mandag den 3. september 2007

Moderne fans pt. 2

Det er sjovt så moderne alle de her u-moderne fodboldfans er ved at blive. Tendensen er klar: moderne fodboldfans klager deres nød, gerne ved at møde op på træningsbaner med stadigt mere svulstige slogans. Moderne fodboldfans kræver trænerens afgang prompte, gerne med følelserne helt uden på tøjet og ytringer a la Ove/Per/Anders RAUS!!!

Her på VHA har vi tidligere, i forbindelse med en kamp i Esbjerg, kastet et nysgerrigt blik på denne fodboldens nye frontlinje, kampen mellem den moderne og den umoderne fodbold. I Esbjerg var det Viasat der ( så sandelig ) fik noget at tænke på. Vi vil ha' fodbold klokken 15 om søndagen, sådan som det altid har været. Basta.

En tilkendegivelse der giver udtryk for en vis tilknytning til traditionerne. Det er i kølvandet på dette at jeg er gået hen og blevet en smule forvirret. Her gik jeg og troede at vi var imod det moderne, lige indtil jeg åbnede for dagens AGF nyhedsstrøm. Det viser sig at ukendte gerningsmænd (dog kendt af kernen på MTAC, som påberåber sig kildebeskyttelse) har været så nederdrægtige og, ja, moderne at hænge et lagen med teksten TRØJEN FORPLIGTER op ude på Fredensvang. Endda så højt at spillerne kan se det.

Og ovre på det altid så livlige forum hos Galehuset er der nu startet en afstemning om Oves fremtid, et træk der også er særdeles 'cutting edge' og oppe i tiden. Moderne om man vil.

I ser hvor jeg vil hen. Jeg er splittet og ved ikke hvad jeg skal tro. For et par uger siden var vi traditionernes vogtere og nu er vi så hamrende trendy at jeg slet ikke kan følge med.

Jeg er gammel.

7 kommentarer:

Andreas sagde ...

Åh, alt det man går glip af, når man fravælger AGF-nyhederne i et par døgn. Jeg tror, jeg tager et par stykker mere.

For hvor skal man gøre af sig selv, når diskussionen drejes ind på trænerfyringer, tilmalede lagener og den slags? Ja, ved gud vi ligger på sidstepladsen. Det er værre, end jeg havde både regnet med og troet på. Men hvis man vil stoppe her, sige tak for ingenting til Ove, ansætte en Felix Magath-type og fyre alle lejesvendene - så er der meget at være oppe imod...

Jeg troede, jeg havde klaret det værste ved bare at overleve 90 minutter på Skipper. I byger af brok og tilsvininger over gud og hver mand med en tilknytning til AGF. Har alle folk glemt det lange, seje træk? Ovelutionen, klubkulturen der skal bygges op, unge talenter der skal modnes og alt det der?

Minimum to dages pause mere, tak.

Kalle sagde ...

"Selv den længste rejse starter med de første usikre skridt" og "man starter heller ikke en marathon med en sprint". For nu at holde sig til flosklerne.

Anonym sagde ...

Jeg føler mig efterhånden også gammel og modløs over denne trend.

Skipperen virker på mange måder mere tillokkende hvad både klientel og itellektuelt feedback angår.

Kalle sagde ...

Jonas, du er jo ved at blive blød mand!!! Er det familieforøgelsen der trækker dig ned over i den knapt så spicy ende af pølsen?!?! :)

Tsk!

Anonym sagde ...

Blød som smør og gammel som skrå, der er tygget for mange gange af at se på det samme pis igen og igen og...

Og gammel og træt af at være bagklog, når man jo sagde hvordan det måske kunne fohindres.

Flot man ikkke kan stave til intellektuel, men jeg er jo også bare en ussel IT håndværker.

Der er splittelse i AGF supporten lige nu og efter oplevelsen i Vibårg, må jeg sige at jeg er mæt af AGF for det næste lange stykke tid. Som jeg før har forudsagt kan det ende med 3 lujere og en masse lommetyve der gider kaste øl i skallen på hinanden hvis ikke de gi'er hinanden flyveskaller.

Andreas sagde ...

Det ender aldrig med de tre ludere og de der lommetyve!

Jeg er AGF-sulten som sjældent før efter min 3-dages pause. Bagude ligger alle de rådne år med stribevis af mere eller mindre tragikomiske problemer. Forude ligger nogle ekstremt spændende år, hvor vi vil opleve, at de konstant bygger ovenpå det fundament, som Ove P. og Brian Steen er ved at have bygget op.

På den korte bane, som det jo hedder, gælder det introduktionen af det magiske makkerpar 'Boom Boom' Williams og Garra Dembele, mens vi på lidt længere sigt kan sætte os tilbage og nyde udviklingen af meget store talenter som Lumb, Krabbe, Kristensen og Høgh. Det ser så spændende ud, så det er svært at sidde helt stille ved tanken.

Og når det så kommer til alt det her fan-scene-snak, så er problemerne jo bare de samme, som de altid har været. Masser af tosser - og så os andre. Og vi kan til enhver tid løse problemet ved at stille os for os selv, ligesom vi har gjort det på nettet, når vi en gang imellem havde brug for pauser fra m(at)tac(k).nu eller galehuset. Så laver man bare en vha.b.com - eller i virkelighedens verden samler sig i et festligt og afslappet hjørne af stadion uden semi-nazier eller ølkastende teenagere.

Er det ikke bare det?

Mathias sagde ...

@Andreas:

Jo, det er bare det. Jeg har - i tankerne - flere gange haft billedet af mig selv på den røvsyge sponsortribune på Communale. Alene for at undgå de helt igennem irriterende oplevelser på C2 & C3.

Ditto på udebane. Det kan sgu være man bare skal hive slumretæppet frem og nyde kampen i en stil som passer bedre til det aldrende stykke homo sapiens man er - de spicy udmeldinger rundt omkring taget i betragtning.

Namedroppingen af fremtidens storspillere giver mig myrepatter. Det går den rigtige vej. Viva la Ovelution!