onsdag den 25. februar 2009

Optaktstråden til AGF - Randers

De sidste par uger er fløjet forbi i en drøm af sne, mørke og streamede Premier League kampe. Og vinterpausen er da fin ok, forstås, men på et tidspunkt må man springe ud som en fuldvoksen vintergæk og hilse Suppen velkommen påny. Velkommen tilbage Suppe.

Eriks kort er holdt tæt, tæt, indtil kroppen, men tidligere har vi her på bloggen spekuleret lidt i, hvordan sådan en Eriktion kunne se ud. Her er mit bud:

Staff

---- Selvskreven på kassen og vores alle sammens lille troldepus in spe. Samme frisør som Troldepus Ilsø? Jeg vil ikke blive overrasket.

Sorin - Howard - Gjesing - Lumb/Uh-la-la


---- Jeg tror på Sorin på højrekant, der er vel en grund til at vi har hentet ham. Og så ellers de åbenlyse. En lille bombe kunne være at prøve Laaaaars på venstreback, men mon dog.

White - Kasper Povlsen - Lucena - Davit/St.Stensen

---- White er blevet hypet stort og Povlsen og Jerry er fordelt på henholdsvis defensiv og offensiv midtbane. På venstrekanten står kampen mellem exceptionelle Davit AKA the trouble from Tblisi og Blicherinho. Med Lars som en dark horse på venstrekanten.

Jakob P - Graulund

---- Det ser ud som om Jakob Poulsen spiller bag ved Graulund i premieren. Derved kommer opstillingen til at ligne, su-pwiiiise!, Eriktionen fra heden. En slags 4-3-3 med en dynamisk Mikkel Thygesen-type bag den enlige striker.

Jeg har en smule angst for denne kamp. Opstillingen er ikke helt sikker endnu og der er stadig nogle ubekendte faktorer. Jeg vil være tilfreds med at komme på tavlen i premieren. Lige der er Ove P og jeg meget enige.

15 kommentarer:

Anonym sagde ...

Arrh, Kalle, research! Kure...?

Mathias sagde ...

Ja, den er sgu tynd. Alt for meget cider henover vinterpausen har nok slettet Kures karantæne fra hjernen.

Staff

Sorin - Gjesing - Howard - Lumb/Ulle

White - Lucena - Povlsen - Davit

Jacob
PG

Kalle sagde ...

Kure! Kasper Kure motherfuckers! He is baaaaaaack!

Anonym sagde ...

Frygter det "høje pres" slår grueligt fejl tre gange i første.

Frygter en midtbane på hælen, der bliver spillet rundtosset.

Frygter en ødemark imellem kæderne, der bliver spillet tynde.

Frygter en ny bagkæde, der viser totalt mangel på indbyrdes forståelse, når det først er alvor.

Er sædvanligt ængstelig på til sæsonpræmiere.

Anonym sagde ...

Piiist. Lindkvist på højre back. Hedeknægte holder sammen.

Anonym sagde ...

Med sådan en opstilling kan jeg desværre ikke se hvor vi er markant stærkere end Cerberus-banden. Måske jeg bare mangler at se ER's lidt ustrukturerede opstilling blive til virkelighed. Indianerbold på den fede måde. Måske jeg også bare lige mangler at se Davit stå distancen. Jeg hører til dem der har troet på alt fra minuspsyken Kenny Thorup til den lammede polak Mazurkiewicz, men forhåbentlig har den kaukasiske killer noget helt særligt.

Jeg ville være mere tryg med en styrmand på midten, hvor Tidiane Sane i vanlig stil virker til at være et niveau over hvad vi kan byde på. Men ok, der er jo noget med the young guns og deres jævnlige kvantespring. Kom så for satan Kasper og Jens osv!

Anonym sagde ...

Mest af alt, mest af alt er jeg træt af at Lindkvist, som jeg synes er belastet af at træffe dumme beslutninger en gang for meget end en gang for lidt, synes at blive foretrukket som RB. Af mange grunde. Arthur udstråler klasse. Særligt som fodboldspiller. Jeg havde ham mistænkt for at være Eriks værk. Han er ny mand ombord, tag ornligt imod ham. Han signalerer nye tider eller en tro på bedre. Han er franskmand, for helved ! Herning......!

