tirsdag den 28. oktober 2008

Ekskursion til Slagelse

Det skulle være ganske vist, at VHA planlægger at tage udenbys for at te sig, som man ikke kan gøre det i sit eget kvarter.

Destinationen for udskejelserne hedder Slagelse, og det er på ingen måde en tilfældighed, at det er denne prægtige midtsjællandske by, der holder hof.

Byens irske pub, The Upper Hill,, har nemlig headhuntet alletiders sympatiske bob-champ, Peter Foldgast, til at skænke øl ud til den tørstige pøbel. Det var også der han stod, da Tipsbladet fik ham i røret:

- Ja, jeg er faktisk på arbejde lige nu på den irske pub i Slagelse. Det er rigtig hyggeligt, hvor jeg står og serverer noget god øl og får tiden til at gå, da vi kun træner om eftermiddagen, forklarer Foldgast, der pt. spiller bold i FC Vestsjælland, hvor det efter det mislykkede eventyr på Island er blevet til kampe i både 2. division og for klubbens serie 1 hold.

Folle lever altså op til kravene for at blive ansat: "Har du let til smil? Kan du have mange bolde i luften og gribe de fleste? Ved du hvad rigtig god service er? Kan du lide at have det sjovt med dine kollegaer mens du arbejder?"

Jeg skal helt sikkert have et smil, noget folkemusik og en motherload of a pint skænket af ham selv. Gerne sammen med dig. Og Super Syberg. Og Andreas Schultz. Og... og... og...

Vi finder lige en dato og så er det frem med klippekortet og Nettoposen.

3 kommentarer:

Kalle sagde ...

Seriøst, jeg er så meget på vej! Der skulle også være snedige steder ved navn Teaterkælderen og Rådhuskroen, hvor de har håndværker. Jeg skal derned med en kollega snart. Seriøst!

Mathias sagde ...

Er du mundskænk eller må de andre børn komme med. Det er simpelthen så kryptisk det der...

Unknown sagde ...

Jeg er helt sikkert klar!
Det kan kun blive skægt!