onsdag den 25. august 2010

Burger & Bun er landet (tungt)










Efter laaaaang tids utålmodig venten kunne bloggens udsendte omsider i dag se nabolagets nye udfordrere til burgertronen slå dørene op for første gang. Og selvfølgelig var vi repræsenterede. Og selvfølgelig nåede vi at afgive vores bestilling, inden 'Alt udsolgt'-skiltet måtte hænges ud lidt før klokken 19.

Og lad det være sagt med det samme: den burger skal vi nok blive glade for. Og sikkert også fritterne og milk shakes'ne. Men det bliver nok først, når røgen har lagt sig fra det lille køkken.

For burger-drengene kom ikke fløjtende fint fra start. For det første er indretningen i den tidligere smørrebrødsforretning mildest talt en katastrofe. De har lagt sig fast på en stil, der lettere klodset mikser romantisk sommerhusstemning med alt det værste fra klassisk amerikansk diner. For det andet slap burgerbollerne op så tidligt, så alle de, der havde drømt om at spendere 160 kr. på en burger med fritter (uden drikkevarer) efter kl. 19, måtte gå hjem med tom mave. Hvilket førte til ikke så lidt skuffelse i køen. Og for det tredje så lykkedes det ikke kokkene bag baren at stege én af selskabets tre bøffer uden alvorlige forbrændinger, hvilket må siges at være en halvsløj statistik for et personale, der er udlært af michelin-stjernede kokke med store ambitioner og lige så store prisskilte.

Jeg vender helt afgjort tilbage. Også for at prøve de dele af kortet, som jeg ikke kom i nærheden af i dag. Men fornemmelsen af at Istedgade har fået en ny Sticks & Sushi, der bare laver burgere, den bliver lidt svær at ryste af sig igen. Nu glæder jeg mig til Mother-åbningen på torsdag - hvis de brænder pizzaerne af på åbningsaftenen, så er det da i det mindste gratis. Og det er sgu da meget god stil.

2 kommentarer:

Mathias sagde ...

Pheeeew. Godt jeg missede det så. Var forbi et par gange i løbet af dagen. De skulle være åbnet klokken 12, men udskød det én, så to gange. Dvs. de åbnede kl. 16 og havde udsolgt kl. 19. Det er alligevel pænt sløjt på åbningsdagen (medmindre det er et eller andet markedsføringskneb, jeg ikke lige kan gennemskue ideen med).

Og indretningen, ja: Katastrofe!

Kalle sagde ...

Jeg er lidt skeptisk overfor denne burger. Den skal være - endog - meget god.

Men hvis den er det, så har de mit hjerte. Man kan spise meget Isted Grillmad for 160 kroner.