mandag den 6. oktober 2008

Den islandske diamant

Så er diamanten hjemme igen. Nyheden er lidt en ikke-nyhed, men dog er det værd at bide fast i at han vil få en skriftlig vurdering en af dagene. Spørgsmålet er så, om det er optakten til et købstilbud eller om det er sådan en seddel man fik med hjem, da man først begyndte at få karakterer i folkeren.

Noget i stil med: "fagligt stærk, urolig i timerne, for meget fravær. Godkendt pil op". Den slags. Ikke at jeg nogensinde fik så gode karakterer.

(billedet er forresten lånt ovre hos www.agffodbold.dk. De virker så emsige med den slags)

14 kommentarer:

Anonym sagde ...

Med skadessituationen på midtbanen in mente, håber jeg lidt på at se diamanten i spil mod FCM! (altså naturligvis den islandske af slagsen, og ikke Diohmanten fra i går, som måske topper listen over mindst slagkraftige "Ove P opfindelser" i nyere tid... (Og dem har der endda været en hel del af: "krydsermisilet" Lars Pleidrup, anyone... En gylden årgang 88, der bortset fra Lumb, fuldstændig synes at have mistet magien efter senioroprykningen.... osv. osv.)

Måske bliver Palsson den midtbanediamant, der på sigt redder Oves ære og Windfelds lommer, når den sidste ejendomsinvestor i bestyrelsen er faldet med bankkrakket.... Gid han må leve op til hypen - og gid han nu ikke bliver solgt for tidligt!

Anonym sagde ...

Shit, glemte helt at Laaars var på banen i søndags. Han skulle selvfølgelig have været regnet med i kategorien for 'manglende kunnen'. Goes without saying.

Ang. Victory Palsson, så håber jeg bare ikke man laver en Emil Lyng. Jeg ser for mig en rent islandsk midtbane - kan ikke se hvem i truppen der skulle stå i vejen for det. Savner Kari.

Anonym sagde ...

Jeg er helt på linie m Tapa...
Budtz og Benni over Gjesing og Kure anyday! Jeg må også nok melde mig under de reserve-pessimistiske faner, da jeg altid har spillere som bl.a. Gjesing og Pleidrup som det de er, hæderlige 1.divisionsspillere med et godt fighterhjerte og et absolut minimum af talent. Spillere der slet ikke har, eller får et niveau der kan bidrage med noget som helst på et superligahold der vil andet end at "overleve"!

Jeg savner også Kari, og håber snart der kommer noget forstærkning centralt, da Lucena stadig bare skubber ligegyldige bolde rundt i midtercirklen, og Benny ligger på langs.
Med Kari ude, ser det godt nok sløjt ud!!

Heldigvis har vi Boom Boom med så vammelt meget klister på støvlerne at jeg helt har glemt min vanlige efterårstristesse... :-) Fornøjeligt med en så talentfuld "ung" spiller... hehe

Jesper sagde ...

Suninho har så evigt ret. Vi må i disse triste tider ikke glemme, at Snoop er et scoop og at han næppe bør lastes Oves pludselige - skal vi kalde det - diamantindfald forleden. Havde han eksempelvis haft en defensiv midtbanemand bag sig, som ikke lider af søvnapnø, havde han nok taget sig bedre ud.

Doctor Liberia - In You (And Your Glue) We Trust!

Anonym sagde ...

Undrer mig også over, at ingen har kommenteret den gedigne taktiske brøler Ove begik (en af flere i øvrigt) ved at gå over til diohmanten. Ved godt det har fået masser af kritik, men den vigtigste fodboldfaglige kritik er blevet forbigået. Nemlig, at OP glemte at vi ikke havde en defensiv midt på banen! Det er jo præcis det samme som at spille diamanten med Kari som offensiv midt. Værre faktisk, for 6'eren er hele fundamentet for diamanten. Tsk tsk, OP, sober up!
Den dag Luc'en står en Makelele, det blir den dag Daniel Carlsen synger internationale*. Endnu en grund til at den sympatiske fillipiner bare ikke passer ind længere når vi har en skadesfri trup.

* ved nærmere eftertanke, ikke fuldstændig usandsynligt. Den stakkels teenager kommer vel over sit behov for opmærksomhed en dag.

Andreas sagde ...

