tirsdag den 13. januar 2009

NostalGF part III

Mens fremtiden toner frem i kontraktunderskrivningen i indlægget lige herunder, så kaster vi her et blik tilbage i tiden. Igen med tak til en yderst betænksom bruger, der vanen tro også knytter et par håndfulde kommentarer til billederne.

Notér venligst at billederne nu er uploadet i så rocker en kvalitet, at man med fordel kan trykke på 'gør mig større'-ikonet nederst til højret i diasshowet... Tryk også 'show info' - så får du nemlig alle guldkorn og detaljer med som tekst. De har jo ellers været placeret i indlæggene under billedserien, men er nu implementeret (!).

Og så bladrer vi...

Vi skriver den 12. maj 1985, og vi kommer ind i sæsonens femte kamp efter en halvflad start med sejr over Frem, nederlag til Hvidovre og uafgjort mod B93 og Brøndbyerne (det hed de sgu' med vanlig mangel på poesi og fonetik).



Fodnote: BIF vandt i øvrigt deres første mesterskab samme år, og har siden fået medaljer alle år pånær tre (forkælede røvhuller).

13 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hvis vi tabte den kamp 1-3 er det min debut på Communale der her er tale om. En ung Tapa var til stede sammen med sin mor som læste i en bog hele kampen for til sidst, til udelt utilfredshed at juble over den sidste Kastrup-scoring. Tror nu egentlig der var mere forargelse over de litterære udskejelser end over den utidige jubel. Pinligt pinligt.

Tror i øvrigt godt der kan gå en rum tid før der igen kommer et stortalent op fra ungdomsafdelingen med tilnavnet 'Pot'..

Kalle sagde ...

Og hvem er Boye Duedahl? Vi er efterhånden nået til den periode hvor jeg kender alle spillerne, men husker simpelthen ikke denne Duedahl. Hvem er han? Hvor er han og har han på nogen måde noget med shipping eller IB Sport at gøre? Der var en periode hvor alt man lavede efter karrieren var dette.

Debut på Communale? AGF - Celtic 1-4, 1983. Var helt tossig med de der striwede trøjer. Og sodavand og pølser og den slags. Og den gang tog man sgu selv sine pilsnere med på stadion(bemærkede jeg mens jeg drak passionsvand). Herligt.

Mathias sagde ...

Det er hermed officielt, at jagten på denne Boye er gået ind.. .

Mathias sagde ...

... og uden at afsløre for meget, kan jeg da sige, at sporet peger mod Brasilien.. jep, jep.

Anonym sagde ...

Lidt uden for kategori, så klinger nummer to på topscore listen i 1984Vilhelm Munk Nielsen heller ikke rigtigt i mine øre, det gør derimod flere af de andre navne, selv Søren "Bomber" Juel fra NIF mindes jeg svagt i mit bagkatalog.

Og så er det jo herligt at blive mindet om, at KB fristede en tilværelse i 2. div. Det er der sikkert ingen nuværende FCK´ere der ved, da de i bedste kreonistisk-stil vel sagtens minder at "fodbolden" først blev opfundet i start 90´erne.

Mathias sagde ...

Der kommer helt sikkert ikke en artikel om Vilhelm, men:

- Den fjerde mest scorende OB'er med 102 mål.

- Fik fem landskampe (med debut i 1981).

- I 1982 ligger mesterskabet til AGF, som desværre kun spiller 2-2 med B93. OB bliver derfor mestre - på et mål af Vilhelm. Direkte på hjørne, fandeme.

- Far til Maria Munk Nielsen (kvindelig landsholdsspiller..)

Unknown sagde ...

Den kamp i 1982 var i øvrigt noget af et antiklimas for mig. Kampen udgjorde en tydelig milepæl ved at være min helt klart længste away på det tidspunkt.

Vi rejste dagen inden kampen til Greve, hvor vi overnattede, mens spændingen bare steg og steg i timerne op til det, jeg troede skulle blive mit livs første mesterskabsfest.

