onsdag den 28. januar 2009

Grahn er nu en Hest

Åh, tænk sig at kronjyderne - af alle - skulle skrive under med Tobbe Grahn. Jeg er på nippet til at rive mit gamle anpartsbevis på manden over, men det er måske lige at overreagere.

Spørgsmålet er, om den evige fodboldnomade igen-igen kan få gang i sin karriere her i DK, for så en halv- eller helsæson senere at formøble det på endnu et mislykket udlandsophold?

Og hvordan får humørspilleren det med at skulle indordne sig under Pikhårs kadaverdisciplin?

Jeg håber på en og samme tid, at han bliver en Superligaprofil igen - og at han falder til jorden med et brag. Disse skismer. Den personlige kærlighed og det modsatte til hans nye arbejdsgiver.

Nå, så skal der igen spejdes ud over de brusende bølgers slag mod sten, mens snusen tager sig en tur i gummeren og tankerne flyver væk.

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Han ligner min gamle matematiklærer på det billede; Birgit Fogh.

Andreas sagde ...

Det var første trin i den PR-raket, der skal skydes af op til forårspremieren mod Randers på Stadion.

Den kamp kommer til at samle minimum 16.000 tilskuere, og følelserne for Grahn vil sikkert være meget blandede.

Jeg synes efterhånden det er svært at sige, hvem af de to hold, der er stærkest. Vores offensiv uden Dioh halter måske en anelse efter Berg, Nygaard, Grahn, Beckmann, Sane, og hvad de ellers kan mønstre.

At deres spillere så har en gennemsnitsalder lidt over de 40, gør deres trup omtrent lige så grå og kedelig som OB's, men det er jo et problem, de må ligge og rode med.

Men oh shit, jeg glæder mig til marts. Der er nogle ting, der skal afklares i den premiere...

Anonym sagde ...

Jeg er træt af Randers og jeg er træt af FCN.

Udover at FCN desværre er ved at finde en bæredygtig struktur, så repræsentere de det samme, på et punkt i hvert fald.

De får resterne fra de andres bord, de får resterne billigt og resterne har det med at blomstre og blive til en smagfuld hovedret.

Sådan i grove træk. Grahn er vildt god, måske den bedste i GF-trøjen i 10 år - altså hvis vi ser bort fra Niller selvfølgelig. Men der er masser af gode grunde til, at han ikke skal til AGF, og heller ikke burde være et emne. Lige fra hans attitude, hans irriterende kæreste, at han har været her med skred (forståeligt måske, men alligevel) etc. etc

Samtidig er det med ham som med en Nicki Billi, Søren Berg, Nikolaj Stockholm mf. De kunne gøre sig på rigtig mange klubber, men havner i FCN eller Hestestalden fordi det for det første er klubber der overlever på strategien, at der altid er plads til en til, der gerne vil have fast spilletid, en der er god men ikke rigtig orker presset i en større klub (uanset denne klubs placering i ligaen), en der får lov at passe lidt sig selv bare han kommer til træning, en der får en god løn men ikke noget sign on fee eller en stor transfersum.

Sidstnævnte slipper de afsted med fordi de venter til det sidste, og jo ikke er nogen "stor" klub, derfor vil agenter mv. hellere have en lillesmule end ingenting.

Selv tosserne i Aab får ikke fat i den type spillere og kommer heller ikke til det af ovennævnte grunde, og det er utænkeligt at AGF, OB, BIF´erne eller FCK kunne gøre det. Men Hestene og Rødvinsdrengene de napper dem en efter en, fordi det er så dejligt nemt for alle parter.

Anonym sagde ...

Det er altså en absolut Superliga-profil Randers har hentet. Vi har ikke selv nogen på den centrale midtbane der matcher Grahn. Og når man så tilføjer Sane, Ligaens måske bedste midtbanespiller over det seneste halvandet års tid, så er Cerberus-banden desværre ret stærkt besat: Sane + 1 af deres intetsigende oldtimers bag Grahn, med Berg/Fredgaard og Beckmann på kanterne og Nygaard helt fremme.
Håber ikke det giver en uventet drejning til Faxes forventelige fiasko.

Jeg er personligt færdig med Grahn nu - han blev med en signatur en ligegyldig spiller. Randers Freja er sgu et fesent sted at henslæbe sine bedste fodboldår når man har høje tanker om sig selv, kalder sin søn Anakin og rent faktisk er udstyret med et usædvanligt talent. Håber han er dødsfjender med Tøfting Stig inden påske!

Kalle sagde ...

Jeps. Hestene har en stærk start 11'er efterhånden. På et tidspunkt må der ske et eller andet deroppe. Enten ryger de i top 3 ellers imploderer de.

Til gengæld er det småt med videresalgspotentiale i den trup, udover mit sahne, Stuhr og Issah. Se det er patetisk. Som et aldrende orakel, som uddelte chips i stor stil sagde: det sgu lissom at pisse i bukserne for at holde sig varm.

Andreas sagde ...

Er Jacob Nielsen i Randers egentlig ikke i gang med at samle hele det slæng, han elskede at hade, da de var i AGF?

Stig Tøfting, Søren Pedersen, Tobbe Grahn.

Synd, at Tobbe skulle havne i det selskab. Jeg er i vildrede, men jeg forestiller mig, at jeg ender med at klappe ham ind på Århus Stadion til marts. Mens jeg igen håner Tøfting og Søren Pedersen. Åh, fodbold er så dejlig simpelt.

Anonym sagde ...

Jeg tror sgu det ender med en lille håner til Grahn kombineret med den sædvanlige afsky overfor Søren P. Der kan man tale om en spiller der passer til en by og et hold som Randers. Ikke.

Tror desværre også der ligger et videresalg gemt i Morten Olsens gamle flamme Mikkel Beckmann. Men det bliver måske ikke til det store overskud hvis han kostede de mio. han var vurderet til i pressen.

Håber Randers får en 3-4 strategiske skader. Det vil flytte deres niveau til bundregionen.