Kom over til en Calvados og Chabrol film hvis du ikke er fast mand inden 3 uger Arthur, så ringer jeg til vennerne. . .. ... .... . ... ..

Andreas sagde ...

Jeg er også primært skuffet over, at Sorin ikke er nærmest selvskrevet (eller hedder det virkelig selvskreven?) på højre backen. Det betyder jo, at vores eneste forstærkning er Howard i midterforsvaret. Og så selvfølgelig David på en af kanterne.

Det KAN se lidt tyndt ud, men det afhænger i meget høj grad af, hvordan kanterne gør det. På alle andre pladser (altså måske med undtagelse af den forpulede højre back!) er vi fint kørende, men det er i mine øjne kanterne, der gør hele forskellen.

Hvis White er oppe i omdrejninger, og pludselig har fået den taktiske forståelse til at styre det pres, som åbenbart i høj grad ligger hos kanterne, så kan det blive rigtig godt. Hvis han tumler rundt, og slet ikke har luften til at udnytte sin hurtighed, så er vi lidt på spanden. Og hvis Devdariani er nervøs, og ikke får sat sig igennem overfor sin modstander, så ved jeg ikke, hvor hverken presset eller de kreative indslag skal komme fra.

Men 15.000 tilskuere, aggressivt pres, et hurtigt mål og lidt solskinsvejr. Så bliver det en god søndag.

Anonym sagde ...

Med mindre Graulund virkelig finder sit gamle monsterhug, samt at vi har styrken til at holde på bolden på midten, køre den rundt og skabe huller til at stikke den frem, så får vi ikke scoret mål.

Hovedspil kan vel nærmest kun komme fra Davit, hvis han trækker med frem. Og det er usikkert hvor godt han mestre den metie og om han kan udnytte sin højde.

Whites ryk/skud indover og lange indkast får vi ikke meget ud af, så han skal selv løbe den op og knalde på kassen. Spørgsmålet er, om ikke han burde bytte med JP.

Og hvor har vi Nando? Alt ialt tror jeg ikke på mange kasser dette halvår. Pointene skal komme fra forsvaret. På søndag er det afbudsramt af måske to klipper, så jeg er meget spændt på at se hvordan det går.

Anonym sagde ...

Så ligner det Lumb er ude søndag. Py-ha, han er den sidste vi kan erstatte.

Jeg synes pt vi mangler en del procenter på i hvert fald den centrale midt og hos den forreste angriber hvor Graulund ikke er ideel uanset om han finder formen. Desuden er der store spørgsmålstegn ved både backer og kanter. Er Ulle i sit livs form eller er Sorin bare en skuffelse? Bliver Lumb klar? Er Davit klar til at levere fra start? Er White allerede i form?
Dertil kan man - hvis man er i det pessimistiske hjørne - lægge, at Jakob P spiller på en meget uvant plads og at Gjesing af uransaglige årsager kun har fået en træningskamp på den plads han åbenbart er tiltænkt.

Det efterlader Howard som ikke har fået kamptræning på højt niveau meget længe og Staff som vel bedst kan karaktiseres som en gennemsnitlig Superliga-målmand.

Det er sådan set ikke for at tegne et maksimalt pessimistisk billede. Min pointe er mere, at jeg synes ER (i løbet af no time..) har sat sig i en ekstremt satset situation hvor bare en lille snitter hjemme mod Randers kan komme til at se ud som om han ikke har en kurs. Klarer holdet skærene er han selvfølgelig en helt, for det er en del specielle dispositioner han allerede har foretaget.

Ironisk i øvrigt at højre back er en problemplads når vi nu har en dansk landsholdsspiller på netop den plads..

Anonym sagde ...

