onsdag den 13. august 2008

Transferrygter, ja tak.

Spørgsmålet er nu om Benny er en Fejlhapser, *bækkendask-lilletromme* eller om han er The Real Mackoy. Youtube billederne taler for Mackoy'en, imens tidligere oplevelser med USA i hvidt tegner et billede af en mulig Fejlhapser.

Men hvad er det? Midt i al postyret om det 23 årige og stærkt globaliserede wunderkind, da dukker et knapt så globaliseret, men ikke mindre vidunderligt navn op - jamen! goddaw Jakob Poulsen! For nok er det da en venstrekant vi har relativt mest brug for, men Jakob P er jo en af Ove P's drenge og de plejer jo nok at kunne hamre(r) bajere, samt være gjort af det gode (vestjydske) stof.

Jeg tror jeg hælder mest til at sige velkommen til Jakob Poulsen, men hvis det ikke kan være anderledes så kan jeg da også bare nøjes med en Benny Burger.

21 kommentarer:

Jesper sagde ...

Jeg vil blot tilføje et godt sagt. Og jeg stemmer for Jakob. Jeg kan også hamre(r) bajere, og jeg kan li' ligemænd.

Anonym sagde ...

Efter at have set denne brasilianskfødte boldatlet med østrigsk pas tørne ud for USA til zoolympics er jeg tilbøjelig til at byde ham velkommen. Jeg mener, er han ikke stort set gratis? Der burde vel være råd til både ham og JP, de spiller jo vist heller ikke samme plads... i øvrigt er rygtet om fede Halte Kussehår definitivt skudt ned på mittag.nå - men hey, vi ved jo også alle sammen godt at søndagens MOM i Parken bare heller ikke god nok AGF, i'gå...

Andreas sagde ...

Jeg havde lejlighed til at studere Feilhaber fra sofaen i dag, og konklusionen er klar: jeg er mere til Jakob Poulsen.

Feilhaber har muligvis bedre tekniske færdigheder end Jakob Poulsen, og hans potentiale er måske større, men når det kommer til attitude og spillestil, så er jeg meget i tvivl om, hvorvidt Benny er den rigtige mand.

Han lå meget af tiden på den defensive midtbane, hvor han fik en del bolde at arbejde med. Men tempoet var forbløffende lavt, løbearbejdet var minimalt, og når man tænker på, at USA-holdet kæmpede for sin OL-overlevelse, så var hans engagement nærmest grinagtigt. Og så krydrede han lige indsatsen med et gult kort for brok i en lidt unødvendig situation.

Det kan have været en enlig svipser, og det kan være, han ikke er i form, men han ligner ikke en type, der passer ind i den moderne (eller er den egentlig moderne) AGF-profil.

Og så lige: Go Kaunas, Go!

Andreas sagde ...

Ah, der var jeg sgu for langsom i optrækket. Og åbenbart knap på Benny-positiv som Gl. Perez.

Jeg tror faktisk, Poulsen og Feilhaber er to alternativer, de har skullet vælge mellem, og jeg tror, de har valgt Poulsen (som måske er på vej til lægetjek?).

Men det kan da være, jeg tager fejl, og at de henter dem begge. Men hvad så med venstrekanten, som i mine øjne er det alvorligste problem, vi render rundt med?

Kalle sagde ...

Uha, pressemøde klokken 9:00 imorgen. Velkommen Jakob!

Anonym sagde ...

Jamen, lad mig da slå fast, at står valget mellem JP og Benny F så er der jo ingen tvivl, men kan som sagt godt se dem begge i truppen. Klart, Bennys attitude var lidt opgivende, men der var alligevel også lidt amerikanske jock over det til tider, hvilket som bekendt altid er velkomment.

Læg dertil et udseende der ligger lige mellem Graulund og Joe Cole. Mere modeuge end clubkid. Nå, lad os nu se hvad der sker på det pressemøde, 1 time and counting (bloggens ur er bagefter)...

Andreas sagde ...

