mandag den 25. august 2008

Hvad savner du?

Først en Århuskorrespondent - og nu måske merchandise? Ja, vi hviler sgu ikke på laurbærene (oregano eller timian for den sags skyld), så inspireret af vedlagte billede med nogle fodboldelskende stemningsskabere, kaster jeg bolden ud til dig, der læser disse linier: skulle du investere i VHA-merchandise, hvad skulle det så være?

Denne signatur ved da godt, at både alderen og almindeligt forfald gør, at den gennemsnitlige læser af nærværende blog næppe kan bære en trusselette som den du her ser båret af trimmede kroppe i overgangen mellem dreng og mand, men alternativerne bør være der.

Støttestrømper? Glowsticks til den næste Alphabeatkoncert? Fake tattoos for os der ikke rigtig tør, men gerne vil? Kammerjunkere med VHA logo?

16 kommentarer:

Jesper sagde ...

Speltpandebånd?

Andreas sagde ...

Mathias, hvis du eller nogen i din nærmeste familie har håndelaget, så ville jeg nok sætte størst pris på noget strik.

Jeg kan huske en gang i 80'erne på Århus Stadion, hvor en eller anden cool fyr ofte dukkede op i en blå/hvid strikket sweater med navnene på alle spillerne på holdet. Det har sikkert været guldholdet fra '86, han havde fået klemt ind i sit unikke mønster.

Så er jeg sgu frisk!

Anonym sagde ...

Strik er HOT. Se bare div. Club Kids, der render rundt i noget som halvdelen af kollektivet fandeme havde på da jeg var dreng i Skejby. Men dengang var det sgu Lilla Lone og ikke Henrik Vibskov der stod bag mønstret, selvom jeg sgu ikke kan se forskel.

Jeg synes iøvrigt, for at være lidt seriøs, at en gennem tænkt sticker kampagne altid vil være på plads. Jeg ser for vesterbro klistret ind i "Vores Spelt" eller "Spelt, Kolt, Tilst - det er altsammen trist" :-) spøg til side. Men et eller andet må I kunne finde på, så vi kan tage være rigtig Ultras.

Det eller et mode rigtigt armbånd som Beckham har ..... VHA perler m.m

Jesper sagde ...

Spelt/diamant-ørenringe kunne sgu være frækt. Men selvfølgelig i sådan en clip-on variant til os, der ikke har haft hul i ørerne siden vi afsonede værnepligt i slutningen af 90'erne.

Seriøst: Stickers af den subtile slags kunne være dajli. Ellers er jeg tom i hovedet men frisk med VISA-kortet. Sæt i værk, kreative typer.

Anonym sagde ...

Ypperste VHA tag/show off vil være.

a) Få en combo hos Grill Isted Grill kaldt VHA Menu (skal selvfølgelig være flæsk med passionsvand).

b) Få menukortet på klistremærkeform.

Anonym sagde ...

Jeg ville sætte stor pris på et Bjørn Borg-pandebånd, hvor der står VHA foran og henholdsvis Flæsk og Passion på hver side.

Og så mangler der vel ret beset noget gotisk. Det skal der vist være hvis man er uofficiel og imod moderne fodbold (og samfund?) nu om stunder. Alternativt kunne man skrive VHA i runer..kan man det!?

De brugere der clubber med de unge kunne måske fristes af et par klassiske hvide tennissokker med VHA logo som kan ses når sokken er trukket hårdt udover buksen.

Det sidste forslag jeg lige umiddelbart kan komme på er en VHA-cider med passionssmag. Jeg overvejede grisesmag, men tror den ville ryge i fokusgruppe-fasen.

PS: pandebåndet ser jeg helst uden runer og gotik.

Andreas sagde ...

Tapa, jeg må edderbroderemig tage hatten af for dine merchandise-bud.

Jeg tror dog, du må skyde en hvid pil efter tennissokkerne, da Kalle var den eneste i flokken, der i en kort periode forsøgte sig med teenage-tricket, der oprindeligt bare skulle have skånet jeans'ne fra cykelkæden. Det holdt han heldigvis op med igen. Nu er han blevet den nobleste dresser i hele kvarteret.

Jeg har besluttet mig for, at jeg helst vil have et slips, hvis jeg skal vælge et styk merchandise. Striktrøjen kunne være et virkelig fint signal at sende, men til en flok noble mænd som os, så forestiller jeg mig, at et marineblåt/gråt slips med gyldne 'VHA'-bogstaver kunne være et stort hit.

Jesper sagde ...

