søndag den 15. februar 2009

Det hører... Bjørn Pedersen Due

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at vi (seriøst!) har prøvet at kapre BPD og hans legendariske træningsrapporter fra de fredensvangske græstæpper. Desværre uden held, må vi så også erkende. Tiden er ikke til det, når der også skal være plads til Rønde Højskole.

I stedet har vi så helt undtagelsesvis set vores snit til at hive en top fem frem fra en ikke-spiller. Sådan må det være, når træningsrapporternes Günther Wallraff ikke vil lege med Vesterbroerne.

Følgende er skrevet under the influence of dejlig øl, men giver forhåbentlig et retvisende billede af BPD's musikalske fixpunkter.

1. Bruce Springsteen: Streets of Philadelphia

BPD siger: "Dejlig stille sang, som det næsten er obligatorisk at nyde en god kold Ceres Top til."

2. Metallica: The Unforgiven

BPD siger: "En sang der er velegnet, når man er i forstadiet til en fest og gerne vil have lidt gang i stemningen (vel at mærke en sang for rigtige fyre og ikke dem med løse håndled og blingbling i ørene).

3. Imogen Heap: Hide and Seak


BPD siger: "Sangen der bruges i lidt triste øjeblikke, eller når man bare gerne vil lege Singstar i et lydtæt og aflåst rum."

4. Ricky Martin: Ole Ole Ole
BPD siger: "Sangen der sætter gang i enhver fest og løse hofter."

5. The Police: Message In A Bottle
BPD siger: "Endnu en hyggelig sang, som lå i skarp konkurrence med fx Hotel California og Knocking On Heavens Door."

God forårssæson til alle læsere fra Mr. BPD, der i øvrigt er mand for en Top 50, hvis vi en dag kommer i bekneb.

5 kommentarer:

Kalle sagde ...

Det er fa'me i orden Bjørn! Jeg håber på at der en dag kommer et træningsreferat også.

Anonym sagde ...

@Kalle

Om ikke kan jeg da fint lave et træningsreferat over en journalistimerne herude, som jeg faktisk sidder i pt, hvor der lægges fokus på lærerindes forparti?

/BPD

Kalle sagde ...

Bjørn!

Forpartier er fantastiske, misforstå mig ikke, men for tiden vil mine tanker kun fokusere på spilsystemer, sæsonstart og Davit Devdarianis geni - det er ved at kamme helt over.

Glæder mig til at se frugten af dine journalistlektionerudøvet på træningsbanen også!

/K.

Anonym sagde ...

Den fyr bliver også ualmindeligt spændende at følge.

De gange jeg så ham i efteråret, var han ikke ligefrem den spiller, der efterlod flest flueben på min blok.
Men som han selv siger, "Ove kunne ikke bruge mig", og det må unægteligt påvirke selvtilliden hos den unge fyr.

Heldigt han får chancen for at starte på en frisk nu - især nu hvor han er faldet socialt til i truppen og byen.

Det lover kort sagt på et spændende forår for ham, og ja generelt AGF

Andreas sagde ...

Artiklen her indrammer så kontant den komplekse virkelighed, mange mænd lever i i den moderne verden.

Hvor skal man dog være påpasselig med de løse håndled, mens tiden nogen gange kan være den helt rigtige til løse hofter. Det er ikke nemt.

Så er det nemmere at forholde sig til træningslejre, startformationer osv. Jeg er også ved at være helt rastløs, og kan slet ikke vente til Randers-kampen i marts. Mine forventninger er alt for store, men jeg elsker det på den måde...