Aha, nu tyder det på, at begge spillere dukker op. Spændende hvordan de vil få plads til dem begge - og ikke mindst Lucena, Kari, White OG Niller!

Kalle sagde ...

Ja. Spændende om de finder plads og i den forbindelse også spændende at se om de ikke høvler et par spillere afsted. Kasper Povlsen og Niller kunne givetvis lejes ud, imens Gjesing efterhånden ligner en mand der ikke har den store fremtid i klunken.

Anonym sagde ...

Jeg ser for mig en konstalation hvor vi har White/Pleidrup på den ene kant Poulsen/Niller på den anden (Niller og Pleidrup kan også byttes rundt hvis det er) Lucena/Kari/Feilhaber udgør midten

Og så står Blicher, Gjesing og den slags lækkert kvalitetsfyld klar hvis det kommer lidt for mange skader og karantæner.

I front ser jeg tydeligt for mig en Nando/Williams konstalation, hvor Graulund ryger på bænken. Graulund kan så sættes ind hvis de andre har skader/karantæne bliver trætte - eller når vi skal lave den frække diamant som vi så mod FCK i 2. halvleg.

Det positive og negative ved vores midt er vel lidt det samme. At vi har spillere der kan spille stort set alle pladser på midten, men knap så mange der har en ganske særlig spidskompetance.

På den baggrund er Poulsen signingen virkelig god, han hæver vores "rokade niveau" mærkbart. Der er enorm forskel på et AGF hold uden ham vs. med ham. Ikke mindst i kampen om pladserne.

Pleidrup, Blicher og Gjesing har ikke niveauet pt. men alligevel har hele to af de tre startet inde, nu vil det maks være en - næsten uanset hvad - og potentielt ingen af dem.

Anonym sagde ...

Ja, der er oplagte fordele, som Frej nævner, ved at kunne rokere. Ikke mindst i tilfælde af de karantæner som allerede har sendt det meste af Tænkeren fra Thyregods fingernegle på besøg i mavesækken. Tanken om, at Ulle og Luc allerede får karantæne ved næste advarsel er heller ikke god for denne kontinuitetens mester. Det er i øvrigt heller ikke godt for høgene der på en løs baggrund anklager Kári for at have et kort-problem. I det mindste gør det naller på de andre når den islandske indie trækker gult.

Ok, det var lidt OffTopic.tak. Tilbage til nyindkøbene: jeg ser tre muligheder:

1) Jf Frejs model skal White eller Poulsen omskoles til venstre midt. Plejdrup vil agere 3. valg og hver gang han kommer i spil vil den tilbageværende af de to første spille på højrekanten med Lars til venstre. Den model stiller spørgsmålet om en omskolet Jakob P/White er bedre end de naturlige venstre midt der er på markedet.

2) Jakob P. er tiltænkt en udgangsposition på den centrale midt, hvor vi så har tre ligeværdige alternativer, måske med en lille fordel til Poulsen og Arnasson i og med de har en tydeligere profil - henholdsvis offensiv og defensiv. Det efterlader et stort spørgsmålstegn ved Feilhaber, hvis vi signer ham.

3) Vi overgår mere permanent til den meget omtalte diamant. Dvs at indkøb af traditionelle wings a la Valencia, Krohn-Dehli osv er fortid. For den aktuelle trup vil det også sige at White er fortid på midtbanen, hvor han i øvrigt aldrig har fundet sig til rette i OP's dogme om to-vejs fløje der, næsten diamantisk, arbejder ind i banen. White vil herefter figurere som angriber sammen med Graulund og Nando. Dioh vil i udgangspunktet være forrest i diamanten. Altså stadig plads til Høegh som 4. valg i angrebet.