Et pandebånd med VHA foran og flæsk og passion på siderne er den gadget, som jeg i den grad ikke anede, at jeg manglede. Men for dælen hvor ville den gøre mig smuk.
Man kunne - og det er så bare en strøtanke - skrive bogstaverne med talkoder. Det skulle være så moderne i kredse omkring AGF.

Kalle sagde ...

bare til generel info: jeg er ingenlunde stoppet med at stoppe sokkerne og bukserne sammen. det er en uhørt behagelig kombo.

og at man skal skoses for at være behageligt anlagt er værre en nazityskland og ikke-rygningskampagner. keine socke im hosen machts frei.

Kalle - FLÆSK (minus remo) - FIGHT - PASSION

Anonym sagde ...

Savner mest af alt en fyldig kamprapport fra kampen mod Viby - fik ganske enkelt ikke nok at at høre på Peter "Evigglad" Kjær, der med en nærmest overbærende begejstring, som man normalt kun møder omkring pigernes finale i skolefodbold, snakkede om Vibys "fremragende angreb", "Laudrupfinter" osv.

Derudover er jeg forbavset over at ingen endnu har foreslået spillekort, selvfølgelig med de fire VHA-skribenter som konger... Jimmy Høyer som Joker, jo tak!

Mathias sagde ...

Høyer som Joker? Du må sgu da ha' spist søm. Hvad er nu det for et forslag.

Esset ER og bliver Esset, og det skal sådan en gang merchandisesnak ikke lave om på. Men helt grunlæggende: glimrende forslag.

Anonym sagde ...

Du har selvfølgelig helt ret, lad Es være Es. Det er ganske enkelt skødesløst af mig. Men hvem skal så være Joker? Har hørt at Foldgast er på udkig efter et nyt job...

Andreas sagde ...

Her på bloggen gør vi sjældent tingene halvt. Eller det gør vi faktisk meget ofte, men det ville være en lidt tam indledning på en kommentar. Og i dag gjorde jeg noget næsten helt.

For at få svar på forskellige ting kontaktede jeg et teambuildingfirma i Århus for at høre lidt om forskellige muntre episoder, der har udspillet sig i AGFs spiller- og ledelsestrup på det seneste.

Desværre var firmaet ikke så interesseret i at figurere her på bloggen, forstå det hvem der kan, så der blev ikke nogen artikel ud af anstrengelserne. Eller det gjorde der, men den blev ikke publiceret. Til gengæld fik jeg nogle gode tips til fremtidige events i vores ekspanderende medievirksomhed.

Desværre fik jeg ikke noget klart svar på, om det vil være en god ide for en gruppe som vores at optræde i fælles uniformer - som eksempelvis pandebånd - hvilket ellers var et af formålene med min ikke så interessante snak med det unavngivne og ikke så udadvendte teambuildingfirma.

Men jeg er sikker på, at det vil styrke båndende imellem os, og at merchandise-divisionen snarest bør sætte produktionen i gang. Om det så bliver strik, pandebånd eller måske endda strikkede pandebånd?

Mathias sagde ...

Jeg har - seriøst - ledt efter steder, der laver pandebånd med tryk. Indtil videre har jeg kun fundet et firma, der laver uden, så sig til, om du derude finder et alternativ.

Anonym sagde ...

Set fra 2200N er det sku et imponerende stykke produktudviklingsarbejde der bliver lagt for dagen her. Spændende varer må man sige. Man fristes bestemt helt over til Nørrebro - hvor der i øvrigt ikke serveres så meget gris, men det er en anden sag. Måske VHA kunne skulle begive sig over i en studietur til 2200N, og afprøve får i fladbrød og i ruller?

Tilbage på subjekt så kommer her en varm anbefaling af et sted der med al sandsynlighed kan producere de svedigste pandebånd med tryk. Sportstrykkeriet, Bjødstrupvej i Højbjerg lever stort set alt (måske selv gris?) med tryk, print, vævning - you name it!. Dette hæderkronede etablissement har sågar leveret navn/nummer-tryk til vores elskede fodboldhold fra Fredensvang.

Kalle sagde ...

Pandebånd kunne være superhot! Vi skal bare ha noget tidssvarende tekst, gerne noget der emmer af mjød og helstegt pattesvin, noget a la Fafner, Vederfølner eller Nysir eller noget.

Derudover drømmer jeg også om den tekstikulære udgave af bloggen, en lille fanzineagtig sag, som kunne supplere webben med Ragus opskrifter, sladder og diverse.