tirsdag den 17. juli 2007

Sommerstof

Personligt er jeg ikke stor fan af The Go Team, det er som om at der er for mange elementer der er samlet på en for mig ikke helt optimal facon. Dog kan man ikke benægte at de kan et eller andet med store sommer temaer. Og selvom det ikke helt er et SOMMER hit på størrelse med den der Rihanna sang, så kan den her da godt bruges i en håndevending. Og desuden er det vidst også et af Andreas' favvo bands



Og desuden: hvor finder man et frokostmåltid på Vesterbro som er billigt, velsmagende og ikke for overvældende? Det er som om at samtlige fastfood steder er begyndt at abonnere på tanken om more is more. Hvor finder man en elegant lille hapser som ikke koster det blege?

6 kommentarer:

Mathias sagde ...

Det lyder som om du har været forbi Mood Food, der i øvrigt bør brændes ned til grunden.

Nu ved jeg ikke hvad "billigt" dækker over, men jeg er (både frokost og aften) glad for Bentos teriyaki. God portion til en 60'er - men husk at det skal være med kylling. En god krydret sag i modsætning til de fesne udgaver med ko og gris.

Kalle sagde ...

Det er mange år siden at jeg var på Mood Food og tak for det. Det jeg savner er en stabil sommer sandwich til en 30 pisk. Ikke så meget lirum larum.

Jeg skal også ha prøvet Bento uden 10 øl i blodet.

Mathias sagde ...

Nu kan jeg ikke huske priserne hos Helges ost på Værnedamsvej, men der er ikke så meget lirum larum over det. Kun gode råvarer og 30 kr. tror jeg kunne være prisen.

Marco Polo midt på Den Frække Gade har jeg også haft svingende succes med, men du har da ret: gourmetniveauet ifht. priserne i 1657erne er ikke overbevisende.

Kalle sagde ...

Jeg besøger alt for sjældent Værnedamsvej, hvor jeg må sige at Helges Ost lyder særdeles potent. Jeg erindrer stadig de herlige sandwiches undertegnede og Don Tapa satte til livs fra Slagter Max på Nørre Alle - wunderbar. Helges Ost lyder tilsvarende brilliant.

Forresten! Det kan undre mig at flere og flere journalister nutildags vælger at bruge udtrykket "denne signatur..." idet de skal udtale sig personligt om noget. Det går mig på nerverne.

S.U. billetmærke 53753.

Mathias sagde ...

Helge ER potent. En hyggelig fætter, der rocker den gode pølse og ditto ost (det kom til at lyde forkert, I know).

"Denne signatur" er vel vor tids "undertegnede". Det lyder klumpedumpet og lidt selvfedt. Vel især fordi det ofte bliver brugt i intetsigende klummer.

Anonym sagde ...

Slagter Max. Huh, hvilken tur ned af mindernes allé. A blast from the past. En frikadellesandwicch med masser af kål i skyggen af Skate House. Ikke så mange dikkedarer.

Det var livet når man tømte Sporvejenes billetautomater (eller 'bille tomat' som der stod når man var færdig med den), for med lommen fuld af de nyindførte mønter gik ned til Slagter Max. Sådan var det at være en bad outlaw i 8KC i slutfirserne.