onsdag den 18. august 2010

Tanker

En svensk Hammerby fan fortalte mig fornylig en historie om deres nylige nedrykning til Superettan.

"En massa av allsvenska spelara som har lirat i Allsvenskan, hade en förventning om at dom skulle ner i Superettan og finlira, bli bättre, klacka sig hela vägen tilbaka til Allsvenskan. Men sån er ju inte verkligheten, om man skal spela i en annan serie, då måste man, fan, grovlira. Det er inte roligt. (sic)"

Groft sagt, en masse af de her Superliga spillere tror at de skal ned og køre bolden rundt mod dårligere hold, men virkeligheden er en anden, her gælder ikke hælafleveringer, men simpelt hårdt arbejde.

Det er en anelse præmaturt at dømme Peterstrojkaen efter 3 kampe og et par måneder. Dog er det vigtigt at vores spillere fatter hvad det drejer sig om. Vi kan ikke trille bold, hvor gerne mange af os gerne så det. Hvad der tilsyneladende gælder er at arbejde HÅRDT og kæmpe om hvert point. Hvis ikke jeg tager fejl, så var det også hvad det handlede om sidste gang vi var i denne forbandede liga.

Det er også derfor at det er så vigtigt at samtlige spillere virkelig vil spille for AGF også i denne liga. Man skal ikke føle at man er for god til denne liga, for så bliver det en brat opvågnen. Det tror jeg også at Peter er mand til at fortælle dem. Det skal nok blive bedre, jeg tror såmænd på at det nok skal blive godt. Vi skal 'bare' lige have hevet sokkerne op og sørge for at vi tager denne liga seriøst.

7 kommentarer:

Frej sagde ...

Og det er vel lige netop derfor at PS er den rigtige mand til jobbet. Men spørgsmålet er om sokkerne kommer op i tide. uafgjort er at betragte som et nederlag i 1. div. og der skal ikke mange 0-0 kampe til før Skive, FCV mf. pludselig er 4-6-8 point foran. For de vinder sgu deres kampe ude som hjemme og uanset om det er Næstved eller Hobro de møder.

Søren G sagde ...

Skive er mestre til at grovlira...

Laust sagde ...

Aah, at Grovlira. Det var tider, dengang i studenterbaren under stakladen, når de nye pyskologistuderende blev vist rundr. Grovlir og sort guld. Men smøg til side, så skal grovfilen frem på fredag. Alle mand i Graulund-Psyggo-mode

Kalle sagde ...

Uhhh...Laust, luk op for godteposen. Hvad foregik under det magiske grovlir?

jåj sagde ...

Ja præcis Grand Kalle, det er det jeg mener.

Men grovlirse kender jeg intet til. Sig det nu, hvad er det !? De eneste gange jeg har lagt vejen forbi stakladen var om søndagen når 8'eren kørte til Stadion Allé. Præcis så dum er jeg.

Laust sagde ...

Min mund er lukket med syv segl. Bogstaveligt, desværre. Jeg rendte også på en sygeplejerske-studerende og hendes nål morgenen derpå....

Anonym sagde ...

Thought provoking. Very true. semi dresses cheap mobile phone.