torsdag den 28. maj 2009

Sorin allerede færdig i AGF

Måneders spekulationer og diskussioner kan nu få en ende. Årsagen til Arthur Sorins begrænsede spilletid skyldes ikke en nænsom tilvænning til dansk fodbold eller til Erik Rasmussens spillesystem. Nej, han er ganske enkelt dumpet i konkurrencen med de to andre 'backs'.

Det blev afsløret ved et debatarrangement for nylig, som det fremgår af stiftens artikel. Den eneste formildende omstændighed ved historien er vel, at Sorin var transferfri, hvorfor der måske kan tjenes nogle få hundrede tusinder på afskibningen. Jeg håber virkelig, indtægterne bliver brugt på en ny back, da Lindkvist og Krabbe jo åbenlyst er milevidt fra den standard, der bliver sat på venstre back'en.

Jeg håber det bedste for Arthur, og venter i spænding på de klasseforstærkninger, der åbenbart arbejdes på. Transfervinduet blev pludselig igen vækket til live efter den seneste nedkøling i JP's temmelig modsatrettede artikel for få dage siden...

10 kommentarer:

solarex sagde ...

Ifølge min næse duftede Sorin af et noget højere bund niveau end Krabbe og Lindsey kan mønstre. Man undres.

Andreas sagde ...

Især hvis man kigger isoleret på de offensive kvaliteter (hvilket oftest er det nemmeste, men også det rene nonsens), så gjorde Sorin det jo direkte fremragende. Jeg var meget begejstret.

Men hvis Erik Rasmussen vurderer, at Sorin slet ikke har forudsætningerne for at lære de defensive tricks, der skal til, så er jeg fuld af respekt for beslutningen. Det tyder på en meget disciplineret fokusering på den spillestil, han vil indføre. Og det har ved Kong Volmers røv været en udpræget mangelvare i Århus i mange år.

Jeg glæder mig til at se, hvem der kan lukke hullet på højre back'en - og håber så samtidig på, at Lumbs nyeste skade (!!!) ikke er så alvorlig, som de første rygter går på. Han må MEGET gerne være klar til næste sæson i en rimelig god forfatning.

Kalle sagde ...

Jeg synes det er en underlig beslutning at lade Sorin smutte efter bare et halvt år. Han har klart været vores bedste højre back og tanken om at skulle se på Ulle i næste sæson igen er, gisp, skræmmende.

(og Ulle, hvis du læser med, så er det ikke personligt. Du er en fed fyr)

solarex sagde ...

Iøvrigt. Hvad ligner det at kommentere på økonomien og potentiel indtægt ved et salg, når intet er officielt endnu.

Har altid fundet BSN en anelse for rapkæftet, eller ærlig, hvis det skal pakkes pænt ind. Og ERs kæft er fuldt ud dokumenteret endnu større.

Anonym sagde ...

Jeg synes det er godt gammeldags træls.
Det kan da godt være han havde et bar snuf skader i næsen hist og her men udover det så var jeg mere nede med ham end Ulrik!

Simon

j-gamin sagde ...

Omstændighederne her markerer i mine øjne et lavpunkt i Brians bedrifter.

Den her går ud til min ven Arthur. En halv million...? Jeg havde ikke fundet mig i sådan en hån.

http://www.youtube.com/watch?v=lw2hCK3zfZI

Kalle sagde ...

Åh J-Kid! Den sad lige i mellemgulvet. Jeg har alle dage været begejstret for Arthuur og hans oh-la-la.

J'est triste.

Andreas sagde ...

Hvorfor kunne det ikke bare være blevet os og Arthur? Er Erik R. mon helt sikker på, hvad han siger farvel til?

Serge Gainsbourg kan vække tvivlen i enhver...

Don Tapa sagde ...

Juryen er ude indtil det viser sig hvad der kommer i stedet for Artyr. Under alle omstændigheder interessant og lidt overraskende at den forventede fodboldromantiker fra Køge er mere til rugbrød end pain au chocolat på backpladserne.

Med Lumb får man selvfølgelig hele pakken så han er uden for kategori. Fodboldens svar på Mont Ventoux, det skaldede bjerg.

Det underlige er at HVIS der kommer nyt til højre back så har vi 3 igen - een for meget. Mao: hva' nuu, hva' nuu, hva' nu hva' nu hva' nuuu...

j-kid sagde ...

Det er absolut muligt de finder en endnu bedre fodboldspiller end Arthur. En sådan ville jeg naturligvis hilse velkommen til Aarhus.

Jeg synes imidlertid at Brian optræder som en gemen brugtvognforhandler her. Alt hans uden filter bavl om at kunne afskibe manden med en mindre profit.
Og så fatter jeg simpelthen ikke at de på så kort tid vurderer at han ikke kan opnå de forventede kompentencer, hvis man nu skal blive i lønslave jargonen. Han har vel ikke engang haft sin første MUS samtale endnu. Og hvad er det lige der så meget anderledes ved Lumbs spillestil end Arthurs ?

Denne dumpning må simpelthen betyde at en ny RB er på vej ind. Ulrik kan umuligt være løsningen. I så fald tager jeg med til Kalmar eller Marseille eller whatever.

Vi fortsætter med den franske sympathie og Serge, der på en gennemsnitsdag kan redde dit liv, her med en chanson som bare blir ved og ved mere at være aktuel

http://www.youtube.com/watch?v=sieGXAP2dCg