mandag den 3. november 2008

Tillykke til Randers

Så fandt John Pubeshår et sted at slå sig ned, og ovenpå sit vellykkede udlandseventyr har han fundet en klub, der sandsynligvis matcher hans evner udi trænergerningen.

Nok har han siddet og suget på Laudrup, nok har han vundet et DM i en sæson hvor alle andre fejlede på stribe, nok har han rykket ned med samme perifære klub - men hvad kan han egentlig? I Randers er de ikke i tvivl:

- Med ansættelsen af en trænerkapacitet som John Faxe er jeg sikker på, at vi har fundet den rette person, der kan videreføre det flotte arbejde, som Colin Todd har udført, påstår Hestenes skrydende direktør.

Undskyld Klavs Krikke, men hvilket flot arbejde har Colin Todd udført? Tre sejre i 12 kampe og en pokalexit til et notorisk ikke-vindende Horsenshold.

John Faxe = trænerkapacitet?

Vi får se, men mit bedste bud er, at vi lige har fået slået fast, at Randers med skiftet i indeværende sæson ikke kommer længere end hvor de er pt. - og at de, når John overtager fadølsankeret, ikke kommer meget videre. Altså et skifte, der kun er til vores fordel, I think. Femtepladsen (mindst!) er vores.

Og så fortsætter silly season ellers på trænerbænkene, for det er jo ikke gjort med det. Esbjerg kan - seriøst - ikke blive ved med at se til, Ove P. skal vel til Silkeborg og gider Møllerens fætter være assistent, når han selv både kan og vil være førstemand?

13 kommentarer:

Jesper sagde ...

Der kommer så meget godt på VHA i disse dage, at jeg slet ikke magter at kommentere de forskellige indlæg. Jeg har nok at gøre med at holde fødderne på jorden og nyde palindromerne. Keep it coming, boyz - det er ren Ragus!

Anonym sagde ...

Svært ikke at miste jordforbindelsen efter gårsdagens sejr!

Med et amputeret og skadesfyldt hold at gøre godt med på Oves taktik-tavle, har man alligevel formået at sætte sig ret solidt på 5. pladsen efterhånden. Dertil kommer en drømmeopstilling for alle AGF-romantikere - bestående af Danmarks yngste forsvarskæde, udgjort udelukkende af spillere fra klubbens egne ungdomsrækker... Gjesing fører sig frem som en slags Beckenbauer-type, og Kure som en storfightende centre back med en snert af spejder-dreng / moderne Agf-kulturbærer over sig. Samt to super-backs i form af årgang 88's finest...

Og så trænerskiftet til januar hvor Eriktionen / "mere end en træner" træder til og - i det mindste efter min bedste optimistiske overbevisning - med al sandsynlighed vil få presset nogle ekstra procenter ud af the kids, når de møder op til træning med lidt for mange af "Broens" white russians i blodet.

Det giver en sjælden tro på, at de gør et eller andet rigtigt ude på Fredensvang lige nu. (Måske en forsinket eftervirkning af åndeuddrivelsen?)

Og mht. fremtidens indkøb osv: Hvad skal vi egentlig hente afdankede bundesliga-prof'er og tidligere tippeliga-profiler for, når vi tydeligvis selv kan opfostre storpillende "young guns" med AGF i hjertet?

Mikkel sagde ...

For satan, hvor er jeg vild med bocks sidste sætning, men jeg bliver altså nødt til at vide om det 's' er forsvundet ud med vilje?

Anonym sagde ...

Det stumme 's' har alle dage været på min fonetiske top 3. Ragu er et godt eksempel. Hvor andre, særligt sportskommentatorer, har en ubændig lyst til at udtale alle navne med tryk på sidste stavelse, må jeg bekende mig til det stumme s.

Indsatsen igår: måske den mest overbevisende siden 1996. Måske sammen med 0-3 over Randers i den korte Snuffe-opblomstring, hvor vi lå 2'er langt inde i sæsonen inden vi løb ind i en snitter i Brøndbys beton og mistede Tøfting og BSN i den efterfølgende vinterpause. Men ok, Randers var knap nok midterhold, så kampen igår tager prisen. At slå et tophold så ubesværet er flot. Når det så sker med den bagkæde, så går man amok!

Mener i øvrigt Lumb simpelthen er for god til Superligaen. Al snak om at det er bedre for ham at udvikle sig herhjemme må forstumme snart. Holder han stilen er han klar til at tage det nsæte skridt både klub- og landsholdsmæssigt.

Faxe: mit bud inden sæsonen var at Sønderjyske ville få selskab af Horsens og enten Esbjerg eller Randers i bunden. Nu ser det ud til, at begge to kan ende dernede. Alternativt tror jeg Randers kommer i problemer næster år, for jeg synes faktisk Colin Todd har overpræsteret ift materialet. Når nedrykningen bliver en kendsgerning kan Faxe passende klemme sig ind ved siden af Folle på vagtplanen på den irske pub i Slagelse.

/Don Tapa

Andreas sagde ...

Helt enig i vurderingen af Lumbs fremtidsudsigter. Han spiller jo på et nærmest alarmerende stabilt niveau for en spiller på hans alder. Og det er altså et meget højt niveau, han har stabiliseret sig på.

Hans overskud i den offensive spil er enormt, og oplægget til Whites 2-0 mål er mere eller mindre kulminationen på hans suveræne sæsonstart.

Hvis ikke han bliver solgt til vinter, så vil jeg være virkelig overrasket. Og endnu mere overrasket, hvis det skulle vise sig, at det bliver for mindre end 20 mio. Han er toppen af poppen i ligaen, og her prøver jeg virkelig at skele ud over mine overdimensionerede AGF-solbriller.

Og hvad skal man så spendere 20-25 mio. på? Tja. Simon Poulsen: check. En ny spændende venstre back på u21-niveau: check. Så skulle det stadig være muligt at køre minimum 4. pladsen hjem til sommer...

Kalle sagde ...

Kommende venstremand: Timmi Johansen?

Kaysen sagde ...

Er Timmi ikke i bad standing?

Mathias sagde ...

Det var Gylletanken vel også kortvarigt...

Kalle sagde ...

Timmi er i sindsygt bad standing, men er også en dygtig venstreback. Med mindre vi liiiige skal ha Allan K. Jepsen hjem.

Anonym sagde ...

Mon ik' menuen står Leon efter nytår. Leon Jessen, forstås.

/Tapazo

Andreas sagde ...

Apropos bad standing, så lod et flygtigt besøg ovre hos galehusetagf mig ikke i tvivl om, hvor 'de gale' står i forhold til Erik Rasmussen.

Hold da op. De kører jo hater-stilen hele vejen. Det er med 'Fissefod NEJ TAK'-reklamer og hele dynen. Hvor kom i øvrigt det der mærkværdige tilnavn fra? Jeg må have været offline i en længere periode omkring Rasmussen-balladen.

Mathias sagde ...

Det undrer mig også. De er virkelig nogle haters. Get a grip, siger jeg bare.

Anonym sagde ...

Er der nogen der ikke består af i hvert fald en lille smule hater? Spørgsmålet er vel bare hvem man hater på? Om det er Tøfting, Ilsø, Zidan eller den såkaldte Fissefod (et navn jeg troede jeg var ene om ikke helt at forstå - i sandhed mærkværdigt..) er vel bare et spørgsmål om smag.
Af vores trænere har jeg fx haft en preference for Åkeby og den originale Poul Hansen. John Stampe, Ove C. og ER...mmm, not so much. Ved egentlig ikke helt hvorfor, men sådan er det blevet. Håber Eriktionen omvender mig.

/Tapa