For at pumpe adrenalinen helt op på 100% blev kampen, på grund af en ombygning på Østerbro Stadion, spillet i Idrætsparken. Et stort stadion for en lille dreng.

Desværre endte det hele jo med det rene ingenting (efter datidens forhold). Heldigvis gik der ikke mere end fire år (ikke længe i en nutidig målestok), før jeg fik den traumatiserende oplevelse ud af kroppen. Men det er jo en helt anden og meget mere festlig historie...

Unknown sagde ...

Det ser i øvrigt ud til, at Kastrup-kampen endte med et 1-2 nederlag.

Jeg synes at kunne huske kampen et sted langt inde i hjernens GF-center. Var det ikke noget med en meget hurtig enlig angriber, der agerede kontrakonge på det der Kastrup-hold? Som jeg husker det var det en amatør, som til daglig ernærede sig som brandmand. Men jeg kan have blandet ting sammen i årenes løb. I øvrigt uhyre uinteressant.

Jesper sagde ...

Tja - eller mod Højbjerg. Noget kunne tyde på, at det sydamerikanske eventyr er en sagablot og at der langes benklæder ud fra Spicavej. Hvis altså denne fortidens bomber har tillagt sig (eller blot besluttet at bruge) Madsen som appendix til sit navn.

Må med skam i stemmen melde, at min debut på Communale var 0-1 nederlaget til Barcelona i 1989. Som vinder af det jyske mesterskab i B-rækken (det var skam svært nok, eventuelle haters!) fik vi en tur af DBU, som fyldte 100 det år (det har de så lige fejret igen, hvilket jeg ikke forstår, men jeg har også influenza). Selvom jeg var på vej på toilettet, da Liniker scorede det, der skulle vise sig at blive dobbeltopgørets eneste mål - blandt andet fordi en purung Søren Andersen ikke var kold nok til at omsætte en friløber til mål - var det en gigantisk oplevelse. Min næste kamp var en hjemmekamp mod AaB, som blev smadret 6-0 eller 6-1, og derved fik jeg mit meget realistiske forholdt il AGF. Europacup og tenniscifre - yessir!

Mathias sagde ...

Hey Klogesen. Jeg bruger det der research, og kunne da ikke finde på at nævne Brasilien, hvis det ikke var rigtigt. Selvfølgelig er det det.

Farmand Vagn har bixen VM Tavler på - rigtig nok - Spicavej i Højbjerg. Boyer derimod... so Copacabana. Og så siger jeg ikke mere om den artikel, der dukker op i næste uge.

Mht. DBU er det så ikke noget med, at de lige har fejret 100 året for den første landskamp (hvor de i 1989 fejrede stiftelsen af unionen)?

Mine fem øre...

Jesper sagde ...

Hey Klogesen. Bevares - min reseach viser såmænd bare, at det brasilianske spor blev lidt koldt for et par år siden, men jeg glæder mig da til at blive oplyst to the maaaax i næste uge. Jeg skal dig lige høre, om dit Cavling-indlæg kommer før eller efter Emil Lyng-tingen, hvis du forstår sådan en lille en?

Mht. DBU's kavalkade af fester tog jeg mig jo det forbehold, at jeg er varmere end din dame nogensinde bliver, så læg kniven, hater (og undskyld til fruen - it's pure business!).

Jeg vil i øvrigt godt benytte lejligheden til at beklage, at jeg stavede Linekers navn forkert. Det vil ikke ske igen.

Mathias sagde ...

Uhhhh... så spiller du Emil Lyng kortet. Ja, ja. Interview på vej - også med ham! Nogle skal jo bidrage med indlæg på bloggen *hint* *hint*

Jesper sagde ...

Hint modtaget og forstået. Skal nok få fingeren ud - havde et nostalgi-tema på affyringsrampen, men blev overhalet indenom. Det kommer, det kommer.

Beklager i øvrigt min skarpe tone i nat. Som de siger over there: Don't post when your body is a fever host.

Jeg synes i øvrigt, at din dame er hot, men sig det ikke til nogen.