tirsdag den 19. maj 2009

Når nu ikke det kan være GF...

Hvem skal det så være? Jeg ved at mange hælder til Brøndby qua deres mere socialdemokratiske og 'ægte' klubånd, mens andre, som undertegnede, hellere ser FCK tage guldet, når man nu kender et par flinke FCK'ere. Allerhelst så man vel egentlig at OB eller *gys* Ulvefar tog guldet, men når det nu ikke kan være anderledes.

Tror egentlig heller ikke jeg har tilgivet BIF det der Mogens Krogh mål. Jeg var der. Jeg var ked.

Hvem så du helst tog skabet?

8 kommentarer:

gl. egå sagde ...

Selvfølgelig vil det være sjovt at franarre Brøndby guldet i år, men jeg går nu mere op i bare at få tre point.

Jeg var der i øvrigt også også. Jeg troede ikke en mand med grydehår kunne være så ondsindet, men jeg tog fejl. Dog tror jeg næsten jeg var mere skuffet dengang AGF røg ud af pokalen til Steaua Bukarest.
Jeg var ked. Jeg græd.

Beklager, men jeg stemte "latterligt" da jeg faktisk er bedøvende ligeglad med andre end AGF. Jeg går kun op i de andre hold i forhold til drømmeholdet. Dér er jeg til gengæld også iskold.

Mathias sagde ...

Gl. Egå = mig. Altså forstået på den måde, at jeg er enig.

"Jeg går kun op i de andre hold i forhold til drømmeholdet."

Meeeen, SKAL jeg - udsat for waterboarding - vælge, må det være OB eller AaB. Eller Brøndby. I virkeligheden alle andre end FCK.

De er for mig, hvad BIF er for folk, der var der i 1996...

Søren sagde ...

Måtte også trykke på 'Det er et latterligt spørgsmål'

FCK - Har taget for mange point fra de hvide med deres kynisme.
BIF - Var også på stadion i 96
OB - Har ikke klassen
FCM - M som Muuu
Aab - Armen...

DR manager - er total BIF luder!

Ååå Steaua - min første internationale kamp - stort.

Tore sagde ...

Jeg takker Anders Bircow for at han dukkede op som FCK-fan i optakten til kampen mod Brøndby, for han mindede mig lige præcis om hvorfor jeg ikke kan holde den klub ud. Den klæge, kulturløse borgerlighed de står for, Dan Rachlin og Peter Norvig er andre repræsentanter - det skulle ikke undre mig om en anden yndlingsaversion, de kække "Shubber", ikke også er at finde i det slæng.

Så for mig er det egentlig også bare alle andre end FCK. Og Bircow. Og de nyrige.

Don Tapa sagde ...

Tilføjer lige Michael Carøe. En underlig fyr. Det er lutter FCK-typer der gør, at et 90'er-begreb som showbiz stadig eksisterer. Og at børstet aluminium stadig sælger.

Og så er der selvfølgelig Steen Patricio 'ALFONS' Larsen Vela, men han falder lidt uden for ved at være mere 80'er selvom han holder rygmærket ude af det offentlige rum.

Jeg har længe opereret efter et koncept hvor jeg håber dem der bliver mindst jubelglade vinder. Det vil som regel sige FCK. Man må jo affinde sig med at det vindende hold fejrer lidt, men den der nordjyske jubelrus på amfetamin igennem Jomfru Ane Gade - det gør mig syg. Og jeg er sikker på at Odense ville være det samme. Brøndby kunne godt have taget den for min skyld men så hentede de den danske Drillo (undskyld til Viggo Jensen og Lars Olsen - jeg anerkender også deres long ball). Kedelige Kent og hans hær af typer der går i kiosken i shorts i februar siger mig lige så lidt som da Herfølge blev mestre. Troede ikke det kunne blive tørrere end Køhlert, men tog fejl.

Kort sagt afgøres mine sympatier af to kriterier: en lille del positiv fodbold og et stort ønske om at minimere summen af glæde i den andre klubber. Det første svinger sæson for sæson, det sidste tror jeg gøres bedst ved at FCK vinder. For det første de tænker er att nu skal de vinde de CL-kval kampe, fremfor at løbe rundt i underhylere og drikke champagne i HC Andersens hus eller Jomfru Ane Gade.
Nihilistisk måske, men et mesterskab til andre end GF bringer mørkemanden frem.