Jeg foretrækker løsning 3. Jeg tror det kan give ny luft til White's slingrende ophold i Århus at ligge på toppen, hvor han kan tilføre den hurtighed vi aldrig har fået med Graulund vs 2.0. Jeg synes Kári, som han også selv har luftet, er ideel som den defensive hardhitter i diamanten. Jeg synes Poulsen er perfekt som den højre. Lucena synes jeg ikke er perfekt i nogen opstillinger, medmindre vi rejser 20 år tilbage i tiden. Han vil så kæmpe med Benny og Plejdrup om den sidste (centrum-venstre) plads i diamanten og om at være førstereserve til Kári og Poulsen.

Allersidste mulighed, som det ikke kan betale sig at spekulere i er, at en af vores midtbanespillere er væk senest til vinter. I så fald kan det vel kun dreje sig om Kári eller White.

Uanset hvordan man vender og drejer det hele er den helt store overraskelse, hvor vores nye (centrum-)venstre midtbane bliver af..

Anonym sagde ...

Må desuden sige, at jeg virkelig også håber man lejer et par mand ud til 1. division (DK Norge, Sverige), Island el. lign. Men BSN har tydeligvis ikke spillet Championship Manager, hvor udlejninger som bekendt var the shit.

Mathias sagde ...

For lige at vende Karis kortspil: Han fik sidst sæson ni af slagsen og er (klart) den spiller, der fik raget flest ostemajjer til sig... Regn selv gennemsnittet ud og træk så kampe, hvor han var skadet og havde karantæne fra...

Anonym sagde ...

@Mathias: Men man slår sig på Kari!

Det gør man ikke når Blicher, Luc, Kim Madsen eller andre får fjollede kort for at hive i trøjen eller tjatte benene væk under en spiller.

Kari gør ondt på de andre, og det er et kæmpe plus. Vi skal have en spiller de andre slår sig på.

9 kort er for meget, men jeg vil sagtens kunne leve med en 5-6 stykker.

Mathias sagde ...

Nu har Kari, hvis min hukommelse ikke svigter mig, også fået en del dumme. Jeg er enig i, at et gult kort er ok, hvis de andre slår sig - det er bare ikke min opfattelse af, at det primært er i sådanne situationer Kari hiver ostemajjer hjem...

Kalle sagde ...

Altså. Som jeg ser det, så nærmer vi os i høj grad Oves flade stempelmidtbane fra tiden i Esbjerg. Til den er der i mine øjne følgende spillere der kan komme på tale

Kari
Lucena
Laaaaars
Jakob Poulsen
(Fejlhapser)

Det vil give følgende midtbanekonstellation----->

JP - Luc/Benny - Kari/Benny - Lars

White bliver klart marginaliseret og mon ikke Blicher også kommer langt fra opstillingen. Begge dele er ok med mig. Og så er jeg iøvrigt stor tilhænger fan af Kari, også selv om han får kort og så er jeg rigtigt glad for ananas i burger.

Det var bare det jeg ville sige. Hej.

Anonym sagde ...

Der er et spændende kulturelt spørgsmål i holdningen til gule kort. I Spanien, England, Tyskland mfl vil 9 gule på en sæson for en defensiv skraldemand (den eneste skraldemand) være i den lave ende. Typer a la Chr. Poulsen, Diarra, Yaya Touré, Makelele ville ikke være imponerede. Det vil typisk også kun nå at udløse en karantænedag, mens DBU's bizarre disciplinærudvalg i en ornlig snapsepivert hos slagtermester Rune på Heden har besluttet at hver omkring hver 3. kort skal give karantæne. Dvs Kari har ligget på 2 eller 3 karantænedage sidste år, mest sandsynligt 2 men jeg er ikke sikker. Alt mellem 5 og 10 gule er ok i min bog - under 5 ville på en måde være for få. Det vigtige er som sagt, at det som regel gør ondt og at der ikke er røde kort imellem selvom mange stadig taler om det røde kort han fik for halvandet år siden i Lyngby.
De dumme kort skal selvfølgelig væk og ja, et par af dem har han fået efter egne boldtab og det er ikke godt nok.

Håber sgu ikke Lars skal have en fast plads. Håber heller ikke Jeremiah Jr bliver marginaliseret - han er ligesom Valencia fanget i OPs systemslaveri. Han er bare ikke så vellidt på stenbroen som Alex var..

