mandag den 17. september 2007

Detaljer om Dioh

Vores sædvanligvis velunderrettede kilder på Horsens Folkeblad (læs: Satin Tommy) har igen frembragt detaljer om AGF, man ikke finder andre steder. Måske et fællesabonnement til 1657'erne snart bliver aktuelt?

Det følgende bliver en kende abrupt og kontant, men de sprolige blomster er lige lidt tørre i dag. Og så er det ren ripoff, men mon ikke der bliver set igennem fingre med det hos dem, der sidder med ophavsretten... årrrh please.

Efter kampen mod Hestene udtaler Dioh til avisen:


"Jeg har valgt AGF efter fire år i Häcken for at komme et skridt videre med min fodboldkarriere. For mig er det et springbræt til en større klub i Europa. Jeg har en fire-årig kontrakt, men jeg har en klausul i kontrakten, så jeg kan komme videre."

Halli hallo. Du bliver fandeme her Boom Boom! Og det er ikke til diskussion. Prisloftet i den klausul skal være Tullborg x 10 ...

Nå, eller siger vores nye hardhitter:


"Jeg har følt mig meget velkommen i AGF, og jeg har oplevet en fin atmosfære og en meget professionel og seriøs træner.
- Det er hårdere at spille i dansk fodbold, fordi man skal løbe meget, mens jeg i svensk fodbold har oplevet, at der spilles mange høje bolde ind i straffesparksfeltet. Mit store forbillede er George Weah, som også er fra Liberia. Jeg har set ham spille to gange i Europa og har været sammen med ham flere gange hjemme i Liberia. Jeg er glad for at spille på landsholdet, og det er foreløbig blevet til ni A-landskampe."

Helt i tråd med Kalles tråd (som forhåbentlig tråder videre) - mon ikke Dioh bliver den nye Mr. Liberia?

Videre i teksten:

" Jeg spillede en enkelt sæson sammen med Stig Tøfting i Häcken, og han anbefalede mig at komme til dansk fodbold. Først ville han have mig til Randers, men det blev altså AGF. Stig og jeg er stadig fine venner, men det bringer ingen skår i glæden over sejren i dag, at det netop var Stig Tøftings hold, vi vandt over."

Mikrofonen til Ove:

"Vi havde selv opdaget Dioh Williams , og vi havde fundet ham uden Stig Tøftings hjælp. Det var først, da vi skulle kontakte ham, vi brugte Stig Tøfting," siger neglebideren og fortsætter:

"Jeg har svært ved at finde nogen, man kan sammenligne Dioh Williams med. Han har visse lighedspunkter med Sibusiso Zuma, men han falder ikke ud af kampen på samme måde, som Zuma gjorde. Williams er en to-vejs-angriber, og jeg er sikker på, at vi også kommer til at bruge ham som offensiv midtbanespiller. Han er fysisk stærkere, end man skulle tro, og han lader sig ikke skubbe væk. Desuden er han udmærket i hovedspillet, og så sparker han glimrende udefra. Jeg forventer, at han og Peter Graulund kommer til at gøre hinanden stærkere."

Og vi slutter hos Tøffe:


- Jeg har ingen kommentarer, hverken om Dioh Williams , eller om hvordan han kom til dansk fodbold, sagde Stig Tøfting, der tilsyneladende havde haft en lidt større rolle omkring liberianerens klubskifte.

Alt i alt et stykke spændende læsning, som gør os klogere på Boom Boom - og hos denne signatur giver kriblen i maveregionen. Lige omkring det sted, der snart skal fyldes griseburger og fritter på Aces regning.

FOTO: agf-foto.dk (og dér har vi heller ikke spurgt om lov. Rebel-rebel er det.)

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Boom Boom er uden tvivl Europas hotteste angribernavn PT. Jeg har hørt tale om hasteindkaldelser til krisemøde i både UEFA og FIFA-regi, da Boom-boom simpelthen egenhændigt er godt og grundigt i gang m at stjæle opmæksomheden fra den igangværende champions-league, samt de kommende slutrunder, m dertilhørende kvalifikations-kampe !!!
Han er så hot, at det syder hvis man hælder vand på ham... Halvt menneske og halvt fænomén... og måske endda kommende begreb !?!
Til Gravhunds forsvar (da spillet fanme ikke så for kønt ud!!!) skal siges, at det viser stort menneskeligt overskud at han i den grad skamroser Boom-boom, og omtaler ham som en berigelse af holdet ... Klasse!

Anonym sagde ...

Sikke en gudestart. Bare han nu ikke laver en Avben og skynder sig ned i i sprutafdelingen i Kviklyky.

Jeg tror Dioh kan gøre vores Graulund til en mand der tor på ham selv. Lidt afrikansk woodoo hoodoo og så er han kørende igen.

Ang. det med fritter, så mente jeg 1 fritte til hver og ikke en bakke ;)

Kalle sagde ...

Woah, woah, woah!

Det var en bakke til hver Mister Acy. Ellers hapser vi dine knæskaller.

Mathias sagde ...

Selvom det absolut er uden for tråd-relevans, så er jeg enig. 1 bakke pr. mand var den uomtvisteligt udmelding fra Mr. Ace.

Jeg glæder mig. Også til det.