Jeg er bange for, at 'Budtz over Kure'-tiden er forbi. Jeg er i tvivl om, hvorvidt Budtz nogensinde for alvor i superligaen har bevist, at han har det, der skal til. Og jeg er næsten endnu mere i tvivl om, hvorvidt han får det.

Kure har i virkelig mange af sine nogle-og-90 kampe også manglet rigtig meget af det, der skal til, men han har den åbenlyse fordel, at han er vokset op med fodbold, mens Budtz først et sykke ind i 20'erne skulle vænne sig til at spille fodbold på et seriøst niveau - og til at spille i forsvaret.

Jeg tror ikke på ham, hvis jeg skal være virkelig reel. Og det skal man en gang imellem. Til gengæld tror jeg på Anders Kure (Århus GF), selvom han ved gud har givet sine modstandere al mulig grund til at være skeptiske.

Men Kure har en spilopfattelse og en timing, som det kræver en del kampe på et højt niveau at anskaffe sig, og så er han i øvrigt, i mine øjne, omtrent lige så skarp i hovedspillet som Budtz på trods af en højdeforskel på 11 cm.

Kalle sagde ...

Hårde ord fra den bløde mand. Jeg synes det er for tidligt at afskrive Budtzi som Suppe spiller, som træner joooo tak, men som spiller tror jeg stadig han har noget at byde på.

Andreas sagde ...

Jamen det var skam ikke en afskrivning af Budtz. Jeg tror bare ikke, han igen kommer op på et niveau over Kure.

Det var han i 1. division, men der er sket meget med Kure siden, og jeg tror bare, det er der, man skal hænge sin hovedbeklædning fremover...

Kalle sagde ...

Det er bare skræmmende at tænke at der er et niveau under Kure. Hvad er det dog for nogle spillere der befinder sig derned i dybet?

Andreas sagde ...

Kalle, hvad har USA gjort ved dig? Du tog af sted som en fredselskende hippie, og kom hjem som en hater.

Ok, måske ikke som en fredselskende hippie. Men så barske ord mod Kure har jeg aldrig hørt fra din pen.

Kalle sagde ...

Jeg var ved Altamont, mand. Derefter er alt bare. Sort.

Anonym sagde ...

Jeg må altså give Kalle ret. Kure har kostet et mål i de sidste tre kampe, inklusive Havarti. Bevares, han er sympatisk at høre på, og vel nok en af de GF'ere, man helst ville tage på Billabong med. Men hans faren frem på banen med alt hvad det indebærer af tabte hovedstødsdueller, mistede markeringer og de utallige gange han er blevet overspillet... det er bare ikke godt nok. Til mig. Og midt i denne desperate situation i midterforsvaret har jeg ligefrem oplevet, at jeg er begyndt at nære upassende følelser for den røde baron - følelser jeg ikke engang vidste eksisterede.

Så det med Kures timing og spilopfattelse... Det er lidt som da Ove P kaldte Alex Valencia "helt ekstremt god" til træning. No offense, forstås.

Andreas sagde ...

Selvom Kure rigtigt nok har haft sin andel i de mål, der er gået ind, så er det altså en hård dom, at han skulle have kostet et mål i hver af de sidste tre kampe.

Jeg kan ikke huske hans rolle i Avarta-målet, men mod Sønderjyske må forsvaret vel i samlet flok tage ansvaret for, at Ilsø drøner igennem og får hylet sit mål ind. Mod Esbjerg er det mere kritisabelt, at han ligger oppe midt på banehalvdelen, da de stormer forbi.

Men det er jo ikke fejl i den kategori, Ulle eksempelvis laver. Han har jo ikke foræret målene væk i de her kampe.

Jeg ville rigtig gerne have noget mere kvalitet i midterforsvaret, end vi har lige nu. Men jeg synes, Kure gør det væsentligt bedre, end han får kredit for i tråden her.

Mathias sagde ...

Hvis det her var en afstemning, der kunne influere på Oves holdopstilling ville jeg også bakke op om Kure. I hvert fald så længe alternativerne er ikke-eksisterende.

Det samme gør sig (desværre) gældende for Ulle, der vel om nogen har været et stort formdyk siden hans ellers glimrende Horsens-kamp. Dér kan man sgu tale om et bundniveau, der ikke er set så lavt siden Blicher var fast mand.