fredag den 15. maj 2009

Hvad sker der?

......med Lumbs hyldest til the lord above?

19 kommentarer:

Andreas sagde ...

Ja, det er noget af et telegram, han lige får sendt opad, før han kommer på banen.

Hvor er det i øvrigt utrolig befriende, at vi sådan næsten uden problemer kan snuppe de tre point - og så videre til næste opgave. Det er stadig ikke ren cruise control, men der kommer efterhånden mere og mere 'hold fra den bedste halvdel af tabellen' over os. Det har jeg savnet ad helvede til i mere end 10 år.

Jeg tror stadig fuldt og fast på, at vi er på rette spor. Måske var Erik R. lidt heldig med, at eksperimentet i gå faldt så godt ud, men vi har både en trup og et koncept, som er langt bedre end tidligere.

Hvis nogen herinde i går aftes sad og savnede den måde, Ove P. gerne vil spille fodbold på, så stik lige en klør fem i vejret. Det er sgu en mærkelig stil, selvom den selvfølgelig kaster nogle chancer af sig.

Så hellere backerne (dvs. kun højrebacken!) helt frem foran feltet til at lægge maskerede sukkerafleveringer ind i feltet. Det fungerede jo vanvittigt godt. Og det er ikke med ironi på.

Jesper sagde ...

Hørt. Jeg er rent faktisk lidt forundret over fraværet af eksalteret jubel på diverse sites her dagen derpå. For mit eget vedkommende er jeg stadig opstemt i middelsvær grad over gårsdagens kamp i almindelighed og Davit Demba-Arnes show i særdeleshed. Jøsses - den mand bliver god! Læg lige A-landsholsspilleren og franskeren på samme tallerken og du har dig en sandwich made in heaven. Velbekomme!

Mathias sagde ...

Tak! Den smagte godt. En himmerigsmundfuld (udtalt Claus Meyer-style)

gl. egå sagde ...

Apropos Claus Meyer så gør han også brug af udtrykkene "sindssygt" og "vanvittigt" cirka lige så hyppigt som Eeeeeerik.

I går trådte AGF definitivt ud af Oves skygge. Som Andreas også påpeger, så er han nu endegyldigt et overstået kapitel. Grunden til den manglende jubelstemning er måske at sejren var forventet. Lidt som den mod Sønderjyske og måske FCN. Og bevares, offensivt var det en af de bedste kampe jeg kan huske. Men defensivt halter det altså stadig en del. Lige så store chancer AGF kom frem til, lige så store gav de væk.

Jeg sad nærmest og fik nederen på over hvor god Jacob Poulsen var. "Han er væk til sommer", tænkte jeg. Endnu mere neder fik jeg da jeg fik en sms om at der går seriøse rygter om at Brian "L'Oreal" Nielsen forhåndler med BSN... Jeg magter simpelthen ikke at se den gøgler løbe rundt i en hvid trøje. Selvom jeg godt ved at mange herinde har ja-hatten på med hensyn til denne benede Vejle-playboy.

Kaysen sagde ...

Vi ser billederne af en glad dreng!! Det er vel noget han har set i fjernsynet at de gør i Spanien eller hvor han nu gerne vil sælges til - ERGO ren PR/Marketing fra hans side, og derfor fuldstændigt gennemtænkt og en del af en stram personlig udviklingsplan ...

solarex sagde ...

Lad mig lige slå fast, at JP og Devda, som det er sagt, var rene eventyr at følge i går. En fysik og en vilje, så man kniber sig i armen. Bare 3. mål, dybt inde i overtiden, hvor JP bare vil vise, at han stadig har luft og kan stikke forbi på kanten.

Men, glem ikke B9. Han viser en adræthed og en lyst til at spille pr. instinkt, der er så fantastisk og seværdig. Jeg tildeler ham en meget stor kredit for scoring 2, da han med skæv balance for nappet bolden og hurtigt ekspederet den videre på fornemste vis.

Ikke hverdagskost i GF, hvor de fysiske og kompakte forsvar tit og ofte trækker det længste strå imod spillere der tænker for længe.

Læg dertil hans spiller-med-korte-ben stil, der er ren fryd.

Don Tapa sagde ...

Jamen så vil jeg da gerne melde mig med et ordentligt skud ekstase!

Jeg kan ikke huske at vi nogensinde har sparet stamspillere på den måde og i det omfang (hvis overhovedet).

Der er så mange lyspunkter, at man bliver nødt til at være selektiv, så udover den åbenlyse glæde ved gensynet med Lumb og hans Kaká-attituder vil jeg fremhæve Benny. Der er så meget stil og potentiale i den måde han spiller fodbold på. Helt atypisk at se den type småspil og bevægelse på små områder i Superligaen. Og så gjorde han op med den tåbelige myte om at Lucena ikke kan undværes.

Arh for satan, jeg kan ikke begrænse mig..

*Jakob Poulsen*

Han er uoverskueligt god!

Don Tapa sagde ...

Shit, nu så jeg lige det her klip:

http://www.442.dk/index.php/tv/clip_id=17989

Og er nødt til at tilføje: hvilken sympatisk kalveknæet kaukaser!

