fredag den 25. september 2009

Underskud - og AK27

Helledusseda!

Så kom årsregnskabet lige flyvende, og siden Stiften skrev at det ville ende på 32 af de røde millioner, er der liiiige lagt lidt oveni. 43,5 hedder det skræmmende tal, der er et resultat af underskudsgivende sideaktiviteter, en (for voldsom?) sportslig satsning, ingen indtægter på spillersalg og et Atletion, der stadig ikke kaster penge af sig.

Vi sender lige en Casio topmodel til Stadion Allé og krydser fingre for, at direktøren for det hele lader den erstatte sin Made In Hong Kong-kugleramme.

Nå ja, så kan vi her i 1657'erne trøste os med, at det næst' år nok ikke kan blive meget værre - og så selvfølgelig også, at kontrakten med AK27 nu gælder frem til 2012.

5 kommentarer:

Kalle sagde ...

Scheise! Ikke godt. Og det betyder jo nok døden for Århus Elite Floorball.

http://www.bold.dk/nyt/Brian-Steen-Det-hele-skal-haenge-sammen

Andreas sagde ...

Ja, hele historien om regnskabet er nærmest så rædselsfuld, at den er svær overhovedet at forstå. Når man tænker over, hvor langt et træk ud mod afgrunden vi lige tog idag, så overrasker det mig, at jeg stadig er så fattet, som jeg er.

Men før historien overhovedet har bundfældet sig, så vil dagligdagen have genindfundet sig på Stadion Alle, og arbejdet med at 'slanke forretningsmodellen' vil være i fuld gang.

Og her kommer dagens absolut bedste AGF-nyhed ind i historien. For jeg sidder med en kedelig 'hate to say I told you so-følelse', jeg ikke kan komme af med. Jeg har, trods ihærdige forsøg, aldrig hverken forstået eller troet på ideen om at tjene penge på alle de perifære sportsgrene, som nu er på vej ud i mørket.

Jeg har ofte drømt mig tilbage til tiden før Heskjær, hvor forretningsmodellen trods alt var slank. Ikke meget sundere, men slank. Nu har vi forhåbentlig en bedre (og i hvert fald slankere!) ledelse, der eddermukkemig bare har at udnytte det potentiale, som vi omsider igen har skabt os.

12 år efter vi sidst havde chancen for at tage et skridt opad den store stige. Den der fører ud af Norden. Ud i Europa. Langt op ad UEFA-ranglisten.

Nu skal der sælges spillere, der skal samles sponsorer, der skal sælges fadøl og pølser. Og så skal vi have medaljer til sommer. Så tror jeg på, at vi kan hale jollen på ret køl igen, før likviditeten er ædt op, og vi skal en tur ned i Danmarksserien...

Don Tapa sagde ...

Ush, danmarksserien. Lyder grimt. Apropos AK27, det er muligvis pessimisme der ikke hører hjemme i det her forum, men jeg kunne godt tænke mig at man havde fundet en AK28 i stedet for. Tiden for bøf-backer er ovre. Og een ting er ikke at kunne spille den frem, men Kurens fysiske styrke virker desværre stadig som en århus-myte..

j-kid sagde ...

Hvor meget sagde du......dem skaffer jeg !

http://www.youtube.com/watch?v=4CGZTtPRyZw

Anonym sagde ...

>j-kid: sygt spillet, tror gameren egner sig mere til at manurere cia's predator fly inden i al qaedas huler i tora bora end at redde gf's økonomi!