fredag den 15. august 2008

Boeuf du Paris

Pariserbøffen. Et mesterværk jeg i mange år negligerede. Hvorfor? Måske på grund af den rå æggeblomme, de spøjse kapers og den barske peberrod. Alle disse forunderlige ingredienser som skulle væltes over en hakkedreng, jamen, det virkede så unødvendigt! I de senere år er jeg dog begyndt at sætte pris på krabaten, måske er det alderen der rykker, man modnes og pludselig er kapers/peberrod blevet små syrligt/stærke eksplosioner af velvære.

Jeg har smagt mangen en god hjemmelavet pariserbøf, men i søndags, inden kampen i Parken, da havde jeg en mildt sagt fantastisk madoplevelse. Cafe Hackenbusch på Vesterbrogade serverede et brag af en Parisisk bøfoplevelse, en oplevelse som jeg kun kan anbefale. Herligheden kostede mig 75 kroner, men jeg drømmer hver dag om at komme tilbage efter mere. Og mere. Og mere.

Hvordan har du det med den paradisiske bøf?

6 kommentarer:

Mathias sagde ...

Boeuf de Paris er en himmerisk mundfuld, og det glæder mig kødelskende hjerte, at den også kan nydes i veltilberedt tilstand på Vbro.

Rigelige mængder peberrod, kapers og æggesnask - yum! Selvom jeg spiser det (for man spiser jo op), så har jeg aldrig rigtig set det store lys i det søde tilbehør (relish?)- jeg tror ikke ophavsmanden til bøffen på brødet havde den slags i sine tanker..

Anonym sagde ...

... Lige i dag kunne jeg fint sætte mig ned og nyde en "Beuf" og gense gårsdagens match.

Damn det er længe siden mit "fodbold-jeg" har været så afbalanceret en mandag morgen.

Na-na-na-na-na-na-naaaaaaa

Nando Rafael

Rafael

Namdo Rafaeeeeel :-)

Anonym sagde ...

Udenfor emnet: kan man ændre sin stemme på efterårets spiller? Fy for satan, en håndgranat vi har fået oppe foran. Jeg så endda kun de første 20 minutter inden min herlige illegale kinesiske streaming blev stoppet og jeg blev overladt til den ecuadorianske pokalturnering, Copa Pilsener. Jeg nåede dog at se det meste af AaB-OB og blive helt varm om hjertet ved tanken om at vi ikke fik fat i Björn Runstrøm. Magen til højtprofileret fuser skal man lede længe efter.

Don Tapa vender også tommelen op for el Bife Parisiano. Tror det er en af den slags retter som vil dukke op med stigende frekvens, som alderen skrider frem. Måske på grund af det kradsbørstige tilbehør..

Jesper sagde ...

Jeg stemmer for og ja, den er sikker - hva' med dig?

Og det gælder både bøffen og buff'en.

Anonym sagde ...

Og når du bloggen er stendød - til trods for super signing host host.

Så vil jeg da lige smide følgende indlæg ind i kampen.

På dette billede

http://www.agffodbold.dk/docs/galleri/VisGalleriBillede.asp?id=5805

Skulle Ulle eftersigende netop have opdaget det klistermærke som Baronen havde sat i nakken på ham ved kampstart. Ulle er pænt sur mens drikke kammeraterne Luc og Hr. Poulsen more sig lystigt.

Anonym sagde ...

Nu vi er ved billedgalleriet, så er der nye beviser for, at Morfar Lucena bruger enhver lejlighed til en lille blunder:

http://www.agffodbold.dk/docs/galleri/VisGalleriBillede.asp?id=5812

Det må snart høre op.

Ellers er det mest opsigtsvækkende, at Nando har nogle lårbasser der kunne gøre Jan Mølby misundelig:

http://www.agffodbold.dk/docs/galleri/VisGalleriBillede.asp?id=5818