Andreas sagde ...

Jeg er i den grad en af ja-kasketterne, når det kommer til Brian Nielsen. Faktisk er han tæt på at være min ønskesigning nr. 1, når White formentlig skal erstattes her til sommer.

Hvilket ekstremt dynamisk og skudstærkt wing-makkerpar vi kunne mønstre med ham og Poulsen. Og så lige Feilhaber og Povlsen oveni bunken. Shit.

Mathias sagde ...

Jeg er også til Brian. Og Chardonnay. Og andre gode vine.

Søren sagde ...

Det må jeg sige, sikken en stemning der hersker herinde i dag, meget atypisk og milevidt fra den sædvanlige sarkasme. Når de samme gloser som Meyer bruger om mad kan kastes efter de hviie er vi 100% på rette spor.
Tankevækkende er det dog at denne glæde straks vendes til en frygt for at miste, var det bedre aldrig at have haft Jakob Poulsen?

Andreas sagde ...

Jeg har faktisk aldrig nogensinde forstået den der frygt for at miste en spiller, der ikke er faretruende nær kontraktudløb.

Den følelse må til gengæld være skrækkelig, hvis man følger et håndboldhold. Jeg ville nok aldrig kunne engagere mig i det, hvis man skulle gå og håbe på, at alle spillerne gjorde det så middelmådigt, at ingen andre klubber ville snuppe dem for nul og niks...

Så ville jeg langt hellere have, hvis hver eneste spiller i truppen udviklede sig så voldsomt, så vi kunne sælge hver og en i løbet af et år for 20-30 mio. stykket. Uden tvivl.

Så hvis Jakob Poulsen kan sælges for 20 mio. i morgen, så siger jeg 'skyd den af' lige på stedet.

Vi ville blive stærkere for hvert eneste salg. Især hvis vi ikke skulle sælge dem alle sammen i det samme vindue...

Søren sagde ...

Trykker på enig knappen og skynder mig til Randos for at se JP i action mens tid er...

Don Tapa sagde ...

Ethvert tocifret millionsalg er en sejr!

Måske er det ikke et dårligt tidspunkt at skyde Jakob P af til sommer eller evt til vinter, hvor han måske har et par landskampe mere under bæltet. Mon ikke han ligger i 15-20 mio medmindre han har en af de der modbydelige klausuler. Før vi spiller europæisk er det nok det maksimale vi kan få ud af nogen spiller. Mener desuden han er 100 % ejet af klubben, så han er nok den der er mest perspektiv i at sælge. Hvis vi skal bruge pengene forstås..

Lumb så jeg gerne blive i hvert fald 1/2 - 1 år mere, men det er mest fordi jeg tror det ville gøre ham mere værd lige at spille en skadesfri halvsæson, brillere på U/21 og blive udtaget til ligalandsholdet. Det kunne måske også klargøre det røde drøn fra reserveholdet til en reservetjans så vi kun skal hente en venstre back, som til gengæld skal være sygt god.

I kontinuitetens navn skal man nok bestræbe sig på kun at sælge 1-2 profiler indenfor det næste år, men det er herligt at man faktisk kan vælge ud af ca en håndfuld, alt efter hvem der lige er et højt bud på.

Andreas sagde ...

Ja, hvis Lumb skulle få sin vilje og blive solgt allerede her til sommer, så er det meget, meget afgørende for vores næste sæson, at vi skaffer en ny mand af næsten samme kvalitet.

Når nu strategien formentlig går på, at langt de fleste indkøb skal være af spillere i omegnen af de 18-23 år, så bliver det nærmest umuligt at finde en venstre back på samme niveau. De findes i hvert fald ikke i Danmark - og da slet ikke til en pris hvor vi kan være med.

Jeg håber, der går en spiller rundt i en af andre skandinaviske ligaer, som jeg ikke kender til, men som også i deres land betragtes som det næste helt store på venstre backen. Hvorfor han så lige skulle tage til Århus, det er et utrolig godt spørgsmål, men jeg lader min betydelige tvivl komme Brian Steen til gode, hvis bare han kan skaffe de 20 mio. for Lumbinho...

Mathias sagde ...

Med risiko for at overvurdere Lumb og hans hellige pagt med de højere magter er jeg helt på linie med Andreas her.

Det bliver den ondenspjætme (!) svært at finde en fuldgod erstatning for Pingus tvillingebror - både på banen og i hjertet. Jeg er virkelig i tvivl om 20 af de store slag kan gøre det....

Kalle sagde ...

C te de H te de R te de I te de S te de T te de I te de A te de N Järdler.

Jeg har sagt det før. Nu for tiden er han i Halmstad. Køb.

Jesper sagde ...

Dette her med at hiphoppe ord er simpelthen i orden. Det er ekvivalent til at smøre sin javertus ind i lokalbedøvende creme inden akten - alt bliver lige lidt mere besværligt, men det forlænger processen.

Jesper sagde ...

Glemte lige mit egentlige ærinde: Søren - sarkasme? Jeg tror da vistnok lige, at der er nogen, der læser VHA som Ulvefar læser Biblen.