Med Lumb ude er det vel sikkert at Sorin starter inde og at Ulle får venstre backen. At Gjessing ikke er testet mere her hænger vel dels sammen med at det er et karantæne vikariat for Kure og dels at han er prøvet der før med succes (både hos os og U21 landsholdet). Det er jeg egentlig ikke så nervøs ved.

Midtbanen til gengæld er et stort spørgsmålstegn for mig. Der er ikke en eneste af dem jeg ser som en "sikker skanse" hverken defensivt eller offensivt. Hvor er aflastningsspilleren?

I angrebet er der rigtignok ikke meget hovedstødsstyrke men tror ikke man helt skal dømme JP ude her. Til gengæld hedder det vel også noget med hurtige pasninger langs jorden i banens længderetning mod målet ligeså snart det høje genpres har givet pote... eller noget.

Spændende bliver det i hvert fald med en omgang indianerfodbold (eller er det høvdingebold de kalder det på heden?). Jeg er meget nervøs for udfaldet, med en århusiansk selvmodsigende blanding af sortsyn og optimisme.

Anonym sagde ...

Jeg er pessimistisk. Javel, det er jeg jo altid, men jeg synes godt nok det hold ser noget tyndt ud. Umiddelbart er vi klart svagere besat end i efteråret (Dioh, Lumb, Kure). Dernæst får jeg også mareridtsagtige LSD-flashbacks til 1-3 nederlaget i sæsonens første kamp. Aiih.

Til gengæld forstår jeg ikke bekymringen mht. hovedstød. Det er vel alligevel ikke der vores muligheder ligger? De har jo netop tunge midterforsvarer som kan overspilles ved jorden med Eriks hurtige småspil og 1-2-afleveringer. På dødbolde har vi folk som Howard, Ulle/Krabbe og Gjesing.

Jeg sætter min lid til at en tændt Graulund vil vise sit værd og scorer et mål for hver af tvillingerne. (Go on vuggen!) Dette vil sandsynligvis medføre den obligatoriske 2-1 hjemmesejr. Uha, jeg sagde "uha", det kunne være stærkt!

Anonym sagde ...

Det er ikke nødvendigvis hovedstødsstyrke der mangler oppe foran, på dét punkt er jeg mere bekymret for de defensive dødbolde hvor Howard nærmest er ene om at virke rigtig stærk selvom Gjesing og Davit ikke er helt små. Dét der mangler i angrebet er mere noget firepower! Det kræver i hvert fald at rygterne om at Luc'en er vågnet op af sin årelange dvale.

Jeg ved ikke engang om jeg er opti- eller pessimist før det her såkaldte lokalopfør (er jeg den eneste der synes det er en megairriterende og misvisende etiket!?). Jeg er helt på bar bund og det er lidt mærkeligt efter den mest stabile halvsæson i mands minde.

Andreas sagde ...

Det virker som om, I helt glemmer de gode træningskampe, og at vi faktisk kommer fra en glimrende efterårssæson.

Jeg er da også virkelig spændt, men jeg synes ikke, det ser skidt ud. Når kanterne ser ud, som de gør, så kan det jo bl.a. være fordi David åbenbart har gjort det fremragende i optakten, hvilket gør det muligt at flytte universalværktøjet Jakob Poulsen frem på den offensive midtbane. Lige så meget som det kan være fordi, vi ikke har alternativer på den plads.

Jeg er lidt nervøs for pludselig at mangle to backs, men Sorin og Krabbe har begge spillet solidt i optakten. Det efterlader os dog med et forsvar med fire nye mand (!) i forhold til i efteråret, men det går forhåbentlig.

Jeg tror, vi vinder. Mest pga. gejsten, opbakningen og et par virkelig solide solopræstationer fra Poulsen og Devdariani. Og så kommer sammenspilningen af holdet i løbet af de næste kampe. Forhåbentlig.

Anonym sagde ...

Så skulle den eftersigende hedde

------------Steffen

Lindkvist – Howard – Gjesing – Sorin

White – Povlsen – Lucena – Davit

-------Poulsen – Graulund


Altså en venstre side med nye ansigter, der oven ikøbet ikke taler eller forstår dansk. Jeg glæder mig.