tirsdag den 14. oktober 2008

Den største af alle kameler

Træk vejret dybt. Den her bliver svær. Rigtig svær. Faktisk er det så skræmmende, at jeg er fristet til at tage en gris og en slurk passion for at komme på ret køl.

Rygterne om Trylle-Gylle-Fissefodens ankomst til Fredensvang ser ikke længere ud til at være medieskabte spekulationer, men den skinbarlige sandhed. VHA's stringer meddeler i hvert fald, at kontrakten er skrevet under, og at den bliver offentliggjort inden for de næste par uger. Læs det lige igen.

Holy crap.

Hvad der sker med Ove, og hvorfor alt det her er kommet i stand, ved vi snart.

Ovelutionens snarlige exit betyder også farvel til Møllerens lillebror, der gerne vil være rigtig styrmand. Colin Todd i Randers eller Slikkepikkeborgs træner kan godt se sig over skulderen.

Windfeldt, er du der? Hvad sker blandt mahognimøbler og store cigarer?

18 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hvis vha er ligeså velinformeret på denne front, som når det gælder viden omkring på hvilke barer, og i hvilke t-shirts, spillerne går i byen, når der er friweekend - så tyder det jo på at der er et regulært kup under opsejling på Fredensvang.

En del af mig elsker dramaet... Ser frem til at slubre stiften.dk's - og jeres! -dybdeborende analyser og kritiske interviews i mig som var det en portion frisk koldskål på en varm århusiansk sommermorgen...

Det er altid lidt medrivende når der blæser nye vinde for enden af stadionalle efter en tid med svingende resultater. Det tænder op for håbet om en ny og spændende era forude.

Men samtidig må jeg også indrømme at en lille del af mig dør sammen med Ovelutionen...

Står lidt splittet i den her sag.

Anonym sagde ...

Den tilslutter jeg mig pronto!!
Ove virker som en rigtig "klubmand", og han har uden tvivl troen på someday... (i hvert fald en længere indre snor og en mere troværdig ukuelighed end mange af de andre trænere vi har tyndslidt over det sidste årti).

Meeeeen, på trods af flere fornuftige indkøb i nyere tid, (og det faktum at de endelig er holdt op med at købe norske alibi-spillere som Christer George og Alex Valencia!! Og nu istedet satser på dejlige uslebne diamanter:-), så må man se lidt på spillestilen...
Og det virker alt for ofte fuldstændig planløst, og spændt op på enkeltpræstationer og fight.
Det kan være utrolig svært at få øje på det taktiske oplæg.
Udskiftninger er tydeligvis heller ikke Oves kop the, hvilket er lidt ærgeligt, når man nu faktisk en gang imellem har resourcer siddende på bænken... hehe

Meeeen, kamelen Gyllerik er godt nok en mundfuld at sluge... På den anden side har vi jo også lært at elske "vores svin" som Graulund og BSN, så måske man alligevel kan lære gamle hunde nye tricks!?! :-)

Splittelse er the keyword.

Kalle sagde ...

Jeg er med på splittelse x 3.

Det har været status quo et stykke tid nu og måske er timingen helt rigtig, omend den også kan være helt forkert.

Meget kommer dog an på hvad spillerne mener og ligeledes hvordan Tryllerens stab kommer til at blive. I den forbindelse er det vist ret vigtigt at få en ret taktisk stærk assistent, eftersom det taktiske vist ikke nødvendigvis er Eriiiiks force.

Vi får se.

Anonym sagde ...

Hvis man ser bort fra den noget mærkværdige timing i at droppe Ove P og hans såkaldte masterplan på dette stadie i "processen" forstår jeg simpelthen ikke hvad der er så problematisk ved Erik Rasmussen. Forklar venligst.

Mathias sagde ...

Det er ligesom med Leonora Christine Skov - attituden mayyyn...

Og sårn helt seriøst og objektivt er han da måske en gevinst ifht den efterhånden noget stillestående Ovelution (den nuværende placering undtaget). Faktisk tror jeg sagtens, han kan være en gevinst, men det udelukker jo ikke, at hans fortidige provokationer er lejret et sted dybt inde...

Anonym sagde ...

Gyllerik. Hmm. Nej, det smager ikke godt.

Ét spørgsmål er vigtigere end hans irriterende sprog, person og attitude:

Hvordan er man en god træner når man "ikke er så taktisk stærk". For mig lyder det som noget med en fin gut feeling og at han nok kan hamre bajere med drengene. I modsætning til Ove som måske mere hamrer afsondret fra spillerne. Alt i alt lyder det for mig som en fodboldtrænernes George Bush. Jeg kan allerede høre sætninger som:
"Han virker sgu som en frisk fyr." "Jeg tror virkelig han kan banke noget humør ind i spillerne." "Det er fedt at han siger sin mening." host start*Poul Hansen*host slut.

Gylle.

Jeg husker stadig den dag det gik op for mig, at man også kunne være enig med Stig Tøfting: Luk Røven, Erik.

Jesper sagde ...

