mandag den 24. november 2008

'Det hører... Esset'

Det er ikke uden en vis stolthed, at vi her præsenterer kulturbærer Numero Uno, Jimmy Høyer Pedersens favoritmusik. Nok er han ikke længere OFFICIELT AGF'er, men lur mig om ordsproget "Man kan godt tage Esset ud af AGF, men man kan ikke tage AGF ud af Esset" ikke gælder her. Det tror jeg nok.

Her er listen, kommentarerne og en indledende betragtning: "Generelt er jeg vild med melodisk og samtidigt lidt tung rock, som krydres med en kraftig vokal". Og det kaster denne Top 5 over Essets favoritgrupper af sig. Krydret med eksempler, så du kan komme helt ind under cognacfrakken.

1.Danzig
Esset siger: "Danzig-nummeret 'Devil's Plaything' fra Lucifuge - Danzig 2 er helt fantastisk. John Christs guitar og Glenn Danzigs stemme skriger paa anlæggets repeat-knap."

2. Pearl Jam
Esset siger: "Det samme gælder, når Eddie Vedder synger 'Yellow Ledbetter' med ord, som han vælger ad hoc alt efter hvilken stemning han er i. Og Mike McCready's lead guitar er fænomenal."

3. Misfits (i tiden med Glenn Danzig som forsanger)
Esset siger: "Misfits er fra Glenn Danzigs punk-år. Der er så mange fede, korte numre, at jeg næsten ikke kan vælge. Så det må blive enten 'Some Kinda Hate' eller 'Angelfuck'."

4. Metallica

Esset siger: "'Mama said' skarpt fulgt op af 'Fade to Black'. Hetfields stemme er stærk, og så ligner han jo en rock'n'roller. Også fedt med en dansker til at tæske i skindet."

5. Bad Religion

Esset siger: "Bad Religions '21st. Century Boy' er virkelig fed. Rocket og punket. Af mere stille numre vil jeg anbefale 'Slumber'.

Desuden må jeg nævne 'Bye, Bye Baby' af Ramones og 'The Kids Are On High Street' af Madrugada.

Om musikudvælgelsesprocessen: "Det var egentlig lidt svært, for det skifter jo lidt efter humøret. Ang. Danzig er det 1-4, som jeg er pjattet med. Da det var tråd og ikke elektronik. Madrugada fra Norge er nok nummer 6, hvis det er... Tjek albummet Deep End.

Har godt hørt og læst lidt om jer gutter fra Vesterbro! I har sgu fat i noget af det rigtige :-) Hils drengene!

Bedste hilsner fra Jimmy"

Hermed gjort Jimbo. Og tak. For alt.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Gør Esset nogensinde noget halvt?
Jeg tror det ikke.

Suninho sagde ...

En rigtig rock`n`roll´er fantastisk...
Vi drenge fra vesterbro har også godt hørt om dig Esset, og respekten for din multifacetterede biprofessionalisme (fodbold-elegantier og ord-ekvilibrist! ) er stor !!
Så... Keep on rocking in the free world !! V-broen loves you

Mikkel sagde ...

http://spn.dk/fodbold/superliga/agf/article1534645.ece

Jeg tænker straks, at noget må gøres. Merchandise, testimonials, hele dynen af ideer kan bringes i spil. Sådanne skæbner _skal_ bare ikke overgå multifacetterede biprofessionalister.