plads for givet !!

Vedrørende Ceres´ indlæg om forsvarspillets kvalitet, er jeg helt uenig... Lindkvist har kæmpet som en anden gladiator for holde sammen på den højre-side! Og det har været en kæmpe forbedring fremfor teenage-ikonet/Dolph Lundgren look-a-like´n Frederik Fejlaflevering...

Man må huske på at han ligger på en plads hvor han skal gøre 2 mands arbejde! Da Valencia jo har fokus på alibi-fodbold (Christer George-style)i forsøget på at værne om sit ugentlige 3-tal på 13-skalaen !

Han er om muligt endnu dårligere defensivt end hans utallige tandløse gennembruds-forsøg! Som Lindkvist selv siger på MTAC, "så håber jg fan´me ikke det her er hans niveau" !! Du er ikke alene Ulle, det håber jeg nemlig fan´me heller ikke !!!

Ulle er en kriger, og takket være han super ud-af-kommunen-overblik, skaffede han egenhændigt Graulund 3 100%-afbrændere ...

Ang. Madsen er jeg helt m, han ligner mest af alt Mogens Elstrup i sin karrieres efterår !! Så er det vist Sagt !

Og få så White på banen... Han er jo den eneste kreative spiller vi har offensivt ! Og desuden væsentligt bedre end både Pleidrup og Valencia tilsammen... (Selv når han underpræsterer!!) Og det siger ikke så lidt ...

Mathias sagde ...

Jeg har ikke armene oppe, men synes han - indtil AaB kampen - har gjort det godt. Og at lige netop dén kamp har fået kritikerne frem. Fint nok.

Som jeg også skriver: Han er ikke min drømmekeeper - overhovedet - men hvad er alternativerne lige nu?

Køb, køb, køb - men i første omgang en angriber.

Jeg tror ikke, at nogen af os kender til hverken Hyldgaards eller Bundgaards niveau, så skal vi ikke lade den ligge der? Hva', hva', hva'...

Andreas sagde ...

Man må forsvare Sunes endeløse brok med, at han i det mindste lod det flyde over FØR Brøndbykampen. Kampen ændrede ikke radikalt på hverken Staffs eller Valencias noget svingende sæsonåbnere, men til gengæld burde kampen lukke munden på grædekonerne, der allerede 4-5 kampe inde i sæsonen øjnede chancen for at lade AGF-galden flyde over.

Kampen viste, om ikke andet, at både sportschefen og cheftræneren uden nogen tvivl har bestået årets eksaminer i disciplinerne spillerindkøb og sammenspilning af hold. Hvilken enorm taktisk triumf var det ikke, at vi så overbevisende demonterede Brøndbys offensiv og samtidig slog faretruende revner i deres defensive forsvarsværker. Og hvem kan dog i sin vildeste depression klandre nogen af de mange nye ansigter i truppen?

Mathias har fat i noget med sin RL-artikel. Vi banker på, og vi gør det på en måde, så hverken FCN, Brøndby eller AaB skal vide sig for sikre på deres RL-pladser. Keep on rockin' boys. Keep on rockin'.

Anonym sagde ...

Enig med Mathias ang. kokurrencen på pladsen. Desværre var monsteret "Jaws" ikke den ventede/håbede konkurrence til Weeman.

I går var det ok, men som Kalle sagde til mig på Skipperen, så er det stadig meget svingende. Vel nærmest hver anden kamp. i Esbjerg så jeg ihvertfald også 2 alt for lette mål gå ind selv om det naturligvis er hele forsvaret der ofte fejler. Ofte er det jo returboldende man ikke får fat i.

Og hvor er jeg i øvrigt glad og for en gang skyld meget positiv omkring AGF sygen i min krop.

Garra Dembélé lyder som den nye Henry og Morten Beck ser skarp ud i duel med gamle Per. Og måske kan Ove også pludselig trylle Salifu til at være god med lidt vestjysk woodoo?

Holdet har spillet godt men man kunne da godt ha brugt de 2 point mere som en mere rutiniert målmand alla Ony'sko eller Kasper S. ;)

Anonym sagde ...

Andreas Andreas Andreas... Du er nu engang en "lover not a fighter" ! Og må karma-loven være m dig min unge padovan !! Meeeen, det vi taler om her er fænomenet "elite-sport" , og der er det desværre ikke altid nok m gode intentioner, som jeg er sikker på at lille Wee-Man og Valencia er fulde af !
Jeg ønsker da at de skal spille fremragende bold i hver kamp... Men det har så vist sig at være en fuldstændig latterlig urealistisk forventning:-)!!
Men lad nu økserne ligge, og lad os nyde de 3 smukke point vi på retfærdigvis høvlede i land, anført af, måske europas pt mest hotte unge angrebs-komet, "Iron Mike Guld Tullborg" !
Andreas... Et stort lykønskene kram herfra !! :-)
Og lad så snakken om royal league begynde !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Andreas sagde ...

Jamen Sune, jeg kender da også mine GF-flop, når jeg ser dem. Søren P. blev aldrig min kop te, og Jesper Sørensen fik jeg det også svært med, fordi han ikke virkede til for alvor at kompensere for sin aftagende hurtighed med ordentlig fight for holdet.

Nej, det jeg opponerer mod er snarere den altid ulmende mistro til spillere i hvidt, der faktisk kan en lille smule ud over det sædvanlige med kuglen. Valencia er muligvis den nye Christer eller den nye Jeff. Men den gamle Christer og den gamle Jeff havde også deres klare berettigelse på holdet, fordi de en gang imellem diskede op med det ekstraordinære. Det koster også nogle fejl, og det kræver muligvis, at der er lidt medvind på holdet, men så blomstrer de også.

