tirsdag den 17. februar 2009

Det hører... Michael Vester

Lad det være sagt med det samme: Den Blonde Bomber aka Jimmys Brother From Another Mother #1 aka Michael Vester har meget på hjerte, og tak for det. Sir Michael - speak out:

"Jeg har med stor interesse fuldt med på jeres aldeles fremragende blog. Usjovt er det ikke, når Karí nævner sine fem hade numre, og i den forbindelse vil jeg sige: "jeg kunne ikke være mere enig!"

Jeres anbefalninger af de altid dejlige TV on the Radio er også ganske fin - deres nye album er jo helt fantastisk! Andre gange har jeg med tåre i øjnene måttet konstatere, at de fleste fodboldspillere ikke ejer det, jeg i mine ører ville kalde god musiksmag, hvilket valget af The Voice som stamkanal i omklædningsrummet også vidner om. Og med Karí hos Ove og undertegnet i u-truppen synes alt håb ude for AGF. Ved virkelig ikke hvem man skal sætte sin lid til i disse trængselstider. Måske de nye kan byde ind med noget. Jeg krydser fingre.

Med hensyn til min musiksmag vil jeg give bette Jimse (Esset, som tidligere har pitchet Vesters fulde gehør, red.) helt ret! Den er intet mindre end fantastisk! En bred smag vil jeg også sige jeg har, nok mest i den rockede ende.
Top 5, ja det vil jeg nok sige er alt for lidt for mig at boltre mig på, hvad med en alltime top 5 og en nuværende top 5? (Nope - det er jo ikke Christiania, det her, red.)

Alltime top 5:

5. Arcade Fire: Wake Up

http://www.youtube.com/watch?v=G8QYnxIjHWg
Helt fantastisk sang med et genialt band. Deres album Funeral fra 2004 var nok starten på min store interesse for musik. Teksterne er mørke og dystre, men musikken - og den måde den bliver fremført på - sprudler af livsglæde. Har haft fornøjelsen af at se dem i KB-hallen og denne sang var et klart højdepunkt, desværre ikke fremført som i dette klip.

4. Sigúr Rós: Untitled 8

http://www.youtube.com/watch?v=z8jmLec_wEc
Virkelig et af mine alltime favorit bands og det på trods af, at jeg ikke aner hvad manden synger... Stemningen omkring Sigúr Rós' musik er exceptionel. og synes denne sang/video viser det på bedste vis.

3. Interpol: Obstacle 1
http://www.youtube.com/watch?v=jkBAUqp6NKg
Endnu et band jeg har været så heldig at se live, og så endda i Århus. Interpol spiller en meget indadvendt form for indie-rock, men det her nummer er lidt mere up-tembo og udadvendt, måske derfor jeg netop at faldet for den. Som tilføjelse kan det nævnes, at manden, der ikke kan slå en halvliggende vristspark, også synes godt om Interpol. (Dette er helt sort for VHA - det kan da ikke være Jimmy, der menes! Vi følger op på sagen, red.)

2. Radiohead: Street Spirit (Fade Out)

http://www.youtube.com/watch?v=8V949yf33Qo
Utrolig smukt nummer, vil heller ikke tøve med at kalde dem et af verdens bedste live bands, nummeret Street Spirit får det til løbe en koldt ned af ryggen, især denne live version, hvor folk ikke undlader af bakke Thom Yorke's fantastiske vokal op.

1. The National: Slow Show

http://www.youtube.com/watch?v=cJVhZKhZEiI
Mit Absolutte ynglings nummer! En fantastisk tekst. Hvis man synes om denne sang, er det et must at løbe ned i nærmeste plade forretning og købe deres album Boxer! Havde min nok allerbedste koncert oplevelse med netop The National, i øvrigt sammen med de 2 islændinge Karí og Victor. Vi synes for resten, at forsangeren ligner Kim Madsen - bedøm selv.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Sådan Vester! Kæmp for chancen på banen og noget mindre Radio Voice i omklædningsrummet... You can do it!!

Andreas sagde ...

Seriøst, det ER Kim Madsen!
Ham den anden er vist Rasmus Kærså fra Moonjam.
(...hvor er Songs For Saxophone henne på den liste??)