Smukt eksempel, Mathias. Man kunne i øvrigt udskifte det valgte fruentimmer med Katrine Winkel Holm, Sørine Gotfredsen eller Anne-Grethe Bjarup Riis efter eget valg uden at ændre meningen.

Hvis Fissefod drog i kloster et par år og kom tilbage i dokumenterbar renset stand, kunne vi måske klare det med et kram.

Kalle sagde ...

Jesper,

Ja, fuck stærke kvinder. Hende Winkel Holm er for vild.

Fissefoden er for vild at tage på druk med.

Anonym sagde ...

Ud over de allerede nævnte ting, så er det mest problematiske med Trylle vel at han, med Kalles ord, er for glad til Århus. Personligt har jeg faktisk ikke de store problemer med ham - alt det med taktisk svag og et knepdyr kender jeg heldigvis ikke noget til - jeg mener simpelthen bare, at det slet ikke er det rigtige tidspunkt. Til sommer måske, alt efter hvordan sæsonen er gået, men lige nu; nej tak. Al snakken om kontinuitet virker i hvert fald hul hvis man skifter Ove som det ser ud nu.

Ser også mere Fjollerik som ham der med en drenget begejstring kommenterer pigernes finale i skolefodbold... Der var den der med at være for glad igen...

Kaysen sagde ...

Hvis vandrørene taler sandt passer timingen efter min mening helt i skoven. Jeg har fuld forståelse for, at man altid skal være ude i god tid tænke på "tiden efter" fra ledelsens side, men hvorfor nu?!?

Ove P. har vel først for alvor til denne halvsæson fået noget reelt materiale at arbejde med, og pt. ligger vi på 5. pladsen!

Enig, præstationerne svinger og den røde tråd mangler, men i fht. skadessituationen er kontinuitet vel også en luksusvare pt.

Hvis Ove P. skal væk synes jeg levemanden og eksperten udi det københavnske prositutionsmiljø Erik er et godt bud på en erstatning, men kan ikke se der er noget akut behov.

Med mindre Ove har fundet sig en klub syd for grænsen selvfølgeligt ...

Kalle sagde ...

Kaysen rammer egentlig sømmet på hovedet. For spørgsmålet er jo naturligvis: hvorfor nu? Hvis Ove vil væk, jamen så er det klart, men det er vist ikke det der er problemet i denne sag.

Winkel Holm er for vild i sengen.

Mathias sagde ...

Uden at have noget belæg for det, tror jeg faktisk, at det er Ove, der vil væk (læs: håber).

Mathias sagde ...

@Kalle:

Det handler ikke om "fuck stærke kvinder". Den slags er jeg helt oppe på, men derfor kan stærke kvinder da godt være irriterende.

Winkel Holm kender jeg ikke. Og jeg abonnerer endda på Weekendavisen.

Kalle sagde ...

Mathias,

Jeg er med på det med kvinderne. Det er bare lidt ærgeligt at de mest højrøstede kvinder ofte bliver portræteret som rejekællinger.

De kvinder som Jesper nævner er dog alle at finde i kategorien: superirriterende.

Mette Frederiksen derimod, so hot.

Anonym sagde ...

Mette Frederiksen, lige en tand for indigneret til undertegnede. Jeg mindes ellers en cykeltur til AB hvor du, Kalle, forelskede dig hovedkuls i Ellen Trane. Selv har jeg et svagt punkt for Inger Støjberg på en hunulven Ilse-agtig måde: Så oldschool et navn, så rødt et hår, så kolde øjne, så mørkt et sind. Jeg siger dig, hun er ond!

Jesper sagde ...

Halløjsa - så fik man lige et kvindehaderstempel lige i panden Javier Bardem-style, og den vil jeg ikke have siddende på mig. Jeg er i den grad til stærke kvinder (I skulle møde min kone...), men de nævnte personager er simpelthen bare koste. No more no less.
Hustruen min har i øvrigt arbejdet for Mette Frederiksen, så der holder jeg lige min stemme hemmelig, men jeg er absolut ikke til Støjberg. Hun er sgu for jysk.

Winkel Holm er ikke bare præst, medlem af DR's bestyrelse, Tidehverv-ikon og over det hele - hun er også datter af Søren Krarup. Måske alligevel noget for dig, Mathias?

Mathias sagde ...

Nå, det er hende - så er jeg game! Modsætninger mødes og . . . kapow!

Jesper sagde ...

Apropos sexy stuff - jeg var i Mindeparken i dag med min datter, og mens arvingen cyklede rundt, sad jeg ved et bord ved siden af en mindre flok nydelige bedstemødre. Denne gruppe seniorborgere fik øje på Nando, som skridtede den i øvrigt ufatteligt smukke park af i selskab med frue og datter, og så skal jeg da ellers love for, at der blev talt om "høj, flot neger" i "fantastisk fysisk form" og med en "rigtig frækkert af et kvindebekendtskab". Undertegnede følte en sjældent set stolthed på vegne af den høje, flotte neget med frækkerten, og her menes ikke Yes Massa-style ala Ørgaard.
Nando: Århus elsker dig og dine, mayyyn.