Frej sagde ...

Det er altid pest eller kolera, det har det så iøvrigt været i 23 år nu, når ikke det er AGF der står øverst på skamlen.

Dernæst, så er mit "ønske" om hvor mesterskabet havner bundet på sådan en semi.filantropisk tro på, at AGF faktisk har noget at gøre i sub-toppen af danskfodbold. Jeg kigger derfor nøje på, hvem et mesterskab vil gavne mest. Dem der vil få mest ud af det "hader" jeg per defination mest i denne sammenhæng, mens dem der får mindst ud af mesterskabet, tjaa så lad dem da få det.

I år er jeg utrolig glad for, at hverken FCM eller OB (nu skal man aldrig sige aldrig) vinder mesterskabet, en sejr til en af de to klubber vil være det endegyldige bevis på, at enten Kim "med sneglen på overlæben" Brink eller Jens "Synoptik brille" Ørgaard er lykkes med deres projekt 2011 som de vist begge arbejder udfra. Og det er jeg bare rigtig glad for ikke sker.

For FCKs vedkommende, betyder det selvfølgelig en masse for dem og deres "vi er bedst i verden" projekt, men mesterskab eller ej, så har FCK alle de penge de skal bruge, og det er ikke et mesterskab fra eller til der på nogenmåde afgører hvodan deres styrke er til næst´år. Ej heller hvordan omverdene opfatter de hjerteløse fra Gentofte/Frederiksberg.

Brøndby, sig 1996, optøjer og skammelig opførsel weekend efter weekend på tribune og dødskørsel i amfetamin rus der koster en 8 mdr. livet. Bare en af disse ting, får mig til at ønske mesterskabet langt væk fra Vestegnen. Når vi tilmed har muligheden for endegyldigt at fratage dem mesterskabet, står det højt på min "ønskeliste" at BIF´erne ikke vinder.

Det korte af det lange, lad bare Carøe og de andre yuppier løbe med lortet i år. Så må vi tale om det til næste år. For der er ingen jeg hellere vil slå end FCK, hvis vi taler match by match.

Og at vi dermed undgår Lars Olsen med guldhår gennem Odense, Og Kent Nielsens blåknæ som fodboldens Kofi Annan, ja det er bare et plus.

Jesper sagde ...

Nu synes jeg så ikke, at der er det mindste galt med socialdemokratiske værdier, men alligevel er Brøndby ikke lige min kop chai. Og det er netop den selvretfærdige diskurs, der får det til at vende sig i mig. Den der sag om klubben, som i modsætning til alle andre i almindelighed - og FCK i særdeleshed - OVERHOVEDET ikke er en forretning, men en forening, er omtrent lige så troværdig som Hekler er smuk. Se eksempelvis Tom Køhlerts forvrøvlede udtalelser forleden, hvor han forsøgte at causere over den manglende brug af talenter, som han overhovedet ikke kan forstå. Altså, at Brøndby så købte max ind for at rette op på holdet, var det ok. Det handlede jo om at hæve det sportslige niveau, hvor de andre bare købte etablerede udlændinge for at... Tja, den svæver så lidt, men de er nogle røvhuller inde på Østerbro og i øvrigt også i resten af nationen.

Næh, jeg så helst OB tage medaljerne. Jeg æææælsker Fyn, deres sprog, deres marker og deres piger. I prioriteret rækkefølge. Og jeg har traditionelt haft en veneration for Striberne, som gennem tiderne har haft den samme no bullshit-tilgang til tingene på banen. Der var jo også en gang, hvor AGF gerne overtog spillere fra OB. At Kim Brink er en del af den pakke, kan jeg godt leve med. Koleriske, maniske mænd med grydehår og snegl skal der også være plads til.

Står valget mellem FCK og Brøndby, er jeg klart til FCK. Mest som fravalg af alt det, som Tom Køhlert og hans ligemænd står for. Jeg mener: Beach Boys? Må jeg bede om mine himmelblå!

Jesper sagde ...

sag = sang. Resten af rettelserne må du selv klare - jeg sidder lige og putter nåle i min Kølle-dukke.