Jeg er ikke kun en hippie, jeg er også en meget passioneret og derfor en gang imellem kritisk AGF-fan. Men Valencia har masser snor herfra. Måske er der lidt langt mellem snapsene, men så serveres der altså også champagne som sidevogn...

Anonym sagde ...

Jeg er sådan lidt radikal (altså på den midtersøgende måde - skulle man efterhånden hellere sige, at man er lidt centrumdemokratisk!? hmm, det ville nok nærmere klinge af 'sur, forstokket og ææælsker biler'..) i flere af de her spørgsmål.

Wee Man er min kæphest, men i diskussionen om Jeff og Christer G synes jeg det er på sin plads med en præcisering: de to har aldrig været samme type og jeg tror ofte folk har sammenlignet dem fordi de er så fandens streetjazzy begge to! Og så fordi de har været offer for myten om 'Den Dovne Forsker'.

Forskellen er, at hvor Jeff serverede Dom Perignong som sidevogn til sine sjældne snapse, der serverede The Mayor nærmere en let hvedeøl til sine (knap så sjældne) snapse. Christer var aldrig en humørspiller a la Jeff - han var en hard working gentleman/wuzz (alt efter temperament) af en all-round offensivspiller. Jo jo, han svingede men hvem gør ikke det. Den der forestilling om et tårnhøjt topniveau er en myte. Af de to passer den kun på Jeff.

Og så er vi ved Valencia: han byder på en fin, rund og legende let Sauvignon Blanc til sin snaps. Men det er satme sjældent han inviterer.

Anonym sagde ...

hmm, Dom Perignon..

STAVEPLADE!!!!!! Er det ikke sådan det hedder på det der utrolig ungdommelige mereendenklub.dk..

Andreas sagde ...

Enig i, at Christer ikke levede helt oppe i de høje luftlag i sin Århus-tid. Han havde bare de her følte tæmninger, og ville gerne slå de gode pasninger. Det lykkedes ikke altid, og så faldt hammeren bare det hårdere, end når Lindkvist knalder den fremad nede fra baglinien.

Min sammenligning skyldes nok snarere, at Jazz og Majoren begge kom under hårdt pres på bl.a. skipperen - om det så var indstillingen, spillestilen, forskerlønningen eller noget fjerde ved jeg faktisk ikke. Jeg tror Valencia er på vej ned i samme grøft, selvom han egentlig slås meget godt for at komme ud af sin noget svingende start i klubben.

Men jeg ville holde ham helt inde omkring starteren, hvis jeg skulle fylde 'Wanted'-jakken ud. Han skal nok komme op i det gear, vi bl.a. så i Esbjerg. I den runde var der ikke mange wings i ligaen, der kunne matche ham...

Anonym sagde ...

Enig.

Hvis ikke vi havde en amerikansk helvedesild siddende på bænken ville jeg såmænd være enig med Ove i, at vores colombiano skal have endnu længere snor end han allerede har fået.

Men nu forholder det sig bare sådan, at Oves mentalpleje af Valencia er ved at gøre Whites fantastiske kvaliteter til Superligaens best kept secret.

White er måske ikke helt så jazzy for at sige det mildt, men han er ikke desto mindre nærmere 20 i creativity og flair end både Valencia og Christer. Udover at han har den oplagte 20'er i pace, disciplin, kristendom og indkast. Kan man egentlig have 20 i indkast? Jeg tror måske en af blog-redaktørerne, og pt træner for Livorno, ligger inde med svaret..

Mathias sagde ...

En helt ny feature: 20 i kristendom. Nok er du Don Tapa de Vacaciones, men du er... 20 i sjov. Næ, 30.

Og så er jeg i øvrigt enig med Andreas. Christer og Jeff kan ikke sammenlignes. Der var, skræmmende som det kan lyde, meget mere vilje og arbejdshest i Christer end i Jazzy Jeff.

Jeg tror på Valencia i det lange løb, absolut- men Ove er vel igang med de hårde overvejelser omkring, hvorvidt alternativet - White - kan holde 90 min. eller det der ligner. Jeg har min tvivl (og har heller ikke set Aab og BIF kampen), men alligevel...

Og hey administrator hva. Er det ikke ligesom om den her tråd har udviklet sig fra at handle om Staff til alt muligt andet. Lås den lige. Hva'? Hallo!?!?

Suninho sagde ...

Jeg vil straks gribe staffetten og kyle kærligheden rundt i rummet ...
Ahhhhh sådan!

Og Jazzy Jeff er alt for stort et fodbold talent til overhovedet at blive nævnt i samme sætning som alibi-fighteren og tam-tæmmeren Christer! Come on...

Derudover vil jeg gerne give Valencia snor, og er enig i at han var rundens bedste fløj mod Esbjerg...
Samtidig er helvedes ilden fra "USA" måske vores bedste offensive kort pt , og må derfor på banen i en fart !!!!!!!!!!!!!

Så mit forslag måtte være ud m pleidrup og ind m White , og så lad Valencia få chancen for at bevise at han er af den rette støbning !!
20 i indkast (hehe...) 20 i pace, teknik og gennembrud! det lugter af justitsmord (JR-smøhår-style). Hold kæft Ove´s kone må være lækker siden så mange fra 1.holdstruppen falder i m begge ben:-)