Kalle sagde ...

Vi er alt for sekulære til Whites fjollerier. Gi' mig borgmesteren any day...

Andreas sagde ...

Jeg synes, det er virkelig svært at se, hvordan kortene skal blandes (altså dem der Ove bruger på kontoret, når han sætter hold, ikk). Når alle mand er klar, så er der lidt proppet på holdet, og det kan koste for nogle af de etablerede.

Jeg kunne forestille mig en midtbane som den her, når Feilhaber og Poulsen er spillet ordentligt ind:

Feilhaber - Kari - Lucena - Poulsen

Men den kunne også sagtens hedde:

Poulsen - Kari - Feilhaber - Pleidrup

Eller også noget med White. Og måske noget uden Feilhaber. Eller måske med Lucena på ventrekanten? Før vi kender til Bennys reelle niveau, er det meget svært at gøre sig klog på, men det har jo aldrig været noget problem her hos os...

Jeg håber på et hold, der om en uge eller to ser sådan ud:

Staff

Lindkvist - Tomassen - Kure - Lumb

Poulsen - Feilhaber - Kari - Lucena

Nando - Dioh

Det er spild af Luc. Og det er spild af Pleidrup, spild af White, og nogle unge pistoler. Men sådan bliver det, og jeg tror, det kunne blive et slagkraftigt hold, hvis 'amerikaneren', som Ove kalder ham, er så god, som de mange historier siger.

Anonym sagde ...

Synes det lugter mer' og mer' af en diamant. Vi har ikke nogen rigtige fløje tilbage, udover White som ikke kan finde sig til rette med de mange defensive pligter og lige så godt kan fungere som reserve i angrebet.

Vi har til gengæld:
- 2 backs (+ Gustavito og Sorin) der gerne vil med frem og slå indlæg. De overflødiggør til dels den 'brede' wing.
- Kári der har sin styrke som defensiv oprydder (6'er hedder det vist i Ajax).
- "3 af superligaens bedste angribere", som vi gerne vil have plads til i startformationen.
- En ny amerikaner på vej, som ud fra BSN's beskrivelse lyder som en 10'er (alt. til Dioh på den plads).
- En hel flok midtbanespillere der gerne vil spille inde omkring maskinrummet.

Tror diamanten vil give meget fleksibilitet og eneste spillere der ikke kommer til deres ret er White og DJerry. Men det gør de egentlig ikke alligevel i OP's flade 4-4-2.

Anonym sagde ...

Stop nu lige en halv... JP og Fjelaben har ikke engang spillet endnu, og der snakkes allerede om, at vores trup er for stor og der er spillere i overskud. Vi ved jo godt, at der kommer skader og karantæner, og er det virkelig nødvendigt at minde folk om en bænk bestående af Kasper Poulsen, Dennis Høegh, Jens Gjesing, Beck jr osv...? Og en startopstilling med Blicher og White på kanterne? Nej, det mente jeg heller ikke...

Andreas sagde ...

Næ nej, Egå, bestemt ikke. Jeg er da virkelig glad for vores nye bredde i truppen. Det bliver da garanteret den, der afgør, at vi slutter som 5'er i stedet for som 8'er. Seriøst.

Min pointe var dels, at de sidste indkøb klumpede sig meget sammen om den centrale midtbane, mens vi lader til at have et problem på venstrekanten, dels at vi bare skal vænne os til, at spillere som Lucena eller Graulund skal sidde på bænken en gang imellem.

Men hvem tænker på det, når vi bomber opad i tabellen i det her tempo? Offensivt er vi monstrøse. Det er helt seriøst meget tæt på, at vi står med ligaens bedste angreb, og på midten har vi virkelig mange muligheder nu efter Jakob Poulsens entre.

I næste runde SKAL vi ind i top 6, og så ser jeg ikke nogen grund overhovedet til at vi skulle forlade den igen.